Orbitiniai teleskopai (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(0) 2013-01-02 4
36 kilometrų aukštyje virš Antarktidos lėtai sklendžia milžiniškas helio pripildytas oro balionas su BLAST (Balloon-borne Large Aperture Submillimeter Telescope) teleskopu. Beveik 2 metrų skersmens jo veidrodis submilimetrinių bangų diapazone fiksuoja šviesos bangas, sklindančias iš „žvaigždžių lopšiu“ vadinamos Paukščių Tako srities.
(11) 2013-05-28 2
<em>Pla&shy;ne&shy;tų ieš&shy;ko&shy;to&shy;jas, <em>Kepler</em> te&shy;le&shy;sko&shy;pas, <a target="_blank" href="http://www.technologijos.lt/n/mokslas/astronomija_ir_kosmonautika/S-33246/straip
(17) 2013-11-12 2
<p style="font-style:italic"> Ar ga­lė­jo lau­kas, 10 mi­li­jo­nų kar­tų silp­nes­nis už ku­ria­mą šal­dytuvo mag­ne­tu­ko, su­for­muo­ti vi­sa­tą? Nau­ji kos­mo­so ty­
(8) 2013-05-05 2
<p style="font-style:italic">Ki&shy;tais me&shy;tais tik&shy;riau&shy;siai teks at&shy;si&shy;svei&shy;kin&shy;ti su Hubble'u, ku&shy;rio pa&shy;va&shy;di&shy;ni&shy;mas ta&shy;po ko&shy;ne ben&shy;dr
(0) 2013-11-14 1
Suderinus stebėjimo duomenis iš NASA priklausančio „Spitzer“ kosminio teleskopo ir visai neseniai pilnu pajėgumu dirbti pradėjusio Atacama Large Millimeter/submillimeter Array (ALMA) teleskopų masyvo Čilėje, buvo sukurtas labai gražus žvaigždės gimimo vaizdas gerai ištirtame objekte, pavadintame HH 46/47.
(0) 2013-11-06 1
Jei kada nors rūpėjo pamatyti, kaip viename regėjimo lauke atrodo 3 538 egzoplanetos, besisukančios aplink savąsias žvaigždes, pažiūrėkite naujausią kiek hipnotizuojantį "Keplerio planetariumo" ("Kepler Orrery") video filmuką, kurį sukūrė kosminio teleskopo "Kepler" mokslinės komandos darbuotojas Danielis Fabrickis (Daniel Fabrycky).
(0) 2013-03-14 0
Europos kosminės agentūros paleistas palydovas – Heršelio kosminė observatorija – netrukus nustos veikti, nes baigiasi jo aušinimui skirtas skystas helis.
(0) 2013-12-18 0
Europa ketvirtadienį planuoja iškelti milijardo JAV dolerių vertės kosminį teleskopą, kuris turėtų padėti sukurti didžiausią ir išsamiausią mūsiškės Paukščių Tako galaktikos trimatį žvaigždėlapį.
(0) 2013-06-18 0
NASA kosminis teleskopas „Kepler“ aptiko dar 503 kandidates į egzoplanetas. Kai kuriuose iš šių pasaulių, jei tik bus patvirtintas jų egzistavimas, yra tinkamos sąlygos gyvybei vystytis, skelbia „Space.com“.
(13) 2013-02-13 0
"Žemė - judantis taikinys, skriejantis aplink Saulę 105 tūkst. km/val. greičiu. Nuo susidūrimo su asteroidu 2012 DA14 po poros dienų, vasario 15 d., mūsų planetą ir asteroidą, kuris galėtų sukelti milžiniškam branduoliniam sprogimui prilygstančią katastrofą, skirs tik 14 minučių", - vardija buvęs NASA astronautas Edas Lu (Ed Lu).
(1) 2013-05-16 0
Trečiadienį NASA pranešė, kad staiga sugedo vienas iš garsiausių agentūros kosminių teleskopų – 2,7 tūkst. egzoplanetų atradęs 600 mln. JAV dolerių kainavęs kosminis teleskopas "Kepler". Gedimas toks rimtas, jog tai gali būti misijos pabaiga, informuoja "Space.com".
(1) 2013-01-09 0
NASA kosminė observatorija „Chandra X-Ray Observatory“ užfiksavo, kaip manoma, deformuotos neutroninės žvaigždės Velos paleistą septynių trilijonų kilometrų ilgio (0,7 šviesmečio) sūkuriuojantį didelės energijos dalelių žybsnį.
(0) 2013-05-09 0
Astronomai ruošiasi daugiau dėmesio skirti vadinamiesiems „karštiesiems Jupiteriams“ – didžiuliams egzopasauliams, kokių Saulės sistemoje nėra. NASA kosminis teleskopas „Spitzer“ sudarė sąlygas mokslininkams atidžiau pažvelgti į šiuos svilinančiai karštus dujinius gigantus. Tačiau, kaip dažniausiai ir būna mokslo pasaulyje, nauji atradimai generuoja ne tik atsakymus, bet ir naujus klausimus, rašo „Space.com“.
(0) 2013-10-01 0
Mūsų galaktikos centre esanti juodoji skylė, Šaulio A*, prieš maždaug 2 mln. metų galėjo smarkiai tvykstelėti. Tuo metu Žemės paviršiumi jau vaikščiojo ankstyvieji žmonių protėviai, kurie danguje turėjo regėti įspūdingą, ryškų švytėjimą, skelbia „New Scientist“.
(0) 2013-05-08 0
Meniu patiekalai gal ir ne patys prašmatniausi, tačiau karšti net dūmai rūksta. Kosminis teleskopas „Hershel“ užfiksavo, kaip Paukščių Tako centre tūnanti, ilgą laiką badavusi supermasyvi juodoji skylė atgijo ir siurbia ekstremaliai aukštos temperatūros dujas, praneša Europos kosminės agentūros ESA astronomai.