Bendroji astronomija ir astrofizika (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(0) 2020-03-27 15
Fizikoje randame įvairaus pobūdžio simetrijų: pavyzdžiui, visi procesai vyksta vienodai visomis kryptimis, taip pat fizikos dėsniai nekinta bėgant laikui. Iš kitos pusės, mastelio simetrijos fizikoje nėra: reiškiniai, vykstantys kosminiais mastais, dažnai neturi analogų mikroskopiniame pasaulyje ir atvirkščiai. Bet kartais tokių analogijų galima rasti.
(0) 2020-03-26 12
Į juodosios bedugnės atvaizdus pažiūrėti, aišku, įdomu, tačiau norint šiuos objektus pažinti, reikia didesnės raiškos, nei gali pasiūlyti EHT teleskopas. Įdomiausia, kad reikia ne telesk
(0) 2020-03-26 31
NASA kosminis zondas „OSIRIS-REx“ prie asteroido Bennu sukiojasi jau nuo 2018 metų gruodžio ir per šį laiką pridarė daugybę nuotraukų. Dabar NASA paviešino kaip gi atrodo visas asteroidas.
(5) 2020-03-25 23
Nepakeliamas juodųjų bedugnių lengvumas, arba instrukcija kosmoso keliautojams: raskite juodąją bedugnę – tiks bet kuri, 1000 ir daugiau kartų masyvesnė už Saulę. Pasikvieskite draugus ir
(0) 2020-03-23 8
Už 640 šviesmečių nuo Žemės, Žuvų žvaigždyne, yra tikrai pragariška planeta. Kai kuriems tai gali pasirodyti kiek juokingas apibūdinimas, tačiau sužinoję, kas joje vyksta, tikrai nebandysite ginčytis.
(1) 2020-03-20 21
NASA zondas „InSight“, kuris šiuo metu yra Marso paviršiuje, vykdydamas misiją susidūrė su kai kuriomis netikėtomis problemomis.
(0) 2020-03-19 36
Visatos erdvė plečiasi – tolimos galaktikos nuo mūsų tolsta, ir kuo toliau yra, tuo greičiau didėja atstumas iki jų. Šis sąryšis, vadinamas Hablo dėsniu, aprašomas greičio ir atstumo santykiu – Hablo konstanta arba parametru. Yra įvairių būdų išmatuoti Hablo parametrą, o du pagrindiniai pastaraisiais metais duoda vis labiau tarpusavyje neatitinkančius rezultatus.
(0) 2020-03-19 11
Daugelis žvaigždžių pulsuoja – jų šviesis reguliariai šiek tiek kinta dėl įvairių žvaigždėse vykstančių procesų. Įprastai pulsavimas pasireiškia visoje žvaigždėje: kinta jos spindulys, temperatūra ar dar kokia savybė.
(1) 2020-03-18 9
Naujausia NASA ataskaita atskleidžia, kad kosmoso agentūros vystoma „Space Lauch System“, kurios pagrindas yra raketa, turinti astronautus iki 2024-ųjų nuskraidinti į Mėnulį, jau gerokai viršijo biudžetą bei atsilieka nuo darbų grafiko.
(0) 2020-03-18 8
Dar 2012 metais zondo MESSENGER duomenys patvirtino, kad Merkurijaus paviršiuje yra vandens ledo. Ypatingai karštoje planetoje ledas išlieka tik arti ašgialių esančių kraterių dugne, kur niekad nešviečia Saulė. Panašių kraterių yra ir Mėnulyje, tačiau ten ledo gerokai mažiau, taigi kyla klausimas, kodėl.
(0) 2020-03-17 7
Europinė misija į Marsą buvo atidėta iš dalies dėl koronaviruso plitimo. Dabar greitu metu tikrai nesužinosime ar Marse kažkada egzistavo gyvybė.
(0) 2020-03-17 16
Šiaurinė žvaigždė naktiniame danguje yra matoma jau daugybę amžių – tai viena ryškiausių mums matoma žvaigždė, kuri keliautojams, neturintiems kompasų, ilgą laiką rodydavo teisingą kelią.
(0) 2020-03-17 9
Žymaus JAV astrofizikas, laidų vedėjas ir mokslo populiarintojas Neil deGrasse Tysonas į populiarumo viršūnes pasaulyje šovė dėl savo gebėjimo apie Visatą pasakoti su humoru ir žemiškai. Sudėtingus dalykus jis sulygina su mūsų kasdienybėje sutinkamais reiškiniais.
(0) 2020-03-15 41
Jau daugiau nei pusšimtį metų žinome, kad Paukščių Tako diskas nėra plokščias – jo išoriniai kraštai užsilenkia į priešingas puses. Egzistuoja ne vienas bandymas paaiškinti išsilenkimo kilmę – galbūt tai Magelano debesų gravitacijos poveikis, gal sąveika tarp disko ir tamsiosios materijos halo nesutampančių ašių, gal dar koks efektas.
(23) 2020-03-14 21
Praėjusiais metais itin geros reputacijos mokslo žurnale – „Nature Publishing Group“ priklausančiame „Scientific Reports“ – buvo tvirtinama, kad globalinį atšilimą sukelia tik atstumų tarp Saulės ir Žemės svyravimai. Dabar šis mokslinis darbas atšauktas – po išsamaus patikrinimo išaiškėjo, jog tyrėjų išvado buvo grindžiamos klaidingomis prielaidomis, rašo „Science Alert“.