CRISPR (Biotechnologijos | Mokslas)

(10) 2017-12-09 49
<em>Naudodami pigią, ir paprastą genų redagavimo technologiją, žmonės pradeda keisti savo pačių DNR. Ar jau metas imtis CRISPR reguliavimo?</em>
(1) 2019-07-06 85
Mokslininkams pirmą kartą istorijoje pavyko iš gyvo gyvūno pašalinti žmogaus imunodeficito virusą (ŽIV), pranešė „Deutsche Welle“.
(5) 2016-08-03 57
Nauja revoliucinė CRISPR technologija suteikia neregėtą galią valdyti gamtą. Pirmąsyk istorijoje mokslininkai geba greitai ir tiksliai pakeisti, pašalinti arba pertvarkyti beveik visų gyvų organizmų, įskaitant mus, žmones, DNR.
(22) 2018-11-28 27
Dviejų mergaičių genai buvo redaguoti iki gimimo. Mokslininkai nesutaria, gera tai naujiena ar bloga.
(0) 2016-11-25 26
Lietuvių mokslininkai – pirmieji pasaulyje atrado itin tikslų ir lengvai naudojamą genomo redagavimo įrankį. Vilniaus universiteto (VU) prof. Virginijaus Šikšnio ir jo komandos atradimas buvo toks svarbus, kad netrukus pasklido po visą pasaulį ir sulaukė genetikų pripažinimo. Mokslininkui prognozuojama Nobelio chemijos premija. Jos šįmet negavo, tačiau VU dr. Giedrius Gasiūnas sako, kad šių metų laureatai buvo apdovanoti už darbus, atliktus dar praeitame amžiuje, todėl lietuvių atradimas dar tikrai gali būti įvertintas.
(0) 2018-01-08 24
<em>Kai mokslininkai paskelbia apie pasiektą proveržį, jie dažniausiai žada, kad šių atradimų poveikis &ndash; nuo geresnio Visatos supratimo iki vaistų panaudojimo pacientams &ndash; pasijus
(0) 2020-01-13 24
„Revoliucija biotechnologijų srityje“ – tokiomis ir panašiomis antraštėmis buvo pasitiktas CRISPR Cas9 genų inžinerijos sistemos, paprasčiau vadinamos „genų žirklėmis“, atradimas. Pasirodo, skambūs žodžiai nėra iš piršto laužti – ši technologija turi potencialo kardinaliai pakeisti mūsų gyvenimus.
(6) 2013-12-26 0
<p style="font-style:italic"> At­ra­di­mas, da­ran­tis per­vers­mą dau­gy­bės li­gų, nuo vė­žio, ne­iš­gy­do­mų vi­ru­sų, tar­ki­me, ŽIV, iki pa­vel­di­mų li­gų, to
(5) 2014-02-20 4
<p style="font-style:italic">Pa­pras­tas, tačiau ga­lin­gas me­to­das la­bai pa­leng­vi­na ir pa­spar­ti­na ge­no­mo kei­ti­mą – ruoš­ki­tės bio­logi­jos ir me­di­ci­nos
(0) 2017-03-13 13
<em> Naudodama CRISPR genomo redagavimo techniką, Kinijos mokslininkų komanda pataisė genetines mutacijas trijų žmogaus embrionų ląstelėse – bent jau kai kuriose. Naujausias tyrimas yra pir
(7) 2017-11-16 13
Mokslininkai pirmą kartą istorijoje pabandė modifikuoti suaugusio žmogaus genus – bandydami išgydyti genetinės kilmės ligą jie norėjo negrįžtamai pakoreguoti paciento DNR, rašo agentūra AP.
(0) 2018-05-10 6
Jau seniai mėgstama fantastinių knygų ir filmų kūrėjų, genų inžinerija tampa realybe. Lietuvių mokslininkų aprašytos molekulinės žirklės Crispr-Cas, leidžiančios „karpyti“ ir koreguoti gyvų organizmų DNR, gali padėti išgydyti anksčiau neišgydomomis buvusias ligas. Tačiau yra nuogąstaujančių, kad pernelyg giliai įlindus į žmogaus genus, kils ir didelių grėsmių.
(0) 2015-05-03 6
<p style="font-style:italic">Ta­po įma­no­ma keis­ti mū­sų ge­nus ir iš­veng­ti ŽIV ar pjau­tu­vi­nės ane­mi­jos, ar, kon­tro­ver­siš­kiau, kur­ti kū­di­kius pa­gal pa­ge
(1) 2017-07-06 56
Vienas prestižiškiausių pasaulyje mokslinių žurnalų „Science“ išspausdino Vilniaus universiteto (VU) Gyvybės mokslų centro mokslininkų straipsnį „A cyclic oligonucleotide signaling pathway in Type III CRISPR-Cas systems“. Jo autoriai – Biotechnologijos instituto mokslininkai Miglė Kazlauskienė, Georgij Kostiuk, Česlovas Venclovas, Gintautas Tamulaitis ir Virginijus Šikšnys.
(4) 2017-08-08 9
Mokslininkai pirmą kartą sėkmingai pašalino iš embrionų DNR su defektu dalį, kuri sukelia mirtinai pavojingą genetiškai perduodamą širdies ligą.