Nežemiška gyvybė (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(0) 2021-01-18 19
Pasirodo, kad planetos iš tiesų gali gyventi labai ilgai. Aplink vieną seniausių galaktikos žvaigždžių - oranžinę nykštukę, pavadintą TOI-561, esančią vos už 280 šviesmečių, astronomai aptiko tris orbitines egzoplanetas. Viena iš jų yra 1,5 karto didesnė už Žemę, apskriejanti aplink savo žvaigždę per 10,5 valandos.
(0) 2021-01-08 -37
Kai žmonės teigia, kad matė skraidančią lėkštę, greitai galima nustoti jų klausytis. Lemenimai, vienas kitam prieštaraujantys faktai, pamirštos detalės - netikros istorijos dažnai yra skylėtos kaip šveicariškas sūris. Tik ne ši - ūkininkas Prancūzijoje pamatė NSO ir net aptiko jo pėdsakų.
(0) 2021-01-07 20
Jei vaikystėje smalsiai žiūrėdavote į naktinį dangų ir esate matę filmų apie ateivius, tikriausiai pasvajodavote apie jų atvykimą. Arba to bijodavote. O kas jei ateiviai iš kitų planetų jau buvo apsilankę Žemėje? Skamba kaip siaubingai ekstravagantiška idėja? Taip mano Harvardo universiteto astronomas.
(10) 2021-01-03 51
Šioje nedidelėje planetoje, kurią vadiname Žeme, gyvenantys žmonės dažnai mąsto, ar šioje Visatoje esame vieni ar ne. Atsakymo į šį klausimą, deja, šiemet nerasta. Tačiau 2020-aisiais buvo padaryta nemažai atradimų, verčiančių manyti, kad nežemiškų būtybių tikrai esama, skelbia livescience.com.
(0) 2020-12-29 7
Saulės žybsniai gali pakenkti elektronikai, dėl jų padaugėja vėžinių susirgimų. Jei žybsniai būtų daug stipresni, iškiltų grėsmė didžiajai daliai Žemės gyvų organizmų. Santykinai stiprūs žybsniai, talžantys planetas prie raudonųjų nykštukių, dažnai pateikiami kaip argumentas, kodėl tos planetos greičiausiai nėra tinkamos gyvybei išsivystyti.
(0) 2020-12-29 9
Gyvybės paieškos už Saulės sistemos ribų remiasi biopėdsakų paieškomis. Biopėdsakai yra įvairios dujos, kurias išskiria gyvi organizmai ir kurios užsilieka planetos atmosferoje, nors jei gyvybės nebūtų, jos greitai išnyktų. Dažniausiai minimas biopėdsakas yra deguonis: ši molekulė – labai reaktyvi, todėl jei Žemėje gyvybės neliktų, per kelis tūkstančius metų neliktų ir deguonies atmosferoje.
(0) 2020-12-21 0
Astronomai radijo teleskopu Olandijoje tyrė tris skirtingas žvaigždes, kurios, kiek žinoma, turi egzoplanetas. Mokslininkai palygino rezultatus su Jupiterio stebėjimais – bet susilpnintais taip, kokiais jie atrodytų iš už dešimčių šviesmečių esančioje žvaigždžių sistemoje.
(12) 2020-12-09 4
Haimas Eshedas dabar yra išėjęs į pensiją, tačiau anksčiau jis vadovavo Izraelio kosmoso tyrimų programai. Galbūt ji nėra tokia garsi kaip JAV, Europos, Japonijos ar Kinijos programos, tačiau tai - pajėgi mokslo institucija. Ir Eshedas teigia, kad jos dėka jis sužinojo, kad ateiviai ne tik egzistuoja, bet ir dirba kartu su mumis.
(1) 2020-12-07 16
Naujausias mokslininkų atradimas labai sustiprina teoriją, kad gyvybės atsiradimą Žemėje galėjo lemti kometos.
(7) 2020-12-02 19
Vyriausiasis SETI instituto astronomas Sethas Shostakas yra pasiryžęs lažintis, kad nežemišką gyvybę surasime dar iki 2036-ųjų.
(0) 2020-12-01 20
Niels Bohr instituto ir Kopenhagos universiteto mokslininkai ištyrė daugiau nei 1000 mūsų galaktikos planetų sistemų, ir atrado tyšį tarp planetų orbitos, planetų skaičiaus, žvaigždės sp
(0) 2020-11-30 26
Manoma, kad pagaliau identifikuotas „Oho! signalas“ („Wow! signal“), kelis dešimtmečius po atradimo gluminęs SETI (Search for Extra-Terrestrial Intelligence, Nežemiško intelekto paieška) astronomus.
(0) 2020-11-26 22
„Tai - Vrilono, Aštaro galaktikos vadovybės atstovo, balsas. Daug metų mus matėte kaip šviesas danguje. Mes kreipiamės į jus su taika ir išmintimi“ - tokią žinutę 1977-ųjų lapkričio 26 dieną išgirdo žinias žiūrintys Jungtinės Karalystės žmonės. Nustebo ne tik jie, bet ir televizijos darbuotojai.
(8) 2020-11-11 19
Saturno palydovas Titanas darosi vis įdomesnis – jo atmosferoje aptikta ciklopropenilideno molekulių. Šie junginiai, sudaryti iš trijų anglies ir dviejų vandenilio atomų, yra ypatingai reaktyvūs, tad anksčiau aptikti tik tarpžvaigždinėje erdvėje, šaltų dujų telkiniuose molekuliniuose debesyse.
(0) 2020-11-10 64
Kiek panašių į Žemę planetų yra Paukščių Take? Tikslaus atsakymo į šį klausimą turbūt nesužinosime niekada, nes atlikti pakankamai detalius visų kelių šimtų milijardų Galaktikos žvaigždžių stebėjimus – neįmanoma. Iš kitos pusės, tikėtiną planetų skaičių galima įvertinti statistiniais metodais.