Kontakto paieškos (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(0) 2021-02-04 3
Pernai rugsėjį paskelbtas, atrodytų, neįtikėtinas atradimas – Veneros atmosferoje rasta fosfino dujų. Žemėje šią iš fosforo ir vandenilio sudarytą molekulę natūraliai gamina tik mikroorganizmai, taigi atrodė, kad galbūt Veneros debesyse esama gyvybės.
(0) 2021-01-22 38
„Aš manau, kad yra šansas, jog egzistuoja gyvybė už Žemės ribų, nes mūsų planetoje nėra nieko unikalaus“, – pasakoja profesorius emeritas, buvęs NASA JPL direktorius Charles Elachi. Anot jo, nežemiška gyvybė gali slėptis net ir Saulės sistemoje.
(7) 2020-12-02 19
Vyriausiasis SETI instituto astronomas Sethas Shostakas yra pasiryžęs lažintis, kad nežemišką gyvybę surasime dar iki 2036-ųjų.
(0) 2020-11-30 26
Manoma, kad pagaliau identifikuotas „Oho! signalas“ („Wow! signal“), kelis dešimtmečius po atradimo gluminęs SETI (Search for Extra-Terrestrial Intelligence, Nežemiško intelekto paieška) astronomus.
(8) 2020-10-26 28
Esama apie 1000 žvaigždžių sistemų, kuriose jei būtų ateivių civilizacijos, jos galėtų mus stebėti iš tolo, skelbia naujas tyrimas.
(34) 2020-10-24 11
Žvelgiant į žvaigždžių išmargintą naktinį dangų kyla klausimas, į kurį bandoma atsakyti jau daugelį amžių – ar esame vieni šioje Visatoje? Vieniems – tai tik filosofinis pasvarstymas, o mokslininkams – daug dėmesio reikalaujantis klausimas.
(1) 2020-10-20 3
Po ketverių metų žmonės turėtų sugrįžti į Mėnulį. Ir ne tik sugrįžti, bet rengti nuolatines misijas, greičiausiai net ir įkurti nuolat gyvenamą tyrimų stotį. Tokie planai atveria naujas mokslinių tyrimų perspektyvas.
(0) 2020-10-12 9
Marsas – sausą ir šaltą dykumą primenanti planeta, kur naktimis temperatūra nukrinta iki minus 60 laipsnių Celsijaus. Įsivaizduokime – dieną džiaugiamės vasara, o naktį atsiduriame Antarktidoje.
(0) 2020-10-11 2
Išeikite į lauką vasarą vidurdienį. Kur bus daugiausia šešėlių? Po pastatais, šalia jų, arba po medžiais. Jei technologinė civilizacija Žemėje neegzistuotų, vienintelė priebėga nuo Saulės spindulių būtų medžių paunksmė. Medžiai yra turbūt gausiausia daugialąsčių organizmų forma Žemėje, tad galbūt jų metamus šešėlius būtų galima panaudoti tokios gyvybės paieškoms egzoplanetose?
(0) 2020-09-17 27
Naujos kartos teleskopai ir nauji gyvybės nustatymo egzoplanetose būdai transformuoja ateivių paieškas. Gal pagaliau sužinosime, ar ateiviai egzistuoja.
(32) 2020-06-20 27
Mūsų Visata tokia nesuvokiamai didžiulė, joje slypi nesuskaičiuojama daugybė pasaulių, kur egzistuoja gyvybė, bet kodėl mes niekada taip ir nesusitinkame?
(0) 2020-02-21 11
Svarstymų apie gyvybę už Žemės ribų būta dar Antikos laikais, bandymų jos ieškoti galime aptikti dar XIX amžiuje. Rimtesnės paieškos prasidėjo su SETI projektu septintajame praeito amžiaus dešimtmetyje ir po truputį tęsiasi iki šių dienų. Pastaraisiais metais paieškos pereina į naują, labiau sistematinį, etapą.
(1) 2020-02-18 31
2013 metais pasirodžiusiame mokslinės fantastikos filme „Europa Report“ rodoma, kaip ateityje grupė kosmoso tyrinėtojų po storu Jupiterio palydovo Europos ledu atranda į aštuonkojį panašią būtybę. Tačiau nors dabar mums atrodo, kad šis filmas yra tik fantastika, viena mokslininkė sako, kad kada nors galbūt galėsime šį žodį iš filmo žanro pavadinimo išbraukti.
(0) 2019-10-15 16
Nobelio premijos laimėtojas ir Šveicarijos astronomas Didier Quelozas neseniai pareiškė, kad jo nuomone, nežemišką gyvybę žmonija atras per ateinančius 30 metų ir tai bus vienas įspūdingiausių mokslo laimėjimų.
(0) 2019-10-08 17
NASA neseniai paskelbė apie žmogaus grįžimo į Mėnulį planą, kurį pavadino „Artemis“. Tikimasi, kad 2024 m. Mėnulyje vėl nusileis žmogus, o 2028 m. ten pavyks įkurti nuolatinę bazę. Ši ambicinga iniciatyva vėl primena apie seną klausimą – ar unikalios Mėnulio paviršiaus savybės, ten pradėjus veikti nuolatinei bazei, leis pasiekti pribloškiančių atradimų astronomijoje?