Paukščių takas (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(0) 2011-12-29 -1
Iš šalies geriau matyti: Voyager zondai dvyniai yra taip toli nuo Saulės, kad gali matyti Paukščių Tako skleidžiamą šviesą, kurios mes, Žemėje, matyti negalime.
(3) 2011-12-16 0
Mūsų galaktikos centre snūduriuojanti supermasyvi juodoji bedugnė netrukus gali būti prižadinta – prie jos artėja savižudiškai nusiteikęs dujų debesis. Desperatiškos dramos baigtis – aiški: Paukščių tako juodoji skylė nelaimėlį tiesiog suris, o proceso metu kosminėn erdvėn generuos tokius spinduliuotės kiekius, jog mokslininkams gali paaiškėti, kodėl „mūsų“ juodoji skylė dabar yra tokia neįprastai pasyvi.
(22) 2011-10-08 7
Šiaurės pusrutulio gyventojai yra labai nuskriausti. Mūsiškiame nakties danguje vienintelė Andromeda yra tikrai įdomus objektas, nors ir vos matomas plika akimi. Visos kitos įdomybės yra arba pernelyg blausios, arba jų įdomumas matomas ne optiniame bangų diapazone. O štai pietuose – visai kas kita. Magelano debesys – mūsų Paukščių Tako palydovai, šokantys kosminį valsą (nors ir nežmogiškai lėtu tempu), – yra neapsakomai gražus vaizdas. Bet ne jie užburia ten nuk...
(1) 2011-10-04 0
Keliaudama apie Saulę spalyje Žemė savo naktine puse vis laibiau gręžiasi į žiemos žvaigždėmis nusėtas kosmines platybes. Nors sutemus pietuose dar matome švytint Vegos, Altairo, Denebo žvaigždžių trijulę, sudarančią Didįjį vasaros trikampį, tačiau temstant tolydžio šios vasaros žvaigždės jau svyra link vakarų horizonto, užleisdamos vietą žiemai būdingiems žvaigždynams.
(0) 2011-09-15 0
Paukščių Tako spiralinę atšakų struktūrą galėjo nulemti du susidūrimai su nykštukine galaktika. Nauji duomenys leidžia manyti, kad per pastaruosius 2 mlrd. metų vykę susidūrimai net su gana mažomis galaktikomis turėjo didelės įtakos Paukščių Tako galaktinės struktūros formavimuisi, praneša space.com.
(1) 2011-09-14 0
Tos bombos – specifinio tipo baltosios nykštukės, jau pasiruošusios sprogti supernovomis, tačiau sprogimo momentą nukėlusios į netolimą ateitį. Harvardo-Smitsono astrofizikos centro mokslininkai mano, jog jiems pavyko rasti atsakymą į mįsles, kurias užminė kai kurie keisti Ia supernovų tipo sprogimai, įvykstantys tuomet, kai destabilizuojasi senos, kompaktiškos žvaigždės – baltosios nykštukės.
(1) 2011-07-28 0
Astronomai Paukščių Tako galaktikos centre aptiko susisukusį dujų žiedą, besidriekiantį daugiau kaip 600 šviesmečių. Dujų žiedo, kuriame gimsta naujos žvaigždės, centre yra kilpa, panaši į kosminį begalybės simbolį, rašo SPACE.com.
(9) 2011-06-03 0
Astronomai paskelbė nuotrauką, kurioje, anot jų, užfiksuotas geriausias Paukščių Tako dvyne vadinamos spiralinės galaktikos NGC 6744 atvaizdas. Atvaizdas užfiksuotas Čilėje įrengtu Europos Pietų observatorijos (ESO) MPG/ESO 2,2 metrų skersmens teleskopu, praneša BBC.
(0) 2011-05-23 0
Mūsų galaktika atsidūrė vidutinio amžiaus krizės viduryje, kai intensyviausias naujų žvaigždžių formavimasis – jau praeityje, teigiama naujame tyrime. Artėjantis susiliejimas su kita galaktika numatomoje nuobodžioje ateityje sukels tik trumpą bruzdesį, rašo NewScientist.com.
(1) 2011-05-13 0
Pailgi Paukščių tako galaktikos centre esantys ūkai astronomams užminė naują mįslę. Stebėdamas 44 tokius ūkus, Jungtinės Karalystės Mančesterio universiteto astronomas Brajanas Rysas (Bryan Rees) atrado keistą dėsningumą: visų jų posvyris sutampa mūsų galaktikos disko plokštuma. Vaizdžiai tariant, visi stebėti ūkai erdvėje išsidėstę tarsi pagal komandą „Lygiuot“.
(1) 2011-05-02 0
Astronomai nustatė, kad pirmosios žvaigždės Visatoje greičiausiai sukosi aplink savo ašį šimtus kartų greičiau už dabartines žvaigždes. Apie tai mokslininkai paskelbė straipsnyje, publikuotame žurnale „Nature“.
(13) 2011-04-20 1
Norvegų fotografas Terje Sorgjerdas paskelbė stulbinamą vaizdo medžiagą, kurioje sudėjo daugybę Paukščių tako nuotraukų, darytų viena po kitos.
(43) 2011-03-23 0
Į Žemę panašios planetos gali skrieti maždaug aplink 1 iš 37 – 1 iš 70 nakties danguje matomų į Saulę panašių žvaigždžių. Šie duomenys leidžia manyti, kad mūsiškėje galaktikoje gali būti milijardai į Žemę panašių planetų, teigia tyrėjai.