Astronomijos įranga ir technologijos (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(0) 2021-11-18 8
Spalio pabaigoje sistema susidūrė su vidinio ryšio sinchronizavimo problema, dėl kurios neveikė visi penki moksliniai prietaisai. Lapkričio 7 d. „Hubble“ komanda vėl paleido vieną iš šių prietaisų – Pažangiąją tyrimų kamerą (Advanced Camera for Surveys, ACS), tačiau kiti keturi prietaisai tebėra apsauginiame režime.
(0) 2021-11-09 11
Naujausio kosmoso tyrimo išvadose astrofizikai teigia, kad tolimiausiame iki šiol atrastame Visatos taške, galaktikų formavimosi metu aptiktas vienas iš gyvybei būtinų elementų – vanduo.
(0) 2021-10-31 15
Tarptautinė tyrėjų komanda, kuriai vadovavo prof. Li Di ir dr. Wangas Pei, dirbantys Kinijos mokslų akademijos Nacionalinėje astronomijos observatorijoje, stebėjo greitųjų radijo bangų pliūpsnių šaltinį 121102 ir užfiksavo galybę kosminių sprogimų. Mokslininkai naudojo 500 metrų apertūros sferinį radioteleskopą (angl. „Five-hundred-meter Aperture Spherical radio Telescope“, FAST).
(0) 2021-10-28 15
Naujas radijo teleskopas Kinijoje gali aptikti didžiulius ateivių zondų būrius. Ar susidorosime su „savaime besidauginančia“ ateivių grėsme?
(0) 2021-10-26 31
26 m² ploto „Plum Brook Field Station“ komplekse netoli Sandusky, Ohajo valstijoje, yra penkios didelės NASA eksploatuojamos bandymų patalpos, skirtos įvairiems kosminio skrydžio aspektams išbandyti.
(0) 2021-10-23 13
Iki Tarptautinė kosminės stoties eksploatacijos pabaigos liko ne tiek jau daug laiko, tad metas sukrusti.
(0) 2021-10-19 7
Naujame tyrime teigiama, kad keturios naujos planetos buvo atrastos po to, kai jų atmosferose pastebėti žybsintys blyksniai, panašus į Žemėje matomas poliarines pašvaistes.
(0) 2021-10-01 13
Asteroidas (216) Kleopatra yra ne mažiau išskirtinis nei valdovė, kurios vardu jis pavadintas, tik, tiesa, asteroidas veikiausiai yra ne toks patrauklus ir žavingas. Viena didžiausių pasaulio teleskopų sistemų užfiksavo vaizdus, patvirtinančius, kad šio asteroido forma primena į šunims skirtą graužtuką, stereotipiškai vaizduojančius kaulus.
(0) 2021-09-23 3
GPS palydovai mums sako, kur esame, o tai yra suprantama ir lengvai paaiškinama, atsižvelgiant į visus signalus ir skaičiavimus, leidžiančius žemėlapyje matyti save kaip mažą tašką. Nors GPS palydovai negali pasakyti, kur (kol kas) palikote automobilio raktelius, milijonai žmonių jais pasitiki ieškodami kelio ar norėdami išvengti spūsčių.
(1) 2021-09-21 25
Du intriguojantys signalai pasirodę mažame gravitacinių bangų detektoriuje gali reprezentuoti visas egzotiškų reiškinių rūšis - nuo naujosios fizikos iki tamsiosios materijos sąveikų su juodosiomis skylėmis arba vibracijų nuo visatos pradžios. Tačiau, dėl eksperimento naujumo, mokslininkai linkę būti atsargesni, kalbėdami apie naujus atradimus.
(0) 2021-08-05 6
Stebėtinai trumpas gama spindulių žybsnis privertė astronomus permąstyti, kas sukelia šiuos dangaus kataklizmus. Didelės energijos blyksnį sukėlė sprogstanti žvaigždė, o ne susiduriančios neutroninės žvaigždės.
(0) 2021-08-04 9
Gravitacinių bangų atradimas yra vienas reikšmingiausių mokslo pasiekimų šiame šimtmetyje. Kartu tai ir milžiniškas technologinis pasiekimas – detektoriaus jautrumas, reikalingas užfiksuoti menkutį gravitacinių bangų signalą, yra sunkiai įsivaizduojamas. Inžinieriai, statę LIGO ir Virgo detektorius, turėjo izoliuoti juos nuo visų žemiškų trikdžių – tektoninių plokščių judėjimo, vandenyno bangų, automobilių ir netgi stipresnių vėjo gūsių keliamo drebėjimo. Ir visgi šiek tiek triukšmo prasiskverbia pro visas apsaugas, tad detektoriai sugeba užfiksuoti tik nedidelę dalį gravitacinių bangų signalų, sklindančių pro Žemę.
(0) 2021-07-22 7
Gyvybės paieškos kosmose – procesas, užimantis daugelį metų ir vedantis mus prie kitokio visatos suvokimo. Astrofiziko dr. Kastyčio Zubovo teigimu, tai, kas kosmose nagrinėjama dabar, galimai veda prie dar vieno technologijų, pramonės arba visuomenės perversmo.