CRISPR (Biotechnologijos | Mokslas)

(9) 2015-04-24 278
<em>Pirmą kartą mokslo istorijoje tyrėjai sėkmingai pakeitė žmogaus embriono genus. Šis atradimas parodo, kad įmanoma modifikuoti embriono stadijos žmogaus genomą.</em>
(1) 2019-07-06 85
Mokslininkams pirmą kartą istorijoje pavyko iš gyvo gyvūno pašalinti žmogaus imunodeficito virusą (ŽIV), pranešė „Deutsche Welle“.
(5) 2016-08-03 57
Nauja revoliucinė CRISPR technologija suteikia neregėtą galią valdyti gamtą. Pirmąsyk istorijoje mokslininkai geba greitai ir tiksliai pakeisti, pašalinti arba pertvarkyti beveik visų gyvų organizmų, įskaitant mus, žmones, DNR.
(1) 2017-07-06 56
Vienas prestižiškiausių pasaulyje mokslinių žurnalų „Science“ išspausdino Vilniaus universiteto (VU) Gyvybės mokslų centro mokslininkų straipsnį „A cyclic oligonucleotide signaling pathway in Type III CRISPR-Cas systems“. Jo autoriai – Biotechnologijos instituto mokslininkai Miglė Kazlauskienė, Georgij Kostiuk, Česlovas Venclovas, Gintautas Tamulaitis ir Virginijus Šikšnys.
(10) 2017-12-09 49
<em>Naudodami pigią, ir paprastą genų redagavimo technologiją, žmonės pradeda keisti savo pačių DNR. Ar jau metas imtis CRISPR reguliavimo?</em>
(0) 2018-06-01 47
Vilniaus universiteto (VU) profesorius Virginijus Šikšnys už CRISPR-Cas9, arba vadinamųjų „genų žirklių“, atradimą apdovanotas kas dvejus metus teikiama elitine Kavli premija, kurios vertė siekia 1 milijoną JAV dolerių.
(2) 2016-11-18 40
CRISPR genų redagavimo technologija pirmą kartą išbandyta su žmogumi. Tai padarė Kinijos mokslininkai.
(22) 2018-11-28 27
Dviejų mergaičių genai buvo redaguoti iki gimimo. Mokslininkai nesutaria, gera tai naujiena ar bloga.
(0) 2016-11-25 26
Lietuvių mokslininkai – pirmieji pasaulyje atrado itin tikslų ir lengvai naudojamą genomo redagavimo įrankį. Vilniaus universiteto (VU) prof. Virginijaus Šikšnio ir jo komandos atradimas buvo toks svarbus, kad netrukus pasklido po visą pasaulį ir sulaukė genetikų pripažinimo. Mokslininkui prognozuojama Nobelio chemijos premija. Jos šįmet negavo, tačiau VU dr. Giedrius Gasiūnas sako, kad šių metų laureatai buvo apdovanoti už darbus, atliktus dar praeitame amžiuje, todėl lietuvių atradimas dar tikrai gali būti įvertintas.
(0) 2018-01-08 24
<em>Kai mokslininkai paskelbia apie pasiektą proveržį, jie dažniausiai žada, kad šių atradimų poveikis &ndash; nuo geresnio Visatos supratimo iki vaistų panaudojimo pacientams &ndash; pasijus
(0) 2020-01-13 24
„Revoliucija biotechnologijų srityje“ – tokiomis ir panašiomis antraštėmis buvo pasitiktas CRISPR Cas9 genų inžinerijos sistemos, paprasčiau vadinamos „genų žirklėmis“, atradimas. Pasirodo, skambūs žodžiai nėra iš piršto laužti – ši technologija turi potencialo kardinaliai pakeisti mūsų gyvenimus.
(2) 2016-06-13 23
Bakterijų kolonijas maitindami gijomis su žmogaus įrašyta informacija mokslininkai atrado būdą, kaip mažas ląsteles paversti gyvais, besirangančiais duomenų kaupikliais. Harvardo mokslininkai, vadovaujami genetikų Setho Shipmano Jeffo Nivala, sukūrė stulbinantį būdą įrašyti informaciją į gyvą genetinį kodą, augindami baterijų ląsteles, rašo popilarmechanics.com.
(2) 2015-09-09 20
<em>2015 metų balandį Kinijos mokslininkų straipsnis apie jų bandymus <a target="_blank" href="http://www.technologijos.lt/n/mokslas/zmogus_ir_medicina/S-47489/">keisti žmogaus embriono DNR</a> s
(2) 2016-12-02 19
Vilniaus universiteto profesorius Virginijus Šikšnys su komanda atrado genų redagavimo įrankį CRISPR-Cas9 – genų žirkles, kuriomis galima labai tiksliai karpyti DNR grandinę. Šis atradimas gali pelnyti pirmąją Lietuvos istorijoje Nobelio premiją Chemijos srityje.
(0) 2017-01-15 16
Žmogaus ląstelėse, kaip ir daugumoje kitų, yra trijų svarbiausių rūšių biologinės molekulės: DNR, RNR ir baltymai. Dažnai yra kalbama apie baltymų pritaikymą biotechnologijos pramonėje, pastaraisiais metais padaugėjo kalbų apie genomo (DNR) redagavimą. Kiek mažiau dėmesio populiariojoje literatūroje susilaukia RNR, nors jinai taip pat turi savo pritaikymo sričių. Čia aptarsime dalį jų – kuo mums gali būti naudingas gebėjimas valdyti ląstelės RNR.