Geriausi mėnesio įrašai, susiję su rubrika „Biotechnologijos

1.
(1) 2019-07-06 85
Mokslininkams pirmą kartą istorijoje pavyko iš gyvo gyvūno pašalinti žmogaus imunodeficito virusą (ŽIV), pranešė „Deutsche Welle“.
2.
(10) 2017-12-09 49
<em>Naudodami pigią, ir paprastą genų redagavimo technologiją, žmonės pradeda keisti savo pačių DNR. Ar jau metas imtis CRISPR reguliavimo?</em>
3.
(0) 2017-11-21 42
Pastaruoju metu turbūt visi, pradedant Elonu Musku ir Masačiusetso technologijų universitetu ir baigiant JAV gynybos ministerija ieško galimybių „patobulinti“ žmogaus smegenų darbą implantų pagalba. Ir, rodosi, vieniems jau tai pavyko – pirmą sykį žmonijos istorijoje.
4.
(3) 2019-01-23 40
Nuo praėjusių metų gruodžio 22 dienos yra uždaryta JAV vyriausybė ir tai jau tapo rekordiniu laikotarpiu, kai gausybė įvairių įstaigų yra priverstos uždaryti duris ir stabdyti savo veiklą. Tarp jų yra ir gausybė mokslo įstaigų bei mokslininkų, kurie pradeda kalbėti vis garsiau, kad toks centrinės valdžios užsispyrimas ir negebėjimas susitarti su kiekviena diena vis skaudžiau smogia mokslui ir pažangai.
5.
(3) 2019-03-28 33
Išauš diena, kai žmonės sugebės užsiauginti prarastas galūnes, sako Harvardo universiteto mokslininkai, kurie atrado DNR „jungiklį“, kontroliuojantį organizmo regeneracinius genus.
6.
(2) 2017-12-03 31
Mokslininkai mėgina išplėsti natūralų gyvybės genetinį kodą ir naudoja dirbtinai sukonstruotą DNR pusiau sintetinėms bakterijų linijoms kurti, o nauji tyrimai rodo, kad šie modifikuoti mikroorganizmai iš tikrųjų gamina baltymus, nepanašius į paplitusius gamtoje.
7.
(0) 2020-03-13 31
Bėgant metams ir daugėjant atliktų tyrimų skaičiui, vis daugiau sužinome apie labai neįprastas ir išradingas bakterijų strategijas, padedančias joms išvengti antibiotikų poveikio. Kai kada joms išsivysto genetinis atsparumas, kai kada nuo antibiotikų poveikio bakterijos pasislepia apsauginėje bioplėvelėje ar net sugeba atidėti savo augimą. Dabar mokslininkai E.coli bakterijose pastebėjo dar vieną naują strategiją.
8.
(0) 2019-05-02 30
Nors metano dujų kiekis atmosferoje yra mažesnis nei anglies dioksido, tačiau šių dujų poveikis šiltnamio efektui yra gerokai stipresnis. Tad kol bandoma įvairiais būdais pažaboti augančias anglies dioksido koncentracijas, ne mažesnį rūpestį kelia ir metano dujos. Panašu, jog Europos mokslininkai šioje srityje padarė įspūdingą proveržį, kadangi jiems pavyko izoliuoti anksčiau nežinomą bakteriją, kuri pasižymi itin dideliu apetitu metano dujoms.
9.
(11) 2017-08-11 28
Singapūro valstybinis investicijų fondas „Temasek“ bei „Microsoft“ įkūrėjas Billas Gatesas ir Honkongo milijardierius Li Ka-shingas investuoja į startuolį „Impossible“, kuris gamina įprastinės mėsos alternatyvą iš augalinės žaliavos, rašo laikraštis „Financial Times“.
10.
(0) 2019-03-03 27
Praėjusiais metais liūdnai pagarsėjęs Kinijos mokslininkas He Jiankui nusprendė paredaguoti dvynių genus ir taip padaryti mergaites atsparias ŽIV virusui. Dabar mokslininkai, susipažinę su jo atliktu eksperimentu, sako, kad tai gali turėti ir visiškai kitokių pasekmių.
11.
(0) 2020-01-13 26
„Revoliucija biotechnologijų srityje“ – tokiomis ir panašiomis antraštėmis buvo pasitiktas CRISPR Cas9 genų inžinerijos sistemos, paprasčiau vadinamos „genų žirklėmis“, atradimas. Pasirodo, skambūs žodžiai nėra iš piršto laužti – ši technologija turi potencialo kardinaliai pakeisti mūsų gyvenimus.
12.
(2) 2019-02-01 26
Paprastai po penkerių metų trukmės eksperimentai mokslininkai gali vienas kitam patapšnoti per petį, pasveikinti su gerai atliktu darbu, galbūt susidaužti šampano taurėmis – ilgos trukmės tyrimų pabaiga yra verta atšvęsti.
13.
