Orbitiniai teleskopai (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(6) 2016-02-05 153
Daugiau nei 10 metų gaminamas kosminis superteleskopas turi jau visas detales ir netrukus keliaus ten, iš kur niekada nebesugrįš.
(4) 2015-01-02 103
XVIa. pradžioje Kopernikas sukėlė pasaulio suvokimo revoliuciją, paskelbęs, kad planetos sukasi aplink Saulę. Ši idėja nebuvo sutikta palankiai ir prireikė apytiksliai šimto metų, kad tokie mokslininkai kaip Kepleris ar Galilėjus patvirtintų šią teoriją. O kokia yra tiksli planetų judėjimo trajektorija? Ar tai apskritimai, kaip manė Kopernikas, ar elipsės, kaip tvirtino stebėjimai?
(5) 2015-01-07 83
Kietas paviršius, tinkama temperatūra, maždaug Žemės dydis – šios trys savybės laikomos svarbiausiomis gyvybei išsivystyti. Naujai atrasta egzoplaneta „Kepler 438b“ atitinka visas jas, o astronomai ją vadina panašiausiu į Žemę atrastu pasauliu už mūsiškės Saulės sistemos ribų.
(2) 2016-07-08 77
Japonija šiemet buvo paleidusi zondą, kokių žmonija dar neturėjo – juodąsias skyles stebintį kosminį aparatą. Tačiau neilgai trukus Japonija šio aparato neteko – labai keistomis aplinkybėmis. Vis dėlto sulaukėme unikalios progos pamatyti, ką zondas Hitomi matė paskutinę akimirką prieš mirtį.
(17) 2015-05-15 74
Milžiniškos magnetinės struktūros danguje gali padėti paaiškinti, kodėl mūsų Visatoje egzistuoja kažkas be tuštumos, skelbia mokslininkai, atlikę tyrimus NASA kosminio teleskopo „Fermi“ duomenimis.
(0) 2014-12-22 67
NASA planetų medžiojimui sukurtas kosminis teleskopas „Kepler“ atrado pirmąją egzoplanetą antrojoje savo misijoje – K2. Atradimas buvo padarytas po to, kai astronomai ir inžinieriai sugalvojo būdą, kaip pakartotinai panaudoti „Kepler“ naujajai K2 pavadintai misijai ir toliau kosmose ieškoti kitų pasaulių.
(2) 2018-03-16 61
James Webb kosminis teleskopas, turėjęs jau šiemet pakilti į kosmosą ir užimti deramą vietą šalia Hablo, Čandros bei kitų didžiųjų orbitinių observatorijų, vėl vėluoja.
(8) 2016-02-20 58
NASA statys didesnį bei geresnį, kaip tvirtinama, teleskopą, galėsiantį „atskleisti daugiau pasaulio paslapčių“. Jis bus 100 kartų didesnis nei dabartinis Hubble kosminis teleskopas, rašo „Techtimes.com“.

(1) 2017-05-05 48
Astronomų skrydžiai į kosmosą, zondai, tiriantys už milijardų kilometrų nuo Žemės skriejančius kosminius kūnus, gyvybės paieškos tolimosiose planetose... Tai, kas seniau tebuvo mokslinės fantastikos rašytojų vaizduotės kūriniai, tampa realybe. Štai ir dabar geriausi viso pasaulio mokslininkai konstruoja ne ką kita, o laiko mašiną – Džeimso Vebo (angl. James Webb) kosminį teleskopą, padėsiantį mums pažvelgti į tolimą Visatos praeitį.
(2) 2018-05-06 45
Visata tapo dar menkiau suprantama. <a href="http://www.technologijos.lt/n/mokslas/astronomija_ir_kosmonautika/S-68187/" target="_blank">Buvo paskelbtas didžiausias 3D galaktikų žemėlapis</a>, sud
(0) 2015-01-22 44
2015 m. vykdomi kosminių tyrimų projektai teikia vilčių, kad galime tapti svarbių atradimų, susijusių su gyvybės paieškomis už Žemės ribų, liudininkais.
(0) 2016-03-23 43
Astrofizikai, kurie Keplerio teleskopu ieško tolimųjų planetų, pirmą kartą realiai pamatė supernovos gimimą ir savo tyrimų rezultatus išdėstė leidinyje „Astrophysical Journal“. NASA ne tik pamatė, kaip sprogsta antros klasės žvaigždė, bet ir pateikė kompiuteriu animuotą šio įvykio vizualizaciją.
(1) 2016-05-13 40
Astronomai pranešė, kad pavadinimo neturintis, anksčiau tinkamai neįvertintas Saulės sistemos pakraštyje atsidūręs objektas yra kur kas didesnis, nei anksčiau manyta.
(0) 2015-06-19 40
<em>Hubble kosminis teleskopas jau ketvirtį amžiaus teikia įkvepiančius vaizdus. Paprašėme mokslininkų, tyrėjų ir netgi marsaeigio, pasidalinti savo mėgiamiausiais</em>
(6) 2016-02-02 40
Mūsiškės Paukščių Tako galaktikos link 1,12 mln. km per valandą greičiu skrieja milžiniškas dujų gumulas, pramintas Smito debesimi. Astronomai prognozuoja, kad jam pasiekus galaktikos diską sužibs daugiau nei du milijonai naujų žvaigždžių.