Nežemiška gyvybė (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(0) 2019-09-13 6
Gyventi tinkamos egzoplanetos atmosferoje pirmąkart aptikta vandens, paskelbė mokslininkai. Aštuonis kartus už Žemę sunkesnė ir dukart didesnė K2-18b skrieja tokiu atstumu nuo savo žvaigždės, kad patenka į „tinkamą gyventi zoną“. Tai reiškia, kad ten gali egzistuoti skystos formos vanduo, pranešama moksliniame žurnale „Nature Astronomy“.
(3) 2019-09-05 31
Pensilvanijos valstijos universiteto mokslininkai neseniai publikavo mokslinį straipsnį, kuriame daro išvadą, kad šiltų ir skystą vandenį paviršiuje turinčių planetų vien Paukščių Tako galaktikoje yra milijardai, rašoma svetainėje „ScienceAlert.com“.
(2) 2019-08-30 32
Gyvenimui tinkančios egzoplanetos paieškos kelia daug frustracijos. Nors mes radome krūvą uolėtų planetų, skriejančių tinkamu atstumu nuo jų žvaigždės, tolimesni tyrimai iki šiol daugiausia nieko nedavė: tai tik nuodingos planetos, kurių žvaigždės neprognozuojamos.
(0) 2019-08-30 7
Tyrinėti egzoplanetas labai sudėtinga, nes turime blausią jų spinduliuotę atskirti nuo daug ryškesnės žvaigždės šviesos. Net ir tą padarę, nagrinėjame vos vieno taško spinduliuotę, kad ir kintančią laikui bėgant, jei planeta sukasi mūsų atžvilgiu ir atsuka vis kitas paviršiaus ar atmosferos struktūras. Stebėjimų interpretacijai sukurta daug įvairių metodų; laimei, turime puikią galimybę juos patikrinti, pasinaudodami savo pačių planeta kaip stebėjimų taikiniu.
(0) 2019-08-28 8
Mūsų Žemė tikrai nėra vienintelė planeta Visatoje, ji greičiausiai nėra ir vienintelė planeta, tinkama gyvenimui. Bet nors jau ilgą laiką bandome užmegzti kontaktą su kitomis gyvybės formomis – jokių įrodymų apie jų egzistavimą kol kas neturime.
(12) 2019-08-27 14
Apie nežemiškas gyvybes formas kalbame jau daugelį metų. Visiems yra įdomu ką gi naujo mokslininkai atras ir kiek laiko užtruks pagaliau rasti realių įrodymų, kad ateiviai egzistuoja. Arba, kad jie kažkada egzistavo.
(5) 2019-08-25 13
Gali būti, kad mokslininkai nežemiškos gyvybės ieškojo visai netinkamose vietose.
(0) 2019-08-23 13
Ar Visatoje esame vieni? Tai klausimas, į kurį atsakymą norėtų žinoti kiekvienas, tačiau kol kas turime tenkintis tik mokslininkų teorijomis apie pažangias ateivių civilizacijas. Tiesa, nemažai astronomų mano, kad nežemiškos civilizacijos gali į kosmosą siųsti stiprius šviesos signalus, kuriuos, technologijų pagalba, dabar jau galėtume užfiksuoti.
(0) 2019-07-30 23
Titanas labai įdomus dėl potencialaus tinkamumo gyvybei. Įprastai kalbama apie galimai visiškai kitokią gyvybę, nei žemiškoji, paremtą angliavandeniliais, o ne vandeniu, ir tarpstančią labai žemoje Titano temperatūroje. Bet yra ir kita hipotezė: įvairiais organiniais junginiais turtingas Titano paviršius gali būti puikus energijos ir medžiagų šaltinis popaviršiniam vandenynui, kuriame galėtų egzistuoti gyvybė, panaši į žemišką.
(0) 2019-07-23 11
Vienas iš būdų, kaip galėtume aptikti gyvybės turinčią egzoplanetą, yra jos spalva. Štai Žemės spalva, gaunama stebint iš kosmoso, yra labai akivaizdžiai nulemta gyvybės: spektre matyti deguonies bei ozono pėdsakai, taip pat raudonos spinduliuotės atspindžio signalas, atsirandantis dėl chlorofilo.
(0) 2019-07-12 10
Žmonija jau ilgą laiką kalba apie neatpažintus skraidančius objektus (NSO) pastebimus danguje ir protingas gyvybės formas, kurios galbūt nuo mūsų slepiasi kitose planetose. Žinoma, egzistuoja ne vien tik kalbos – jau kelis dešimtmečius mokslininkai bando identifikuoti NSO arba užmegzti kontaktą su ateiviais.
(0) 2019-07-10 30
Keistos cigaro formos tarpžvaigždinis objektas Oumuamua, be jokios abejonės, nėra nežemiškos civilizacijos kosminis laivas, pareiškė naujausio tyrimo autoriai.
(0) 2019-07-07 6
Tai galėtų būti keisčiausios mūsų kada nors matytos žvaigždės. Pora žvaigždžių už maždaug 360 šviesmečių per 87 dienas pritemo 28 kartus. Nebūtų nieko keisto – taip galėtų pasi
(14) 2019-06-28 33
Turbūt visi kada nors esame pagalvoję apie milžinišką Visatą ir uždavę sau klausimą – ar mes joje vieni? Ir kaip yra pasakęs amerikiečių fantastikos rašytojas Arthuras C.Clarke'as, abu galimi atsakymai į šį klausimą savaip baugina.
(0) 2019-06-25 4
Nors, kaip sakoma, tiesa slypi kažkur anapus, technologiškai pažangių ateivių kol kas niekur nematyti. Nežemiško intelekto paieškos projekto (angl. „Search for Extra-Terrestrial Intelligence“, SETI) mokslininkų išsamiausio iki šiol atlikto tyrimo, kurio metu buvo ieškoma protingų nežemiškos kilmės būtybių 1 327 artimiausiose žvaigždėse, rezultatai buvo bevaisiai, praneša „Live Science“.