Orbitiniai teleskopai (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(4) 2015-01-02 103
XVIa. pradžioje Kopernikas sukėlė pasaulio suvokimo revoliuciją, paskelbęs, kad planetos sukasi aplink Saulę. Ši idėja nebuvo sutikta palankiai ir prireikė apytiksliai šimto metų, kad tokie mokslininkai kaip Kepleris ar Galilėjus patvirtintų šią teoriją. O kokia yra tiksli planetų judėjimo trajektorija? Ar tai apskritimai, kaip manė Kopernikas, ar elipsės, kaip tvirtino stebėjimai?
(5) 2015-01-07 83
Kietas paviršius, tinkama temperatūra, maždaug Žemės dydis – šios trys savybės laikomos svarbiausiomis gyvybei išsivystyti. Naujai atrasta egzoplaneta „Kepler 438b“ atitinka visas jas, o astronomai ją vadina panašiausiu į Žemę atrastu pasauliu už mūsiškės Saulės sistemos ribų.
(17) 2015-05-15 74
Milžiniškos magnetinės struktūros danguje gali padėti paaiškinti, kodėl mūsų Visatoje egzistuoja kažkas be tuštumos, skelbia mokslininkai, atlikę tyrimus NASA kosminio teleskopo „Fermi“ duomenimis.
(0) 2015-01-22 44
2015 m. vykdomi kosminių tyrimų projektai teikia vilčių, kad galime tapti svarbių atradimų, susijusių su gyvybės paieškomis už Žemės ribų, liudininkais.
(0) 2015-06-19 40
<em>Hubble kosminis teleskopas jau ketvirtį amžiaus teikia įkvepiančius vaizdus. Paprašėme mokslininkų, tyrėjų ir netgi marsaeigio, pasidalinti savo mėgiamiausiais</em>
(0) 2015-08-06 36
Mažai girdėtas NASA kosminis teleskopas DSCOVR (Deep Space Climate Observatory) užfiksavo unikalų ir pirmą tokį istorijoje kadrą – kaip Žemės disku praslenka Mėnulis, į kosminio teleskopo objektyvą atgręžęs Žemėje niekada nematomą savo pusę.
(0) 2015-10-22 35
JAV kosmoso agentūra NASA paskelbė sukūrusi interneto svetainę, kurioje nuolat atnaujinamos apšviestosios Žemės pusės nuotraukos. Jos dedamos kas 1-2 valandas, ir yra padarytos iš 1,5 milijono kilometrų atstumo. Šioje svetainėje kasdien bus publikuojama maždaug 12 spalvotų fotografijų, padarytų iš palydovo DSCOVR. Šis palydovas buvo paleistas 2015 metų vasario mėnesį, ir yra skirtas stebėti Saulės vėją bei Žemės atmosferą.
(0) 2015-02-09 35
Paukščių Tako galaktika yra sudaryta ne tik iš žvaigždžių. Naujame mūsų galaktikos erdvėlapyje yra įtrauktos ir įvairios dujos, dalelės bei magnetinis laukas. Visa tai perteikta ypatingu raiškumu.
(0) 2015-12-31 33
Nauji mokslininkų surinkti duomenys rodo, kad Medūzos ūke esantis pulsaras bei pats ūkas susidarė panašiu metu – tai didžiulio supernovos sprogimo liekanos, rašo „Discovery News“.
(1) 2015-10-15 33
Planetų tyrėjai mano atradę milžinišką kometų debesį, kurios sukasi aplink tolimą Paukščių Tako galaktikos žvaigždę. Jis toks neįprastas, kad sukruto ir nežemiškų civilizacijų ieškotojai.
(0) 2015-01-20 32
Teleskopas „Kepler“ atrado dar tris naujas planetas. Visos jos skrieja aplink greta Saulės sistemos esančią žvaigždę. Tolimiausia planeta yra potencialiai gyvenamoje zonoje, kur gali egzistuoti vanduo, taigi ir gyvybė.
(1) 2015-01-29 30
Tarptautinė mokslininkų komanda atrado seniausią žinomą žvaigždės sistemą, atsiradusią Visatos pradžioje. Nustatyta, kad aplink į Saulę panašią žvaigždę skrieja penkios Žemės dydžio planetos.
(0) 2015-10-21 28
Kaip atrodė „Philae“ nusileidimas ant kometos paviršiaus? Kaip sumažinti milžiniškus skrydžių į kosmosą kaštus? Ar „Kepler“ atrasta planeta apie save turi gigantišką struktūrą? Apie tai ir kitas kosmoso aktualijas – šiame „Kąsnelyje Visatos“.
(0) 2015-05-23 27
Tolima galaktika, šviečianti tokia pat šviesa, kaip šviestų maždaug 300 trln. saulių, buvo atrasta naudojant WISE ( Wide-field Infrared Survey Explorer ) teleskopą. Ši galaktika yra pati skaidriausia, atrasta iki šių dienų ir priklauso naujai astronominių objektų klasei – itin permatomoms infraraudonųjų spindulių galaktikoms ( ELIRG), kurias neseniai atrado WISE.
(0) 2015-08-24 25
Į kosmosą 2018 m. spalį iškeltas kosminis Jameso Webbo teleskopas taps didžiausiu optiniu kosminiu teleskopu per visą mokslo istoriją. 6,5 metro skersmens veidrodis rinks infraraudonuosius spindulius, visatos erdvėmis keliavusius net 13,5 mlrd. šviesmečių. Taip teleskopas pažvelgs į ankstyvą visatos kūdikystę. Tiesa, viena bėda: veidrodis per didelis, kad jį būtų įmanoma iškelti vienu mėginimu.