CRISPR (Biotechnologijos | Mokslas)

(0) 2018-01-01 15
CRISPR-Cas – tai naujas genų redagavimo metodas, kuris, kaip tikima, gali pakeisti pasaulį. Jis daug tikslesnis ir daug veiksmingesnis už visus ankstesnius. Vis dėlto tam, kad užtikrintų, jog pokyčiai bus tik teigiami, t. y. kad šis metodas bus taikomas tik tokiais kilniais tikslais kaip, pavyzdžiui, vėžio gydymas arba vabzdžių pernešamų ligų prevencija, mokslininkai turės būti kaip niekad atidūs, nuomonių ir komentarų portale project-syndicate.org rašo žinomas prancūzų mokslininkas, genetikos ekspertas Antoinas Danchinas.
(0) 2017-12-27 7
Kamieninių ląstelių potencialas įvairiausių žmogaus būklių gydymui mokslininkus skatina nepaliaujamai kurti naujus būdus žmogaus ir gyvūno chimeros kamienines ląsteles. Tiesa, laboratorijoje kuriamos chimeros būtų ne daugiagalviai sutvėrimai, atkeliavę iš graikų mitologijos, o genetinės chimeros – vientisi organizmai, kurių ląstelės yra kilusios iš skirtingų zigotų, rašo futurism.com.
(10) 2017-12-09 49
<em>Naudodami pigią, ir paprastą genų redagavimo technologiją, žmonės pradeda keisti savo pačių DNR. Ar jau metas imtis CRISPR reguliavimo?</em>
(7) 2017-11-16 13
Mokslininkai pirmą kartą istorijoje pabandė modifikuoti suaugusio žmogaus genus – bandydami išgydyti genetinės kilmės ligą jie norėjo negrįžtamai pakoreguoti paciento DNR, rašo agentūra AP.
(0) 2017-08-17 3
Naujausias genetikų tyrimas atskleidžia, jog genų redagavimas gali panaikinti pavojingus virusus, esančius kiaulių DNR, dėl kurių iki šiol nebuvo įmanoma panaudoti šių gyvūnų organų persodinimui į žmogaus organizmą, rašoma naujienų portale „Guardian“.
(4) 2017-08-08 9
Mokslininkai pirmą kartą sėkmingai pašalino iš embrionų DNR su defektu dalį, kuri sukelia mirtinai pavojingą genetiškai perduodamą širdies ligą.
(1) 2017-07-06 56
Vienas prestižiškiausių pasaulyje mokslinių žurnalų „Science“ išspausdino Vilniaus universiteto (VU) Gyvybės mokslų centro mokslininkų straipsnį „A cyclic oligonucleotide signaling pathway in Type III CRISPR-Cas systems“. Jo autoriai – Biotechnologijos instituto mokslininkai Miglė Kazlauskienė, Georgij Kostiuk, Česlovas Venclovas, Gintautas Tamulaitis ir Virginijus Šikšnys.
(0) 2017-04-15 10
<em><a href="http://www.technologijos.lt/n/zmoniu_pasaulis/redakcijos_akiratis/S-59794/">Išsiaiškinus, kas nutiko skoniui</a>, metas imtis tolesnio pomidorų tobulinimo. Besėkliai pomidorai, kurių
(0) 2017-03-13 13
<em> Naudodama CRISPR genomo redagavimo techniką, Kinijos mokslininkų komanda pataisė genetines mutacijas trijų žmogaus embrionų ląstelėse – bent jau kai kuriose. Naujausias tyrimas yra pir
(0) 2017-01-15 16
Žmogaus ląstelėse, kaip ir daugumoje kitų, yra trijų svarbiausių rūšių biologinės molekulės: DNR, RNR ir baltymai. Dažnai yra kalbama apie baltymų pritaikymą biotechnologijos pramonėje, pastaraisiais metais padaugėjo kalbų apie genomo (DNR) redagavimą. Kiek mažiau dėmesio populiariojoje literatūroje susilaukia RNR, nors jinai taip pat turi savo pritaikymo sričių. Čia aptarsime dalį jų – kuo mums gali būti naudingas gebėjimas valdyti ląstelės RNR.
(0) 2017-01-06 6
Mūsų gimnazijoje mokosi mergina, serganti cukriniu diabetu. Ji kasdien laikosi tam tikros dietos ir sistemingai leidžiasi kasos hormoną – insuliną. Deja, bet sergančiųjų šia medžiagų apykaitos liga kasmet vis daugėja. Ligai gydyti galima naudoti panašų ir gyvulių hormoną, nors kai kurie žmonės netoleruoja kiek kitokio insulino. Išeitis – pagaminti identišką hormoną žmogaus insulinui. Tai leidžia padaryti genų inžinerija. Nesuvoksime genų inžinerijos, jeigu nesusipažinsime su DNR sandara ir genetiniu kodu.
(0) 2017-01-03 9
<i>Su didele galia ateina ir didelė atsakomybė. Todėl ir atrasti CRISPR „stabdžiai“ reiškia ne atsitraukimą, o dar vieną svarbų šios technologijos tobulinimo žingsnį.</i>
(2) 2016-12-02 19
Vilniaus universiteto profesorius Virginijus Šikšnys su komanda atrado genų redagavimo įrankį CRISPR-Cas9 – genų žirkles, kuriomis galima labai tiksliai karpyti DNR grandinę. Šis atradimas gali pelnyti pirmąją Lietuvos istorijoje Nobelio premiją Chemijos srityje.
(0) 2016-11-25 26
Lietuvių mokslininkai – pirmieji pasaulyje atrado itin tikslų ir lengvai naudojamą genomo redagavimo įrankį. Vilniaus universiteto (VU) prof. Virginijaus Šikšnio ir jo komandos atradimas buvo toks svarbus, kad netrukus pasklido po visą pasaulį ir sulaukė genetikų pripažinimo. Mokslininkui prognozuojama Nobelio chemijos premija. Jos šįmet negavo, tačiau VU dr. Giedrius Gasiūnas sako, kad šių metų laureatai buvo apdovanoti už darbus, atliktus dar praeitame amžiuje, todėl lietuvių atradimas dar tikrai gali būti įvertintas.
(2) 2016-11-18 40
CRISPR genų redagavimo technologija pirmą kartą išbandyta su žmogumi. Tai padarė Kinijos mokslininkai.