Medžiagų paplitimas Visatoje (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(0) 2019-02-24 28
Įprastos medžiagos – elektronų, protonų, neutronų ir visko, kas iš jų sudaryta – Visatoje turėtų būti maždaug 5%; likusią Visatos masės-energijos dalį sudaro tamsioji materija ir tamsioji energija. Tai žinome iš tolimos Visatos, kurios šviesa mus pasiekia iš mažiau nei milijardo metų po Didžiojo sprogimo, stebėjimų. Tačiau stebėdami aplinkines galaktikas ir tarpgalaktinę erdvę, randame mažiau įprastos medžiagos, nei turėtume – trūksta maždaug trečdalio.
(0) 2019-02-15 17
Per pirmąsias kelias minutes po Didžiojo sprogimo Visatoje susiformavo vandenilis, helis ir šiek tiek ličio – daugiau cheminių elementų iš pradžių nebuvo. Visi kiti natūralūs elementai atsirado vėliau, žvaigždėse vykstant termobranduolinei sintezei. Bet sintezė sintezei nelygu – vieni elementai atsiranda masyviose žvaigždėse, kiti – mažos masės, treti – termobranduolinių supernovų sprogimų metu, ketvirti – kosminiams spinduliams trankantis į sunkius branduolius.
(0) 2016-06-10 18
<i>Paslaptingąjį kosmoso plėtimąsi gali lemti vaiduokliškieji neutrinai.<br>Neatrasta, neaktyvi dalelė galėtų padėti išsiaiškinti, kodėl visata plečiasi sparčiau, nei turėtų – ir gal
(0) 2016-05-01 21
Kad jau ši savaitė buvo tokia <a target="_blank" href="http://www.technologijos.lt/n/technologijos/energija_ir_energetika/S-54429/">įsimintinai radioaktyvi</a>, ją pabaigti norisi aukštesne tos p
(0) 2015-11-12 11
Mokslininkai pirmą kartą išmatavo sąveikos jėgą tarp dviejų antiprotonų, taip skelbiama žurnale “Nature”. Panašiai kaip ir sąveika tarp protonų branduolyje, jėga tarp antiprotonų yra stipri.
(0) 2015-08-11 23
Astronomai turi visai žmonijai liūdnų žinių. Kaip rašo „Independent“, Visata po truputį nyksta ir mes dėl to nieko negalime padaryti. Tokias išvadas astronomai padarė ištyrę energijos lygio mažėjimą daugiau 200 tūkst. galaktikų.
(0) 2014-10-02 41
Per pastarąjį šimtmetį mokslas pateikė atsakymus į daugelį mus dominančių klausimų visose srityse – nuo sudėtingų klausimų apie žmogaus ir kitų organizmų sandarą iki to, kaip formavosi mūsų Visata. Tačiau dar yra ir greičiausiai visuomet bus dalykų, tarp jų ir labai svarbių, į kuriuos mokslininkai atsakyti nesugebės.
(2) 2014-07-30 24
Kai astronomai aptiko keistą signalą, sklindantį iš masyvios, už milijono šviesmečių nuo Žemės esančios galaktikos, suprato, kad užčiuopė kažką nepaprasto. Tačiau jie nesitikėjo, jog atrado būtent tai, ką moksliškai pagrįsti niekas negali iki šiol.
(0) 2014-05-22 14
<p style="font-style:italic">Prieš 50 me­tų at­si­tik­ti­nai bu­vo pa­tvir­tin­ta vi­sa­tos pra­džios is­to­ri­ja. Kos­mo­lo­gas <strong>Ji­mas Peeble­sas</strong> pri­si­me­
(4) 2014-01-24 0
Naujas eksperimentas Šveicarijos fizikos laboratorijoje pirmą kartą sėkmingai parengė antimaterijos vandenilio atomų srautą, kuris gali atsakyti į esminį fizikos klausimą – kodėl mes egzistuojame?
(2) 2010-05-21 0
Kosmose atrasta nauja supernova gali padėti atskleisti paslaptį, kaip Žemėje susiformavo gyvybė, teigia mokslininkai, kuriuos cituoja telegraph.co.uk. Astronomai tikisi radę "kosminį" paaiškinimą, kodėl ir kaip žmonių kauluose susiformuoja kalcis.
(7) 2009-09-16 0
Astronomai pastebėjo, jog supermasyvios juodosios skylės į aplinką išmeta ištisus debesis geležies dulkių. Šis NASA atradimas padarytas stebint galaktikų telkinius, nuo Žemės nutolusius apytiksliai per 840 milijonų šviesmečių.