Misijos į Mėnulį (Astronomija ir kosmonautika | Mokslas)

(0) 2019-11-20 -5
Ar žinojote, kad pirmasis žmonijos sukurtas aparatas, pasiekęs kosminę erdvę, buvo nacistinės Vokietijos kovinė raketa „V-2“? Gabendama toną sprogmenų, ji pasiekdavo milžinišką greitį ir smogdavo Paryžiui ir Londonui vos per kelias minutes.
(0) 2019-11-14 24
Po daugiau nei 40 metų NASA mokslininkai pirmąkart atidarė konteinerį su Mėnulio pavyzdžiais, surinktais „Apollo“ misijų metu. Dėl per dešimtmečius patobulėjusių technologijų šis brangus artefaktas dabar gali atskleisti naujus duomenis apie arčiausiai Žemės esantį dangaus kūną, rašo „Science Alert“.
(10) 2019-11-12 36
„China Aerospace Science and Technology Corporation“ paskelbė ketinanti išsiųsti astronautus į Marsą.
(0) 2019-10-24 11
JAV Nacionalinė aeronautikos ir kosmoso administracija (NASA), besiruošianti atnaujinti pilotuojamus skrydžius į Mėnulį, yra atvira galimybei įtraukti į šį projektą tarptautinius partnerius, ir tai gali atverti kelią pirmajam ne amerikiečiui žengti ant Žemės gamtinio palydovo paviršiaus, pirmadienį pranešė kosminių programų vadovai.
(8) 2019-10-22 29
Bendrovės „SpaceX“ vadovas Elonas Muskas puikiai supranta galimai fatališką trūkumą, kuris yra užkoduotas jo įmonės plane panaudoti Mėnulį kaip kuro papildymo stotį pakeliui į tolimesnes planetas, tačiau jis vis dar tikisi, kad Žemės palydove pavyks surasti anglies, būtinos gaminti kurą – galbūt tereikia kasti giliau?
(0) 2019-10-21 19
JAV kosmoso agentūra NASA pademonstravo naujus skafandrus, kuriuos astronautai dėvės kapsulėse „Orion“ ir išsilaipindami Mėnulyje vykdant šiuo metu planuojamą misiją „Artemis“, kurios realizavimas – išsilaipinimas Mėnulio pietų ašigalyje – numatytas 2024 metais, rašo cbsnews.com.
(2) 2019-10-11 31
2019 metų sausio 3 dieną Kinijos zondas ir marsaeigis buvo įrašyti į istoriją, nes tapo pirmąja žmogaus sukurta technologija, kuri sėkmingai pasiekė tolimąją Mėnulio pusę. Tačiau kinų misija buvo ne tik pasiekti tolimąją Mėnulio pusę, bet ir pabandyti ten užauginti pirmuosius augalus. Praėjus daugiau nei pusei metų, pagaliau galime sužinoti, ar pavyko šis mokslininkų eksperimentas.
(0) 2019-10-08 17
NASA neseniai paskelbė apie žmogaus grįžimo į Mėnulį planą, kurį pavadino „Artemis“. Tikimasi, kad 2024 m. Mėnulyje vėl nusileis žmogus, o 2028 m. ten pavyks įkurti nuolatinę bazę. Ši ambicinga iniciatyva vėl primena apie seną klausimą – ar unikalios Mėnulio paviršiaus savybės, ten pradėjus veikti nuolatinei bazei, leis pasiekti pribloškiančių atradimų astronomijoje?
(1) 2019-09-10 15
Indijos kosmoso agentūros vadovas pranešė, kad Mėnulio paviršiuje pavyko aptikti kibernetinį zondą, su kuriuo buvo prarastas ryšys prieš pat jo nusileidimą.
(0) 2019-09-09 18
Indijos kosmoso programa šeštadienį patyrė didelę nesėkmę, praradusi ryšį su kibernetiniu zondu, likus vos kelioms akimirkoms iki planuoto jo valdomo nusileidimo ant Mėnulio paviršiaus.
(0) 2019-09-04 21
Kinijos mėnuleigis „Yutu-2“ atriedėjo iki keistos paslapties, tūnančios tamsiojoje Mėnulio pusėje: neseniai atsiradusio smūginio kraterio dugne šis kosminis aparatas rado nežinomos blizgios medžiagos, kurią Kinijos kosmoso agentūra apibūdino kaip „gelį su paslaptingu žvilgesiu“, rašo „Science Alert“.
(0) 2019-09-01 9
Ne tik NASA dairosi sugrįžti į Mėnulį – savo mėnuleigius ant blyškaus Žemės palydovo paviršiaus nutupdyti planuoja ir kelios privačios kompanijos, rašoma svetainėje „Verge.com“. Iki šiol tik didžiųjų supervalstybių erdvėlaiviai ar zondai lietė Mėnulio paviršių – JAV, Kinijos ir Rusijos. O rugsėjį, tikėtina, į šį klubą įstos ir Indija, kurios „Chandrayaan-2“ erdvėlaivis, skriedamas Mėnulio orbitoje, paleis „Vikram“ zondą, nutūpsiantį palydovo pietiniame poliuje.
(0) 2019-08-04 30
Tokią keistenybę net išsigalvoti sunku: dalį be galo brangių Mėnulio uolienų mėginių, kuriuos pargabeno „Apollo 11“ misijos astronautai, NASA mokslininkai sumaitino tarakonams. O dalį įmetė į žuvų akvariumą. Ir dalį sušvirkštė pelėms. Netikite?
(2) 2019-08-01 15
Kiek mažiau nei prieš savaitę visas pasaulis minėjo 50-ąsias sėkmingos „Apollo 11“ misijos metines. 1969 metų liepos 20 diena jau visiems laikams yra įrašyta į istorijos vadovėlius – tuo metu pirmą kartą žmogaus kojos palietė Mėnulio paviršių. Norėdama paminėti šį jubiliejų, kosmoso agentūra NASA surengė daugybę įvairių renginių, susitikimų ir parodų.