Bakterijos (Biotechnologijos | Mokslas)

(0) 2019-08-22 49
Neįtikėtinai plonas, lankstus, stiprus ir elektrai laidus grafenas gali kardinaliai pakeisti elektronikos ir medžiagų pasaulį. Tačiau viena iš pagrindinių kliūčių yra gana sudėtinga grafeno gamyba ir ypač masiniu būdu. Dabar Rochester’io universiteto mokslininkai pasitelkė bakterijas ir teigiama, jog toks grafeno gamybos metodas yra greitesnis bei pigesnis, lyginant su jau egzistuojančiais būdais. Plius, šiam metodui nereikia naudoti kenksmingų cheminių medžiagų.
(0) 2019-07-15 11
Daugmaž 1550-1850 m. visą Arkties regioną uždengė supermasyvūs ledynai, o vadinamasis Ašaros ledynas (angl. Teardrop glacier) savo lediniu liežuviu uždengė dabar Kanadai priklausančią Elesmero salą – ir „prarijo“ nedidelį samanų kuokštą.
(0) 2019-05-02 30
Nors metano dujų kiekis atmosferoje yra mažesnis nei anglies dioksido, tačiau šių dujų poveikis šiltnamio efektui yra gerokai stipresnis. Tad kol bandoma įvairiais būdais pažaboti augančias anglies dioksido koncentracijas, ne mažesnį rūpestį kelia ir metano dujos. Panašu, jog Europos mokslininkai šioje srityje padarė įspūdingą proveržį, kadangi jiems pavyko izoliuoti anksčiau nežinomą bakteriją, kuri pasižymi itin dideliu apetitu metano dujoms.
(10) 2019-04-24 56
Pavasaris yra puikus metų laikas – šiltėja oras, daugiau saulės spindulių, bunda gamta. Tačiau jis atneša ir ne itin malonų reiškinį – pilnas gatves ir šaligatvius duobių. Jos dygsta, kaip grybai po lietaus ir to kaltininkas yra akivaizdus – šaltuoju metų laiku ant kelių dangos paskleista druska. Kalcio chloridas reaguoja su dangoje esančiu kalcio hidroksidu ir taip atsiranda kalcio oksichloridas. Jis dar yra žinomas, kaip „CAOXY“. Ši medžiaga plečiasi betone ir todėl jis įtrūksta, tačiau mokslininkai teigia, kad bakterijos gali padėti išspręsti šią problemą.
(8) 2019-04-04 32
ETH Zurich mokslininkai sukūrė naują metodą, smarkiai supaprastinantį didelių, ne vieną šimtą genų turinčių, DNR molekulių gaminimą. Naudodami šį metodą, jie sukūrė pirmąjį bakter
(0) 2019-03-26 9
Vykstant į kosmosą, astronautams Žemėje tenka palikti daug ką – bet tik ne bakterijas. Dėl ekstremalių kosmoso sąlygų šios bakterijos sustiprėja, o tuo pačiu susilpnina ir žmogaus imunitetą, todėl stresą patiriantys astronautai gali labai lengvai apsikrėsti įvairiomis infekcijomis.
(3) 2019-03-21 51
Jeloustono nacionaliniame parke yra daugybė įvairių geizerių, kurių vandens temperatūra svyruoja nuo 43 iki 93 laipsnių pagal Celsijų, ir viename iš jų mokslininkai rado itin įdomų dalyką. Bakteriją, kuri „maitinasi teršalais ir kvėpuoja elektra“.
(2) 2019-02-01 28
Pačiose giliausiose kasyklose, ežerų dugne ir net mūsų žarnyne yra energijos šaltinis. Taip, čia gyvena ypatingos bakterijos, kurios, norėdamos išgyventi bedeguoninėje aplinkoje, privalo sunkiai dirbti ir jos tai puikiai daro – gamina elektros energiją.
(2) 2019-02-01 26
Paprastai po penkerių metų trukmės eksperimentai mokslininkai gali vienas kitam patapšnoti per petį, pasveikinti su gerai atliktu darbu, galbūt susidaužti šampano taurėmis – ilgos trukmės tyrimų pabaiga yra verta atšvęsti.
(0) 2019-01-11 7
Svonsio (Pietų Velsas) universiteto medicinos mokyklos mokslininkai neseniai atrado bakterijų rūšį, kuri galėtų padėti kuriant naujus antibiotikus. Įdomiausia tai, kad šie mikroorganizmai rasti Šiaurės Airijos vietovėje, garsėjančioje legendomis apie gydančius druidų ritualus, rašoma svetainėje „ScienceAlert“.
(0) 2018-11-19 8
Vilniaus universiteto Gyvybės mokslų centro (VU GMC) mokslininkės dr. Laura Kalinienė, dr. Lidija Truncaitė ir dr. Aurelija Zajančkauskaitė su kolegomis iš Gamtos tyrimų centro tyrė ant Čekijos ir Lietuvos soduose auginamų vaisių ar uogų esančias bakterijas ir jas infekuojančius virusus.
(0) 2018-07-25 21
Biologiškai suyrantis plastikas, kurį bus galima be jokios žalos aplinkai išmesti drauge su maisto atliekomis, rinkoje gali pasirodyti per artimiausius metus. Mokslininkai teigia, kad rado genialų būdą kaip „medžių klijus“ paversti pakuotėmis.
(0) 2018-05-09 30
Pasaulinė sveikatos organizacija paskelbė sąrašą bakterijų, kurių atsparumo ir paplitimo lygis pasiekė kritinę ribą. Problemą imta spręsti aukščiausiu politiniu lygiu - ji nagrinėjama G20 valstybių sveikatos ministrų susirinkimuose, kuriamos ir finansuojamos mokslinės programos, į naujų gydymo metodų paiešką įsitraukė ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) mokslininkai, atstovaujami universiteto vyriausiojo mokslo darbuotojo dr. Vitalij Novickij.
(0) 2018-04-22 4
Kai sumokate pinigus už maistą, ar prieš pradedant valgyti nusiplaunate rankas? Jei ne, perskaičius šį straipsnį gali kilti noras keisti savo higienos įpročius. Mokslininkai pateikia vis daugiau įrodymų apie pinigų purvinumą.
(0) 2018-01-23 12
1545 m. Meksikoje gyvenančius actekus užpuolė nežinoma liga – žmonėms užkildavo aukšta temperatūra, skaudėdavo galvą, iš akių, iš burnos ir iš nosies bėgdavo kraujas. Po trijų ar keturių dienų ištikdavo mirtis.