Orbitiniai teleskopai (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(0) 2013-12-18 0
Europa ketvirtadienį planuoja iškelti milijardo JAV dolerių vertės kosminį teleskopą, kuris turėtų padėti sukurti didžiausią ir išsamiausią mūsiškės Paukščių Tako galaktikos trimatį žvaigždėlapį.
(0) 2013-11-14 1
Suderinus stebėjimo duomenis iš NASA priklausančio „Spitzer“ kosminio teleskopo ir visai neseniai pilnu pajėgumu dirbti pradėjusio Atacama Large Millimeter/submillimeter Array (ALMA) teleskopų masyvo Čilėje, buvo sukurtas labai gražus žvaigždės gimimo vaizdas gerai ištirtame objekte, pavadintame HH 46/47.
(17) 2013-11-12 2
<p style="font-style:italic"> Ar ga­lė­jo lau­kas, 10 mi­li­jo­nų kar­tų silp­nes­nis už ku­ria­mą šal­dytuvo mag­ne­tu­ko, su­for­muo­ti vi­sa­tą? Nau­ji kos­mo­so ty­
(0) 2013-11-06 1
Jei kada nors rūpėjo pamatyti, kaip viename regėjimo lauke atrodo 3 538 egzoplanetos, besisukančios aplink savąsias žvaigždes, pažiūrėkite naujausią kiek hipnotizuojantį "Keplerio planetariumo" ("Kepler Orrery") video filmuką, kurį sukūrė kosminio teleskopo "Kepler" mokslinės komandos darbuotojas Danielis Fabrickis (Daniel Fabrycky).
(0) 2013-10-01 0
Mūsų galaktikos centre esanti juodoji skylė, Šaulio A*, prieš maždaug 2 mln. metų galėjo smarkiai tvykstelėti. Tuo metu Žemės paviršiumi jau vaikščiojo ankstyvieji žmonių protėviai, kurie danguje turėjo regėti įspūdingą, ryškų švytėjimą, skelbia „New Scientist“.
(2) 2013-08-20 0
NASA praneša nesugebėsianti suremontuoti sugedusio kosminio teleskopo „Kepler“, kuris padėjo atrasti tūkstančius planetų kitų žvaigždžių sistemose. Kosmoso agentūros darbuotojai svarsto, ar nevaldomu tapęs „Kepler“ teleskopas dar galės duoti naudos.
(0) 2013-07-05 0
NASA paskelbė išjungusi kosminį teleskopą „Galex“, kuris padėjo surinkti informacijos apie šimtus milijonų tolimų galaktikų, skelbia Space.com.
(1) 2013-06-18 0
Liūdna, tačiau Žemės astronomai neteko dar vieno orbitinio teleskopo. Šįkart visam laikui išjungta kosminė observatorija "Herschel".
(0) 2013-06-18 0
NASA kosminis teleskopas „Kepler“ aptiko dar 503 kandidates į egzoplanetas. Kai kuriuose iš šių pasaulių, jei tik bus patvirtintas jų egzistavimas, yra tinkamos sąlygos gyvybei vystytis, skelbia „Space.com“.
(11) 2013-05-28 2
<em>Pla&shy;ne&shy;tų ieš&shy;ko&shy;to&shy;jas, <em>Kepler</em> te&shy;le&shy;sko&shy;pas, <a target="_blank" href="http://www.technologijos.lt/n/mokslas/astronomija_ir_kosmonautika/S-33246/straip
(1) 2013-05-16 0
Trečiadienį NASA pranešė, kad staiga sugedo vienas iš garsiausių agentūros kosminių teleskopų – 2,7 tūkst. egzoplanetų atradęs 600 mln. JAV dolerių kainavęs kosminis teleskopas "Kepler". Gedimas toks rimtas, jog tai gali būti misijos pabaiga, informuoja "Space.com".
(0) 2013-05-09 0
Astronomai ruošiasi daugiau dėmesio skirti vadinamiesiems „karštiesiems Jupiteriams“ – didžiuliams egzopasauliams, kokių Saulės sistemoje nėra. NASA kosminis teleskopas „Spitzer“ sudarė sąlygas mokslininkams atidžiau pažvelgti į šiuos svilinančiai karštus dujinius gigantus. Tačiau, kaip dažniausiai ir būna mokslo pasaulyje, nauji atradimai generuoja ne tik atsakymus, bet ir naujus klausimus, rašo „Space.com“.
(0) 2013-05-08 0
Meniu patiekalai gal ir ne patys prašmatniausi, tačiau karšti net dūmai rūksta. Kosminis teleskopas „Hershel“ užfiksavo, kaip Paukščių Tako centre tūnanti, ilgą laiką badavusi supermasyvi juodoji skylė atgijo ir siurbia ekstremaliai aukštos temperatūros dujas, praneša Europos kosminės agentūros ESA astronomai.
(8) 2013-05-05 2
<p style="font-style:italic">Ki&shy;tais me&shy;tais tik&shy;riau&shy;siai teks at&shy;si&shy;svei&shy;kin&shy;ti su Hubble'u, ku&shy;rio pa&shy;va&shy;di&shy;ni&shy;mas ta&shy;po ko&shy;ne ben&shy;dr
(2) 2013-05-03 0
NASA balandžio 30 dieną paviešino informaciją apie kosminį incidentą – kritinę situaciją, kuomet nebeveikiantis sovietinis šnipinėjimo palydovas 2012 metais vos nesusidūrė su prabangiu orbitiniu teleskopu "Fermi", rašo sciencerecorder.com.