Orbitiniai teleskopai (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(0) 2019-11-18 33
Devintoji planeta astronomų protus jaudina jau seniai. Gali būti, kad paslaptingasis dangaus kūnas yra užfiksuotas 2018 metais balandžio 18 dieną Falcon 9 raketa paleistu egzoplanetų ieškanči
(0) 2019-01-21 30
NASA vis dar nepaleido į kosmosą vieno labiausiai laukiamų Jameso Webbo teleskopo, turinčio pakeisti legendinę ir jau senstelėjusią kosminę Hablo „observatoriją“. Tačiau jau braižomi planai dar didesniems ir geresniems kosmoso teleskopams, kurie į dangų kils artimiausią dešimtmetį, rašoma svetainėje „Space.com“.
(1) 2019-09-30 19
Iš Sokrato mus pasiekęs posakis, – žinau, kad nieko nežinau – puikiausiai tinka ir panašiu metu gyvenusio Euklido vardu pavadintai misijai. Jos suteikiamos žinios gerokai praplės mūsų ži
(1) 2019-01-10 18
Naujausias NASA teleskopas, skirtas egzoplanetų paieškoms, dirba išsijuosęs – trečią veiklos mėnesį astronomai atrado jau trečią naują tolimą planetą, skriejančią už Saulės sistemos ribų, rašo „The Verge“.
(0) 2019-04-04 13
NASA planetų paieškos misija TESS vykdoma dar tik nuo liepos mėnesio, bet jau per tiek laiko jai pavyko keli nuostabūs atradimai, rašo CNN.
(0) 2019-02-16 11
Šiandieniniai didžiausi kosminiai teleskopai turi keleto metrų skersmens veidrodžius. Būtent pagrindinio veidrodžio dydis yra vienas pagrindinių veiksnių, nulemiančių teleskopo gaunamų vaizdų ryškumą ir gebėjimą aptikti blausiausius objektus. Artimiausiu metu teleskopų dydis gali pradėti kelti problemų. Jau dabar rengiami teleskopai, pavyzdžiui James Webb, reikalauja inovatyvių sprendimų, kad būtų galima juos sutalpinti į raketas-nešėjas.
(1) 2019-05-07 8
Gaia zondas netikėtai pasitarnavo mokslui: nors Europos kosmoso agentūros (ESA) misija skirta matuoti žvaigždžių poziciją ir judėjimo greitį, neseniai Gaia aptiko tris anksčiau astronomams n
(0) 2019-05-22 6
Saulė yra ne amžina. Apie tai, kur gyvens mūsų civilizacija ateityje, nors ir labai tolimoje, reikia galvoti jau dabar. Milžiniškas darbas laukia technologijų kūrėjų – persikelti į prie kitos žvaigždės esančią planetą kol dar nenuskridome nei iki Marso – iššūkis nemažas. Na o astronomams užduotis – surasti, kur skristi.