Paukščių takas (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(1) 2019-05-03 72
Hablo parametras nusako, kaip sparčiai plečiasi Visata: jis susieja atstumą iki objekto ir to objekto judėjimo greitį dėl Visatos plėtimosi. Pastaruosius keletą metų, tikslėjant matavimams, ryškėja neatitikimas tarp dviejų būdų išmatuoti Hablo parametrą.
(1) 2015-10-24 69
Astronomai, sujungę daugybę aukštos raiškos Paukščių tako nuotraukų, gavo bendrą vaizdą, kurį sudaro net 46 mlrd. taškų. Tokia nuotrauka „sveria“ visus 194 gigabaitus. Ar jūsų kompiuterio diske yra tiek laisvos vietos?
(1) 2014-11-06 61
Daugelį metų astronomams nedavė ramybės klausimas, kas yra tas milžiniškas Paukščių Tako galaktikos centre esantis objektas, kuris, kaip manyta iki šiol, buvo milžiniškas vandenilio dujų debesis, atsidūręs šalia mūsų galaktikos juodosios skylės.
(0) 2016-02-25 57
Pirmą kartą pristatytas Paukščių Tako galaktikos šaltųjų dujų erdvėlapis, kuriame atrasti nežinomi žvaigždžių formavimosi regionai netoli Paukščių Tako šerdies. Erdvėlapis Atlasgal aprėpia 140 laipsnių ilgio ir 3 laipsnių pločio dangaus plotą.
(2) 2018-11-25 56
Jau gana ilgą laiką astronomai įtarė, kad Saulė turi sesę dvynę – ne šiaip gimusią tame pačiame žvaigždžių lopšyje, bet beveik identišką dvynę, dvinarę kompanionę, kuri susidarė iš tos pačios medžiagos. Ir dabar jie mano šią dvynę atradę, rašo „Science Alert“.
(0) 2017-01-02 56
Astronomai nustatė, kad mūsų galaktikos (Paukščių tako) laukia susidūrimas su masyviu dujų debesiu. Kas nutiks tada, kai jis trenksis į mūsų galaktiką maždaug po 30 milijonų metų atsako NASA, rašo „Business Insider“.
(1) 2015-07-13 55
Jau esame matę įvairiausių Paukščių Tako galaktikos vaizdų, tačiau ši vizualizacija tiesiog užgniaužia kvapą.
(0) 2014-12-16 54
Tamsioji medžiaga, mokslininkų nuomone, sudaro apie 85 procentus mūsų Visatos masės, bet ji tokia neapčiuopiama, kad astrofizikai turėjo plušėti ištisus dešimtmečius, kol, regis, pagaliau pirmą kartą užfiksvo jos signalą.
(0) 2014-11-03 53
Lapkritis jau čia, o su juo kartu ateina ir šaltos, lietingos dienos bei naktys, kurios gali sutrukdyti mums stebėti niekada nesibaigianti dangaus kūnų šokį. Ir kartais tasai žvilgsnis į dangų mums gali būti išties svarbus, ypač kai galvoje knibžda klausimai apie savąją egzistenciją ir vietą šioje neaprėpiamoje erdvėje ir laike.
(0) 2016-04-09 53
Raudonosios nykštukės yra pačios mažiausios žvaigždės, kurios dar gali taip vadintis – jų masės siekia nuo 8 iki 50% Saulės masių. Jų yra labai daug – tai gausiausias žvaigždžių tipas Paukščių Take.
(4) 2014-09-08 51
Pirmą kartą sudarytas erdvėlapis atskleidžia, kokią poziciją užima mūsų galaktika Visatos perspektyvoje.
(0) 2015-03-13 51
Paukščių Tako galaktika yra bent 50 proc. didesnė nei iki šiol buvo manoma, rodo nauji mokslininkų tyrimai.
(3) 2015-01-08 50
Gavę naujausius kosminio teleskopo "Hubble" instrumento "Cosmic Origins Spectrograph" duomenis, mokslininkai priėjo išvadą, kad Žemės ir Saulės sistemos link iš Paukščių Tako centro 3,2 mln. km/val. greičiu atšvilpia galingo gama žybsnio liekanos.
(0) 2018-07-21 49
Pietų Afrikos Respublikoje oficialiai atidarytas „MeerKAT“ – 64-ių antenų radijo teleskopas, jau leidęs naujai pažvelgti į mūsų Galaktikos centrą.
(0) 2018-10-10 46
Ar kada nors matėte skriejančią žvaigždę? Ne, kalbama ne apie mikrometeoritus, kurie nuolat krenta į Žemės atmosferą ir joje sudega palikdami ryškų pėdsaką, o apie tikras žvaigždes, kurios nuklydo nuo savo įprastų orbitų ir, skriedamos milijonų kilometrų per valandą greičiu, išlėkė į tarpgalaktinę erdvę?