Galaktikos (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(0) 2021-09-20 32
1181 metais Kinijos ir Japonijos žvaigždžių stebėtojai danguje pastebėjo šį tą neįprasto - keistas šviesulys buvo matomas 6 mėnesius, o tada dingo. Dabar mokslininkai mano, kad pagaliau žino, kas tai galėjo būti.
(0) 2021-09-16 27
Astronomai aptiko keistą, pasikartojantį radijo signalą netoli mūsų Paukščių tako galaktikos centro, kuris nepanašus į jokį kitą kada nors ištirtą energijos signalą.
(0) 2021-09-13 25
Astronomai, pirmą kartą atidžiau pažvelgę į paslaptingąjį Paukščių Tako galaktikoje esantį objektą, žinomą „The Accident“ (išvertus iš anglų k. reiškia „atsitiktinumas“) pavadinimu, nustatė, kad jis netgi labiau gluminantis, nei rodė ankstesni tyrimai.
(0) 2021-08-22 37
Naujausiose nuotraukose astronomai užfiksavo ryškiausius ir detaliausius galaktikų vaizdus. Tyrėjai teigia, kad šios nuotraukos pakeis mūsų supratimą apie galaktikų evoliuciją bei juodųjų skylių vaidmenį formuojantis žvaigždėms ir planetoms.
(0) 2021-08-08 5
Jeilio ir Arizonos valstijos universitetų astronomai vadovavo mokslininkų grupei, kuri atliko šį atradimą, pagrįstą modeliavimais. Jų išvados paskelbtos žurnale „The Astrophysical Journal“.
(0) 2021-06-27 36
Mūsų dangiškieji namai – įkvepianti vieta, pilna žvaigždžių, supernovų, miglų, energijos ir tamsiosios materijos. Tačiau daugelis Paukščių Tako galaktikos aspektų net ir mokslininkams išlieka paslaptingi. Norintiems geriau pažinti savo vietą Visatoje – 5 įdomūs faktai apie mūsų galaktiką.
(0) 2021-06-25 6
Kone kiekviena galaktika centre turi supermasyvią juodąją skylę, milijonus-milijardus kartų masyvesnę už Saulę. Kelis procentus laiko ji būna aktyvi: į juodąją skylę krenta daug dujų, jos įkaista ir ima labai ryškiai spinduliuoti. Spinduliuotė nustumia kiek toliau esančias dujas ir gali sukelti tėkmę, sklindančią per visą galaktiką šimtų kilometrų per sekundę greičiu.
(0) 2021-06-24 10
Paukščių tako kolonizavimas yra nesuvokiama užduotis mums, paprastiems žemiečiams, tačiau nežemiškai civilizacijai, galinčiai šokinėti nuo vienos žvaigždės sistemos prie kitos, tai šokiruojančiai įmanoma.
(0) 2021-06-03 6
Paukščių Tako centras – išskirtinė vieta mūsų Galaktikoje, pilna energingų procesų pėdsakų. Deja, stebėti juos sudėtinga, mat daugybė tarpžvaigždinių dujų ir ypač dulkių debesų sugeria visus regimuosius bei didelę dalį ultravioletinių fotonų.
(0) 2021-05-30 2
Aplinkinėje Visatoje apie trečdalį galaktikų yra spiralinės. Jos turi centrinius elipsoido formos telkinius, nuo kurių tęsiasi diskai, o juose driekiasi spiralinės vijos. Tokioms struktūroms susiformuoti reikia laiko – tolimoje praeityje galaktikos buvo gerokai chaotiškesnės.
(18) 2021-05-24 49
Daugelis iš mūsų tikrai fantazavo apie nuskridimą į kitų žvaigždžių sistemas ar bent jau Saulės sistemos tyrinėjimą. Galimybė tai padaryti saugiai vis dar yra nepasiekiama, tačiau mes tikrai žengiame vis tolimesnių kelionių nuo savo planetos link.
(0) 2021-05-24 13
Galaktikos juda vienos kitų atžvilgiu; kartais priartėja taip arti, kad pagauna viena kitą ir nebepaleidžia, o susijungia į vieną darinį. Susijungia ir jų centruose esančios supermasyvios juodosios skylės, tačiau tam reikia daugiau laiko. Tai kurį laiką po susiliejimo galaktika turi du branduolius.