Erdvėlaiviai su saulės burėmis (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(0) 2019-08-02 6
1976 metais astronomas Carlas Saganas apsilankė „Tonight Show“ laidoje ir kartu su vedėju Johnny Carsonu kalbėjosi apie naują būdą keliauti po kosmosą – Saulės bures. Po keturių dešimtmečių pelno nesiekianti organizacija „Planetary Society“ pademonstravo šią technologiją praktiškai.
(0) 2019-08-01 5
Pelno nesiekianti organizacija „Planetary Society“ pastaruoju metu turėjo itin daug darbo. Štai birželio 25 dieną į orbitą sėkmingai buvo iškeltas erdvėlaivis „LightSail 2“, o liepos 24 dieną jis sėkmingai išskleidė ir savo Saulės bures.
(0) 2019-07-26 33
Žemės orbitoje esantis erdvėlaivis „LightSail 2“ sėkmingai išskleidė savo Saulės bures – „Planetary Society“ per tviterį paskelbė, kad burės išskleistos ir jų erdvėlaivis juda genamas Saulės šviesos, rašo „Science Alert“.
(1) 2019-07-22 40
Šių metų birželio 25 sėkmingai pakilo Planetary Society privatus burinis palydovas — „LightSail-2“. Į kitas planetas siunčiamiems zondams šviesos burės gali tapti idealia įprastinio re
(0) 2019-07-18 8
Nors atrasta tūkstančiai į Žemę panašių planetų, jas pasiekti turimomis technologijomis yra kol kas neįmanoma. Dėl žmogui sunkiai suvokiamų atstumų kosmose, kelionės net iki artimiausių egzoplanetų, kuriose gali egzistuoti gyvybė, užtruktų tūkstančius metų. Tačiau „Breakthrough Starshot“ projekto iniciatoriai surinko geriausius mokslininkus ir inžinierius pasaulyje tam, kad dar šio amžiaus pabaigoje nuskrietume iki artimiausios Žemei žvaigždės sistemos.
(0) 2019-07-17 29
Birželio pabaigoje į kosmosą pakilo ir labai sėkmingai ten skrenda misija LightSail 2 – šviesos burės prototipas.
(1) 2019-05-24 21
Prieš trejus metus paskelbto projekto Breakthrough Starshot tikslas – per tris dešimtmečius paleisti spiečių mažyčių zondų, kurie, įgreitinti iki penktadalio šviesos greičio, per dar dvidešimt metų pasiektų artimiausią Saulei žvaigždę Kentauro Proksimą.
(8) 2018-09-20 32
Vieną gražią – ir ne tokią jau tolimą – dieną, šviesos burės gali skrieti kosmosu maždaug 20% šviesos greičio (~60 000 km/s), varomos ne chemini kuru, o stumiamos spinduliavimo slėgi
(0) 2018-08-22 20
Kokiu slėgiu šviesa veikia apšviečiamą medžiagą? Tai problema, kamavusi mokslininkus beveik 150 metų – ir pagaliau ji turi sprendimą. Tyrėjų komanda sukūrė fotonų poveikio medžiagai n
(1) 2018-06-15 20
Breakthrough Starshot projekto – zondo skrydžio į artimiausią mums žvaigždę Kentauro Proksimą – komanda praeitą savaitę paskelbė kvietimą siūlyti technologinius sprendimus, kaip būtų galima sukurti reikalingą šviesos burę.
(1) 2017-12-05 11
Jei jau kada skrisime į kitų žvaigždžių sistemas, ar bent siųsime ten zondus, tai būtų puiku, jei tie zondai prie savo taikinių pabūtų bent keletą metų, o ne praskristų ir nulėktų tolyn. Bet kaip juos sustabdyti?
(0) 2016-04-14 25
NASA savo tinklalapyje praneša apie naują bandymų etapą – testuojama sistema HERTS (Heliopause Electrostatic Rapid Transit System), kuri leis padidinti kosminių aparatų greitį ir padės žmonėms surengti tolimas kosmines keliones.
(1) 2014-01-14 0
Grupė Suomijos, Prancūzijos ir Italijos mokslininkų pasiūlė tarpplanetinio kosminio aparato, naudojančio elektrinės burės technologiją, koncepciją. Mokslininkų manymu, tokiais kosminiais zondais būtų galima tirti dujinių milžinių atmosferą. Naujoviško kosminio zondo koncepcija pristatyta „arXiv.org“ publikacijoje.
(0) 2013-05-08 0
Pirmasis Estijos kosminis palydovas „ESTCube 1“ antradienio rytą buvo sėkmingai iškeltas į orbitą.
(0) 2013-04-09 0
Balandžio mėnesį Europos kosmoso agentūros (ESA) raketa „Vega“ turėtų iškelti į orbitą pirmąjį Estijos dirbtinį Žemės palydovą „ESTCube-1“. Iš kitų nanopalydovų jis išsiskirs originalia stabdymo sistema, paremta itin plonu aliumininiu trosu.