Asteroidai (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(0) 2019-10-17 9
2084-ųjų rugsėjo vidurys. Dėka politikų, kurie kažkaip stebuklingai vis dėlto įsiklausė į mokslininkus ir aktyvistus, išvengėme blogiausio klimato kaitos scenarijaus. Jūs mėgaujatės puikiu arbatos puodeliu savo kieme ir tada – bum! Asteroidas sprogsta tiesiai virš jūsų galvos. Viskas – rytas sugadintas.
(0) 2019-10-01 13
Po kruopščių stebėjimų ir skaičiavimų astronomai pasakė savo galutinę išvadą: kometa, kuri, kaip buvo įtariama, yra tarpžvaigždinis objektas, iš tiesų atkeliavo iš labai toli. Anot Tarptautinės astronomų sąjungos (IAU), ši kometa tikrai yra tarpžvaigždinės kilmės, jai suteiktas pavadinimas – 2I/Borisov.
(0) 2019-09-30 4
Gerai žinome, kad prieš 65 milijonus metų masinį rūšių išnykimą sukėlė asteroido smūgis į Žemę. Asteroidai praeityje Žemei įtakos turėjo ir daugiau, bet, pasirodo, ne visada ji buvo tokia pražūtinga.
(0) 2019-09-23 51
Prieš 66 milijonus metų Žemėje nutiko šis tas baisaus. Milžiniškas asteroidas (jo skersmuo galėjo siekti net 81 km) nukrito ten, kur šiandien stovi Čiksulubo miestelis (dabartinė Meksikos teritorija), rašoma sciencealert.com. Manoma, kad ši katastrofa sukėlė išnykimo bangą, pražudžiusią 75 proc. mūsų planetos gyvybės.
(0) 2019-09-14 12
Astronomai mano pastebėję jau antrą objektą, kuris į Saulės sistemą pateko iš tarpžvaigždinės erdvės – veikiausiai iš kitos žvaigždės sistemos. Nors šis objektas vis dar yra toli, manoma, kad jis vėliau šiais metais praskris ties Marsu, rašo „Science Alert“.
(0) 2019-09-13 7
Praėjusį šeštadienį meteoritas dalyje Didžiosios Britanijos sukėlė paniką: kai kurie liudininkai Vakarų Anglijoje išsigando, kad tai krentančios sudužusio lėktuvo dalys – ir kreipėsi į policiją.
(0) 2019-09-11 15
Pirmadienio vakarą su „Kas vyksta Kaune“ redakcija susisiekė kelios skaitytojos, kuriuos pranešė danguje pastebėjusios neaiškų reiškinį.
(0) 2019-09-03 10
1951 metais Australijoje, pakelėje ties aukso karštinės metu gimusiu Wedderburno miesteliu, rastas nedidukas, keistai atrodantis, 210 gramų sveriantis kosminis akmuo. Po dešimčių metų bandymų išsiaiškinti jo paslaptis mokslininkai vieną jų pagaliau sugebėjo išgliaudyti, rašo „Science Alert“.
(0) 2019-08-28 25
Nuotraukos, atsiųstos batų dėžutės dydžio kibernetinio zondo, tyrinėjančio netoli Žemės skriejantį asteroidą Riugu, suteikia naujų užuominų apie jo sudėtį, galinčių padėti mokslininkams geriau suprasti Saulės sistemos formavimąsi.
(2) 2019-08-19 -15
Kosmose skraido daugybė asteroidų – kai kurie iš jų yra pavojingi Žemei, na, o kiti, pasirodo, kiekvieną iš mūsų paverstų milijardieriais. NASA jau pakankamai greitai apsilankys šiame vertingame kosmoso kūne, tačiau agentūros tikslas tikrai ne toks džiuginantis kaip norėtųsi.
(6) 2019-08-13 21
JAV kosminė agentūra NASA užfiksavo prie Žemės artėjantį Cheopso piramidės dydžio asteroidą, vėliau šį mėnesį praskriesiantį labai arti mūsų planetos, pirmadienį pranešė Didžiosios Britanijos žiniasklaida.
(0) 2019-08-12 8
Į Žemę nuolatos krenta įvairaus dydžio objektai iš kosmoso, nuo mažyčių dulkelių iki kataklizmas sukelti galinčių asteroidų. Įdomu, kad net ketvirtis Žemės paviršių pasiekiančių kosminių objektų yra kūgio formos, ir ne bet kokios, o su gana panašiais kampais ties viršūne.
(0) 2019-08-12 15
Vienas kristalas, na, jis bent jau atrodo kaip kristalas, į Žemę atkeliavo kartu su itin retu meteoritu, nukritusiu rytinėje Sibiro dalyje. Nors per ilgus šimtmečius mokslininkai ir sukaupė daugybę žinių apie kosmosą ir Visatą – šis kristalas juos privertė gerai palaužyti galvą.
(12) 2019-08-09 23
Nuo 2004 metų astronomai žino, kad prie Žemės periodiškai priartėja 325-370 metrų pločio kosminė uola. Jeigu šis objektas žnegtelėtų į mūsų planetą, pasekmės būtų katastrofiškos.
(0) 2019-08-08 8
Trečiadienį, liepos 24 d., Didžiųjų ežerų regiono žmonės stebėjo įspūdingą reginį – naktiniame danguje blykstelėjo ryškus meteoras. Šį ugnies kamuolį stebėjo ne tik daugybė žmonių, bet ir Ontarijo universiteto (Kanada) „All-Sky“ kamerų tinklas.