Radioteleskopai (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(0) 2021-11-09 11
Naujausio kosmoso tyrimo išvadose astrofizikai teigia, kad tolimiausiame iki šiol atrastame Visatos taške, galaktikų formavimosi metu aptiktas vienas iš gyvybei būtinų elementų – vanduo.
(0) 2021-10-31 15
Tarptautinė tyrėjų komanda, kuriai vadovavo prof. Li Di ir dr. Wangas Pei, dirbantys Kinijos mokslų akademijos Nacionalinėje astronomijos observatorijoje, stebėjo greitųjų radijo bangų pliūpsnių šaltinį 121102 ir užfiksavo galybę kosminių sprogimų. Mokslininkai naudojo 500 metrų apertūros sferinį radioteleskopą (angl. „Five-hundred-meter Aperture Spherical radio Telescope“, FAST).
(0) 2021-10-28 15
Naujas radijo teleskopas Kinijoje gali aptikti didžiulius ateivių zondų būrius. Ar susidorosime su „savaime besidauginančia“ ateivių grėsme?
(0) 2021-05-30 12
Ne paslaptis, jog viena iš mokslininkus labiausiai intriguojančių temų yra nežemiškos gyvybės paieškos. XIX a. pradžioje austrų astronomas Josephas Johannas von Littrowas siūlė žmonėms Sacharos dykumoje iškasti didžiulius geometrinius griovius, užpildyti juos žibalu ir uždegti. Taip norėta pasiųsti žinią kitose Saulės sistemos vietose gyvenančioms ateivių civilizacijoms. Dabar, kai žinome, jog mūsų civilizacija Saulės sistemoje yra vienintelė, užmojai išsiųsti žinią apie mus – didėja.
(1) 2021-02-26 17
Žemiau pateiktas paveikslėlis gali atrodyti kaip gana įprastas naktinio dangaus vaizdas, tačiau tai, į ką žiūrite, yra daug įdomiau nei tik spindinčios žvaigždės.
(0) 2021-01-12 5
Praėjusių metų gruodžio pradžia mokslo bendruomenei apkarto – viena didžiausių pasaulyje, tačiau pastaruoju metu vis labiau apleista Puerto Rike įkurta Arecibo observatorija galutinai sugriuvo į radijo bangas atspindinčią lėkštę nukritus virš jos pakabintam radioteleskopui. JAV nacionalinio mokslų fondo valdomos observatorijos, iš kurios 1974 metais į kosmosą buvo pasiųsta garsioji Arecibo žinutė su informacija apie žmones ir Žemę, nuspręsta neremontuoti dėl tvarkymo darbų metu galimo pavojaus žmonėms.
(0) 2020-12-06 19
2019 m. rugsėjį Anna Kapinska per pristatymą demonstravo įdomius objektus, kuriuos ji rado naršydama naujus Australijos radioteleskopu ASKAP (angl. the Australian Square Kilometre Array Pathfinder) surinktus radijo astronomijos duomenis. Ji aptiko labai keistas formas, kurių negalėjo pritaikyti jokiems žinomiems objektų tipams.
(0) 2020-12-03 9
Neseniai rašėme apie Aresibo radijo observatorijos uždarymą, o antradienį pasaulį pasiekė žinia, kad Puerto Rike esančios observatorijos radijo teleskopas, rodytas viename filme apie Jamesą Bondą, antradienį sudužo, 900 tonų sveriančiai jo imtuvo platformai nukritus iš 140 metrų aukščio ant apačioje įrengto reflektoriaus.
(0) 2020-11-29 9
Ketvirtadienį JAV Nacionalinis mokslo fondas (angl. National Science Foundation) paskelbė, kad jo valdomas Aresibo (Arecibo) radijo teleskopas Puerto Rike bus uždarytas. Teleskopo ateiti neaiški buvo jau nuo rugpjūčio mėnesio, kai audra nutraukė vieną iš pagalbinių konstrukciją laikančių lynų ir išmušė 30 metrų skylę pagrindinėje lėkštėje.
(4) 2019-09-12 62
Greituosius radijo blyksnius geriau fiksuoti greitu teleskopu. Tad, Kinijos FAST teleskopas tam puikiai tinka. Neseniai jis tai patvirtino, užfiksavęs ne bet kokius, o daug kartų pasikartojančius
(0) 2019-03-18 12
NASA turi pasaulinį radijo antenų tinklą, vadinamą Giliosios erdvės tinklu (Deep Space Network, DSN), skirtą komunikacijoms su palydovais už Žemės ribų. Bet tų palydovų nėra tiek jau daug, kad tinklas būtų naudojamas visą laiką. O antenos tai geros ir jautrios. Tad ilgą laiką svarstomos įvairios idėjos, kaip jas protingai panaudoti tuo metu, kai nėra poreikio šnekėtis su Marsu, Jupiteriu ar išvis Saulės sistemos pakraščiais.
(0) 2019-01-29 61
2019-ieji į astronomijos istoriją bus įrašyti kaip metai, kai žmonės pirmą kartą sugebėjo ne nupiešti, o nufotografuoti juodąją skylę. Tokiu pasiekimu mums leis pasigirti „Event Horizon“ teleskopas, daugelį metų dirbantis tam, kad pateiktų mums tikrąjį įvykių horizonto vaizdą. Rašo „Science Alert“.
(0) 2018-07-21 50
Pietų Afrikos Respublikoje oficialiai atidarytas „MeerKAT“ – 64-ių antenų radijo teleskopas, jau leidęs naujai pažvelgti į mūsų Galaktikos centrą.
(0) 2018-06-13 21
Astronomė Jane Greaves nėra nei keistų mikrobangų signalų, nei kosminių deimantų ieškotoja. Ji tiesiog norėjo paanalizuoti vieną kosminių dulkių debesį, tačiau jos instrumentų, priklausančių Green Bank teleskopo kompleksui, pateikti skaičiai niekaip nesiderino su jokiomis išankstinėmis prognozėmis, rašė popsci.com.
(0) 2018-06-04 17
Jau ne vienerius metus vystomas projektas, pavadintas Įvykių horizonto teleskopu (Event Horizon Telescope). Jis apjungia radijo teleskopus įvairiose šalyse; du sujungti teleskopai gali funkcionuoti kaip viena antena, kurios dydis prilygsta atstumui tarp teleskopų. Tokiu būdu pasiekiama beprecedentė stebėjimų erdvinė raiška, tiesa, tik kryptimis, atitinkančiomis linijas tarp teleskopų.