Kosmologinės teorijos (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(0) 2021-04-16 5
Tamsioji materija greičiausiai egzistuoja visoje Visatoje. Jos gravitacija išlaiko galaktikas ir spiečius neišsilakstant. Bet kitaip nei gravitaciškai ji arba visai nesąveikauja, arba sąveikauja taip silpnai, kad kol kas aptikti pėdsakų nepavyko.
(0) 2021-04-06 34
Tyrėjai ką tik paskelbė apie pirmą kartą lazeriu pagrįstą antimaterijos manipuliavimą mėginant ją atvėsinti beveik iki absoliutaus nulio, rašoma žurnale „Nature“ paskelbtame naujame tyrime.
(0) 2021-04-01 26
Tarp daugybės visatos paslapčių yra viena apgaulingai paprasta ir vis dėlto smogianti pačiam mūsų nežinojimui apie kosmosą: kokia yra visatos forma? Norėdami rasti teisingą atsakymą, turime išspręsti tamsiosios materijos ir tamsiosios energijos paslaptis bei kai kurias kitas gana svarbias problemas - o mes dar neturime tam priemonių.
(0) 2021-03-20 14
Supermasyvios juodosios skylės, kurių masė viršija milijardą Saulės masių, aptinkamos labai jaunoje Visatoje, praėjus mažiau nei 700 milijonų metų po Didžiojo sprogimo. Per tiek laiko joms užaugti nuo žvaigždinių masių įmanoma, tačiau sudėtinga. Nežinia apie juodųjų skylių kilmę skatina mokslininkus kurti įvairiausius, neretai gana egzotiškus, modelius, kuriuose jos suformuojamos kitaip, nei augant po supernovų sprogimų likusiems objektams.
(8) 2021-03-17 15
Galbūt jos visai ne juodos ir ne skylės. Juodosios skylės, gravitacijos pabaisos, taip pavadintos todėl, kad net šviesa negali ištrūkti iš jų gniaužtų, yra vieni paslaptingiausių Visatos objektų.
(2) 2021-03-16 34
Dešimtmečius svajojame aplankyti kitas žvaigždžių sistemas. Yra tik viena problema – jos taip toli, kad įprastu kosminiu skrydžiu prireiktų dešimčių tūkstančių metų, kad pasiektume net pačią artimiausią.
(1) 2021-02-24 31
Naujas tyrimas rodo, kad tamsioji materija buvo prieš Didįjį Sprogimą (DS), bet ši išvada populiariojoje žiniasklaidoje buvo neteisingai suprasta. Pasikalbėjau su tyrėju Tommi Tenkanen, kad j
(0) 2021-02-04 9
Stebėjimo duomenų ir sudėtingos kompiuterinės simuliacijos suteikė postūmį pusę amžiaus snūduriavusioje astrofizikos srityje. Tamsiosios energijos tyrimo (Dark Energy Survey – DES), kurį
(3) 2021-01-25 23
Vyrauja populiari teorija, kad maždaug tris ketvirtadalius visatos sudaro „tamsioji materija“ – paslaptinga medžiaga, sąveikaujanti su matoma materija gravitacijos būdu. Tačiau, nepaisant plačiai pripažįstamos teorijos, mokslininkai dar neturi tiesioginių jos egzistavimo įrodymų.
(0) 2020-12-09 7
Pagrindinį vaidmenį kosminių struktūrų formavimesi vaidina šaltoji tamsioji materija – kol kas neatrastos elementariosios dalelės, su likusia materija sąveikaujančios tik gravitaciškai. Tačiau yra ir kita, geriau žinoma, dalelių grupė, kurių elgesys šiek tiek panašus.
(1) 2020-12-07 16
Naujausias mokslininkų atradimas labai sustiprina teoriją, kad gyvybės atsiradimą Žemėje galėjo lemti kometos.
(21) 2020-11-26 64
Prieš Didįjį sprogimą, po kurio mūsų visata pradėjo sparčiai plėstis, galėjo egzistuoti ankstesnė visata.
(0) 2020-11-20 9
JILA tyrėjai pažangiausiu atominiu laikrodžiu susiaurino efemeriškosios tamsiosios medžiagos paieškas – nuolatinis laikrodžių tobulinimas ne tik padeda nevėluoti.
(0) 2020-11-08 7
Skaitmeniniai modeliai rodo, kad tamsiosios materijos halai, gaubiantys galaktikas, turėtų turėti „kūpsnius“ – reikšmingus sutankėjimus ties centru. Visgi stebėjimai – pavyzdžiui, žvaigždžių ir dujų judėjimo – rodo, kad daugumoje galaktikų tamsioji materija turi maždaug vienodo tankio platų centrinį branduolį. Kodėl tamsiosios materijos tankis galaktikų centruose yra daug mažesnis, nei prognozuoja modeliai?