CRISPR (Biotechnologijos | Mokslas)

(0) 2019-07-11 7
Penkios kurčiųjų poros RF nori išbandyti CRISPR genų redagavimą, kad galėtų susilaukti girdinčių biologinių vaikų, sakė biologas Denisas Rebrikovas . Jis planuoja „po poros savaičių
(1) 2019-07-06 85
Mokslininkams pirmą kartą istorijoje pavyko iš gyvo gyvūno pašalinti žmogaus imunodeficito virusą (ŽIV), pranešė „Deutsche Welle“.
(0) 2019-06-05 10
Nuo ŽIV sauganti mutacija homozigotinėje būsenoje padidino mirties nuo visų priežasčių riziką
(0) 2019-03-07 6
Pasaulį apskriejo žinia, kad mokslininkams pavyko išgydyti dar vieną ŽIV nešiotoją. Visgi tiek gydymo metodai, tiek medicinos etika ir sveikų vaikų genomo keitimas kelia daugybę klausimų. Būtent jie gali nustumti CRISPR laimėjimus į pilkąją zoną.
(0) 2018-12-05 9
Kinijos mokslininkas He Jiankui, kuris viešai paskelbė apie tai, kad sukūrė pirmuosius pasaulyje vaikus su modifikuotais genais, dingo. Jo buvę darbdaviai neigia, kad jis praėjusį savaitgalį buvo sulaikytas, rašo „South China Morning Post“, kuriuos cituoja „The Hill“.
(0) 2018-11-30 2
Kinų mokslininkas, teigiantis, kad sukūrė pirmuosius pasaulyje kūdikius redaguotais genais, sakė, kad kilus tarptautiniam triukšmui dėl itin prieštaringai vertinamos procedūros buvo padaryta šių bandymų pauzė.
(22) 2018-11-28 26
Dviejų mergaičių genai buvo redaguoti iki gimimo. Mokslininkai nesutaria, gera tai naujiena ar bloga.
(0) 2018-11-28 6
Vienas Kinijos mokslininkas teigia sukūręs pirmuosius pasaulyje genetiškai pakoreguotus kūdikius, bet šis žingsnis, kuris būtų pirmas toks medicinos laimėjimas, išprovokavo kritikos laviną.
(0) 2018-06-01 47
Vilniaus universiteto (VU) profesorius Virginijus Šikšnys už CRISPR-Cas9, arba vadinamųjų „genų žirklių“, atradimą apdovanotas kas dvejus metus teikiama elitine Kavli premija, kurios vertė siekia 1 milijoną JAV dolerių.
(0) 2018-05-10 6
Jau seniai mėgstama fantastinių knygų ir filmų kūrėjų, genų inžinerija tampa realybe. Lietuvių mokslininkų aprašytos molekulinės žirklės Crispr-Cas, leidžiančios „karpyti“ ir koreguoti gyvų organizmų DNR, gali padėti išgydyti anksčiau neišgydomomis buvusias ligas. Tačiau yra nuogąstaujančių, kad pernelyg giliai įlindus į žmogaus genus, kils ir didelių grėsmių.
(0) 2018-02-17 7
Vėžys yra genetinė liga. Šios ligos vystymasis susijęs su genų mutacijomis ir molekuliniais bei genominiais pokyčiais. Vėžinės ląstelės pasižymi genetiniu nestabilumu (mutacijos kaupiasi dešimtis kartų greičiau nei normaliose ląstelėse), kuris suteikia šioms ląstelėms didesnį funkcionalumą (plastiškumą, greitą dauginimąsi, skvarbą, adaptyvumą). Vėžinės ląstelės greitai auga ir vystosi. Gerybiniai augliai auga lėtai, neardo aplinkinių audinių ir nesugeba metastazuoti, bet, kai jie iš gerybinių tampa piktybiniais, šie įgija gebėjimą išplisti po visą organizmą. Vėžinių ląstelių kolonijos, išplitusios po organizmą, vadinamos metastazėmis. Šios ligos patologija įprastai gydoma chemoterapija, spinduliais, chirurgija, hormonų terapija, imunoterapija, adjuvantine ir taikinių terapija, vaistais, indukuojančiais apoptozę, nanotechnologijomis, RNR ekspresija bei profiliavimu, ir CRISPR.
(0) 2018-01-08 24
<em>Kai mokslininkai paskelbia apie pasiektą proveržį, jie dažniausiai žada, kad šių atradimų poveikis &ndash; nuo geresnio Visatos supratimo iki vaistų panaudojimo pacientams &ndash; pasijus
(0) 2018-01-01 15
CRISPR-Cas – tai naujas genų redagavimo metodas, kuris, kaip tikima, gali pakeisti pasaulį. Jis daug tikslesnis ir daug veiksmingesnis už visus ankstesnius. Vis dėlto tam, kad užtikrintų, jog pokyčiai bus tik teigiami, t. y. kad šis metodas bus taikomas tik tokiais kilniais tikslais kaip, pavyzdžiui, vėžio gydymas arba vabzdžių pernešamų ligų prevencija, mokslininkai turės būti kaip niekad atidūs, nuomonių ir komentarų portale project-syndicate.org rašo žinomas prancūzų mokslininkas, genetikos ekspertas Antoinas Danchinas.
(0) 2017-12-27 7
Kamieninių ląstelių potencialas įvairiausių žmogaus būklių gydymui mokslininkus skatina nepaliaujamai kurti naujus būdus žmogaus ir gyvūno chimeros kamienines ląsteles. Tiesa, laboratorijoje kuriamos chimeros būtų ne daugiagalviai sutvėrimai, atkeliavę iš graikų mitologijos, o genetinės chimeros – vientisi organizmai, kurių ląstelės yra kilusios iš skirtingų zigotų, rašo futurism.com.