(8) 2017-10-02 26
<em>Dau­ge­lis mė­sos at­si­sa­kan­čių žmo­nių da­ro tai dėl eti­nių pa­s­ka­t­ų – gy­vū­nai ne­tu­ri mir­ti var­dan žmo­gaus so­tu­mo. Ta­čiau ki­ton svars­tyk
14.
(0) 2018-02-05 26
Mokslininkai pasinaudojo išmaniojo telefono dydžio prietaisu, kad nustatytų išsamiausias žmogaus genomo sekas, kada nors išaiškintas naudojant vienintelę technologiją, sakoma paskelbtoje studijoje.
15.
(5) 2018-09-17 19
Joe Rogano tinklalaidėje Elonas Muskas padarė tris dalykus: parūkė žolės, atsigėrė viskio ir pranešė, kad netrukus pristatys savo kompanijos naująjį kūrinį „Neuralink“, kuris bet kurį žmogų padarys antžmogiu.
16.
(0) 2017-10-20 18
Mokslininkai iš „Case Western Reserve University School“ aptiko molekulinį mechanizmą, kuris yra atsakingas už sliekų ir žinduolių gyvenimo trukmę. Pasirodo, kad gyvūnai, turintys organizme aukštą tam tikrų baltymų kiekį, gyvena ilgiau ir rečiau serga senėjimo ligomis.
17.
(2) 2018-05-31 17
Manote, kad sukčiaujantys sporte niekada nesusilauks sėkmės? Na, o kaip Lance‘as Armstrong‘as, kuris 7 kartus laimėjo „Tour de France“? O sprinteris Manny‘is Ramirez‘as laimėjęs olimpinį aukso medalį? Čia yra daug galimybių pasiekti savo tikslus.
18.
(0) 2019-01-09 17
Virusai buvo atrasti tolimais 1892-aisiais, tačiau iki pat šių dienų mokslininkai nepaliauja gilintis į šiuos infekcinius patogenus gaubiančias paslaptis ir vis pateikia kokių nors naujų faktų.
19.
(1) 2018-09-25 16
Bakterijos ir virusai gali būti labai produktyvūs maži sutvėrimai ir mes juos galime panaudoti įvairiais būdais: kurdami naujas medžiagas, degalus, deguonį, antibiotikus ir t.t. Dabar mokslininkai iš Kalifornijos Riverside universiteto rado būdą kaip virusus panaudoti auksinių nanorutuliukų gamybai.
20.
(0) 2018-01-01 15
CRISPR-Cas – tai naujas genų redagavimo metodas, kuris, kaip tikima, gali pakeisti pasaulį. Jis daug tikslesnis ir daug veiksmingesnis už visus ankstesnius. Vis dėlto tam, kad užtikrintų, jog pokyčiai bus tik teigiami, t. y. kad šis metodas bus taikomas tik tokiais kilniais tikslais kaip, pavyzdžiui, vėžio gydymas arba vabzdžių pernešamų ligų prevencija, mokslininkai turės būti kaip niekad atidūs, nuomonių ir komentarų portale project-syndicate.org rašo žinomas prancūzų mokslininkas, genetikos ekspertas Antoinas Danchinas.
21.
(4) 2019-03-14 14
Japonijos mokslininkų komanda sėkmingai suaktyvino 28 000 senumo suledėjusios mamutės ląsteles, implantuodami jas į pelės ląsteles. Tačiau vargu ar tarp mūsų netrukus jau vaikščios gaur
22.
(7) 2017-11-16 13
Mokslininkai pirmą kartą istorijoje pabandė modifikuoti suaugusio žmogaus genus – bandydami išgydyti genetinės kilmės ligą jie norėjo negrįžtamai pakoreguoti paciento DNR, rašo agentūra AP.
23.
(2) 2018-07-24 13
Mokslininkai laboratorijoje jau sukūrė mėsą, o dabar kuria pieną ir jo produktus. San Franciske (JAV) įsikūręs startuolis mano, kad rado sprendimą tiems, kurie jaučią kaltę valgydami gyvulinės kilmės produktus, bet tuo pačiu mėgsta ledus, sūrį ir jogurtą.
24.
(0) 2017-10-23 13
Japonijos Nacionalinis Pažangiojo pramoninio mokslo ir technologijų institutas (AIST) Osakos prefektūroje sėkmingai išvedė tokias vištas, kurių dedamuose kiaušiniuose yra veikliųjų vaistinių medžiagų, kurias galima naudoti gydant tokias ligas, kaip vėžys ar hepatitas, rašo the-japan-news.com.
25.
(0) 2019-04-20 13
Mokslininkams pavyko atnaujinti ląstelių funkcijas prieš kelias valandas nugaišusių kiaulių smegenyse, pranešta trečiadienį. Pasak ekspertų, šis proveržis kelia klausimų dėl pačios sąvokos, kas daro gyvūnus – ar net žmones – gyvus.