Orbitiniai teleskopai (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(3) 2012-04-04 0
Žvaigždės sprogimo būta tokio galingo, jog šviesulio gelmės išsivertė į kosminę erdvę ir sprogimo išorėje atsidūrė giliausi žuvusios žvaigždės sluoksniai. Tokią išvadą padarė astronomai, iš naujo įvertinę jaunos ir sąlyginai netolimos supernovos liekanas.
(3) 2010-08-27 0
NASA pranešė, kad atrado dvi aplink tolimą žvaigždę besisukančias planetas. Tai - pirmosios planetos, atrastos orbitinio teleskopo "Kepler", kurio misija yra ieškoti į Žemę panašių planetų.
(43) 2011-03-23 0
Į Žemę panašios planetos gali skrieti maždaug aplink 1 iš 37 – 1 iš 70 nakties danguje matomų į Saulę panašių žvaigždžių. Šie duomenys leidžia manyti, kad mūsiškėje galaktikoje gali būti milijardai į Žemę panašių planetų, teigia tyrėjai.
(3) 2009-11-28 0
Naujas kosminis JAV teleskopas netrukus gali aptikti visą eilę dar nežinomų dangus kūnų, pranešė „New Scientist“.
(0) 2012-10-23 0
Rezultatyviausias egzoplanetų medžiotojas – kosminis teleskopas „Kepler“ – per pastaruosius kelerius metus spėjo „prišaudyti“ galybę aplink tolimas žvaigždes skriejančių planetų, tačiau bendras vaizdas apie jas išlieka miglotas. Tikimasi, kad kiek daugiau aiškumo į šį reikalą įneš naujas kosminis Europos astronomų projektas, kuris turėtų startuoti per artimiausius penkerius metus. Projekto tikslas – Žemės dvynių ieškosiantis naujas kosminis teleskopas C...
(0) 2011-07-27 0
Pasirodo, uogauti įmanoma ne tik tupinėjant po miško uogienojus, bet ir pro teleskopo objektyvą dairantis po naktinį dangų. Kaip tik panašiai nutiko austrų astronomų-mėgėjų komandai „Deep Sky Hunters“ ir jos nariui Matijasui Kronbergeriui (Matthias Kronberger), kuriam nuo šiol priklauso „gervuoginio“ planetiškojo ūko „Kronberger 61“ atradimo laurai.
(10) 2009-03-05 0
Rytoj iš Kanaveralo kyšulio Floridoje pakilsianti NASA raketa nešėja „Delta II“ į orbitą aplink Saulę išves Keplerio teleskopą. Taip prasidės istorinė nežemiškos gyvybės paieškos mūsų Galaktikoje kosminė misija.
(0) 2012-02-16 0
Naujos Europos kosminio aparato padarytos Paukščių Tako nuotraukos patvirtina, kad galaktikos centrą gaubia mikrobangų rūkas.
(2) 2013-05-03 0
NASA balandžio 30 dieną paviešino informaciją apie kosminį incidentą – kritinę situaciją, kuomet nebeveikiantis sovietinis šnipinėjimo palydovas 2012 metais vos nesusidūrė su prabangiu orbitiniu teleskopu "Fermi", rašo sciencerecorder.com.
(8) 2011-03-23 0
Infraraudonųjų spindulių spektro Džeimso Vebo kosminį teleskopą („James Webb Space Telescope“ – JWST), kurį NASA planuoja paleisti 2013 m., nuo Saulės dengs teniso aikštės dydžio skydas. Misijos koordinatoriai tvirtina, kad šis skydas bus geriausia apsaugos priemonė nuo Saulės Visatoje.
(0) 2011-10-20 0
Automobilio dydžio Vokietijos palydovas šį savaitgalį turėtų sugrįžti į Žemės atmosferą, teigia pareigūnai bei pažymi negalintys pasakyti, kur tiksliai nuolaužos nukris.
(5) 2009-10-05 0
Milijardą eurų kainavusi Europos „Herschel“ kosminė observatorija pamažu baigia derinti savo prietaisus ir jau bando naujas observatorijos galimybes apjungiant skirtingų kamerų padarytus vaizdus į vieną bendrą „kosminį paveikslą“.
(3) 2012-10-21 0
„Hubble“ kosminis teleskopas mokslo labui darbuojasi jau daugiau nei dvidešimt metų. Jį turėtų pakeisti kosminis teleskopas „James Webb“, kuris pagal daugelį parametrų bus geresnis ir tobulesnis už savo pirmtaką. Nors jo pasirodymas kosmose planuojamas tik 2018 m., tačiau mokslininkai žvelgia dar toliau ir dirba prie dar vėlesnės pamainos, kuri kol kas žinoma kaip ATLAST.
(12) 2011-02-01 0
Astronomai teigia užfiksavę, kaip manoma, seniausią iki šiol stebėtą galaktiką – žvaigždžių telkinį, susidariusį dar pačioje Visatos kūdikystėje.
(0) 2013-07-05 0
NASA paskelbė išjungusi kosminį teleskopą „Galex“, kuris padėjo surinkti informacijos apie šimtus milijonų tolimų galaktikų, skelbia Space.com.