Astrofizika (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(2) 2016-06-29 3
Praėjusį rugsėjį buvo užfiksuoti raibuliai, kurie prieš milijardą metų kilo susidūrus juodosioms skylėms.
(0) 2016-06-24 14
Anot astronomų, saulėgrįža yra didžiausias Saulės nukrypimas į šiaurę arba pietus, atitinkantis ilgiausią dieną arba ilgiausią naktį.
(0) 2016-06-21 11
Venera išgyvena maždaug 4 milijardų metų istoriją, o mokslininkai yra įsitikinę, jog vienu momentu šioje planetoje tyvuliavo neaprėpiami vandenynai. Tačiau laikui bėgant Venera, kuri neretai yra laikoma Žemės dvyne dėl savo panašios padėties Saulės sistemoje, prarado visą vandenį paviršiuje.
(0) 2016-06-16 15
Pažangios lazerinio interferometro gravitacijos bangų observatorijos LIGO komanda trečiadienį paskelbė apie naują gravitacinių bangų signalą, užfiksuotą pernai gruodžio 26 dieną. Pirmasis buvo užfiksuotas rugsėjį, apie jį paskelbta šių metų vasarį.
(0) 2016-06-16 10
Tarpžvaigždinėje erdvėje pirmą kartą atrasta biologijai esminė organinė molekulė, antradienį paskelbė mokslininkai, kurie sako, kad šis atradimas gali padėti atskleisti vieną seną paslaptį.
(0) 2016-06-14 5
Paukščių Take, daugiausiai jo pakraščiuose, žinoma kelios dešimtys žvaigždžių, judančių labai dideliais greičiais. Tokiais dideliais, kad jos galiausiai visiškai pabėgs iš Galaktikos.
(0) 2016-06-04 22
Kai Saulės sistema buvo jauna, joje skrajojo žymiai daugiau didelių objektų, nei dabar. Kartais jie susidurdavo, o kartais – prasilenkdavo.
(3) 2016-06-03 37
Naudodami NASA „Hubble“ teleskopą astronomai atrado, kad Visata plečiasi nuo 5 iki 9 procentų greičiau, nei manyta iki šiol, praneša phys.org.
(0) 2016-06-02 17
Maždaug už 10 tūkst. šviesmečių nuo Žemės planetos plūduriuoja milžiniškas alkoholio debesis.
(0) 2016-06-01 23
Jei mokslininko paklausite, kaip prasidėjo Visatos egzistencija, greičiausiai išgirsite apie Didįjį Sprogimą. Mūsų Visatoje apstu žvaigždžių, galaktikų ir milžiniškų kosminio tinklo struktūrų, kurias skiria neaprėpiama tuščia erdvė. Tačiau tokia Visata egzistavo anaiptol ne visada.
(0) 2016-05-27 2
Mes, žmonės, dažniausiai prisigalvojame neigiamų dalykų, kurie apsunkina mūsų gyvenimą: klimato kaita, nauji virusai, mirę pagrindiniai serialo herojai, - taip, tai liūdina, tačiau svarbu atminti, jog gyvename Visatoje, kurios dydį net sunku suvokti, ir ji yra visiškai paprasta.
(0) 2016-05-26 24
Buvęs „Microsoft“ vyriausiasis technologas apkaltino NASA klaidingai įvertinus daugiau nei 157 tūkst. netoli Žemės skriejančių asteroidų dydį.
(0) 2016-05-25 11
Jeigu matėte filmą „Žvaigždžių karai: galia nubunda“, turėjote pastebėti, kad filmo herojai keliauja iš vienos planetos iš kitą, tačiau nei vienoje iš jų vaikščiodami nesusiduria su problemomis dėl gravitacijos, tarsi eitų Žemės paviršiumi.
(2) 2016-05-24 29
Mokslininkai beveik šešis dešimtmečius mėgino išsiaiškinti, iš kur Žemėje atsirado kai kurie vertingiausia metalai Žemėje, tarp jų auksas, sidabras ar platina. Ir dabar jiems galbūt pavyko rasti atsakymą.
(0) 2016-05-19 23
Juodosios skylės yra vieninteliai objektai Visatoje, galintys įkalinti šviesą vien tik gravitacine jėga. Mokslininkai tiki, kad jos yra suformuojamos tuomet, kai masyvios žvaigždės kolapsuoja ir tampa tokios tankios, kad išlenkia erdvėlaikį.