Cheminiai junginiai ir medžiagos (Chemija | Mokslas)

(6) 2020-04-29 7
Taip, kada nors visi važinėsime elektromobiliais. Tačiau dar ne greitai. Kokius degalus naudos automobiliai su vidaus degimo varikliais? Visi istoriniai automobiliai tikrai niekur nedings, tai kodėl ir jiems nesuteikus žaliųjų savybių? Būtent tai ir stengiasi pasiekti mokslininkai, kurie skelbia ką tik pasiekę proveržį benzino alternatyvos kūrime.
(0) 2020-03-03 8
Bisfenolis A, geriau žinomas tiesiog kaip BPA, dažnai naudojamas skaidrių plastiko produktų gamyboje. Jis yra beveik visiškai netirpus vandenyje, todėl gamintojai mano, kad jis yra saugus. Tačiau mokslininkai teigia, kad BPA prisijungia prie estrogenų receptorių ir daro itin neigiamą įtaką sveikatai. Bet ar plastikas be BPA yra geresnis? Mokslininkai nėra linkę taip manyti.
(0) 2020-02-17 0
Sprogmenų mokslas prasidėjo nuo dūminio parako, kurį prieš maždaug 1000 metų išrado kinai. Jis buvo naudojamas ne tik užburiantiems fejerverkams sukurti, bet lėmė ir šaunamųjų ginklų tobulėjimą. Dūminiam parakui degant išsiskiria dujos, užimančios net 3000 kartų didesnį tūrį nei dar nesudegęs parakas. Tai milžiniškas slėgis, kuris ir sukuria sprogimo efektą.
(0) 2020-01-18 5
Naujųjų metų naktį, per festivalius ir kitas šventes pirotechnikai kartu su chemikais mums sukuria įspūdingą reginį – dangų nušviečiančius fejerverkus. Jų būna įvairių: nuo raudonų iki mėlynų, skleidžiančių sprogimo, švilpimo ar dūzgimo garsus, pakylančių į kelių dešimčių ar net šimtų metrų aukštį. Visus fejerverkus sudaro kelios paprastos medžiagos: popierius, molis ir pirotechninis mišinys.
(0) 2020-01-16 1
Nuotraukoje pavaizduotas aukso gabalėlis atrodo neypatingai, tačiau jis turi paslaptį. Šis blizgus diskas, sukurtas laboratorijoje, sveria keliskart mažiau, nei turėtų įprastinis auksas. O kartu jis pasižymi ir keliomis kitomis įdomiomis savybėmis, rašo „Science Alert“.
(2) 2019-12-31 25
Šiąnakt pabandykite suskaičiuoti mėlynus fejerverkus. Neturėtų būti sunku, nes jų bus labai mažai - tarp visų geltonų, oranžinių ir raudonų jie atrodys blausūs ir reti.
(0) 2019-12-16 4
Bisfenolis A - tai organinis cheminis junginys, sutinkamas dažname plastike. Ši medžiaga, kurios cheminė formulė yra (CH₃)₂C(C₆H₄OH)₂ priklauso difenilmetano darinių ir bisfenolių grupei ir gąsdina žmones - juk tai BPA! Tiesa, ne be reikalo - bisfenolis A gali sujaukti hormonų pusiausvyrą organizme. Naujas tyrimas rodo, kad BPA mūsų organizmuose yra daugiau nei manyta iki šiol.
(0) 2019-12-15 8
Žmonijai stengiantis mažinti atliekų kiekį, mokslininkai trečiadienį paskelbė sugalvoję aplinkai nekenkiantį metodą, kaip pasitelkiant dirbtinę saulės šviesą paversti plastiką cheminėmis medžiagomis, iš kurių galima išgauti energijos.
(0) 2019-12-09 29
Gyvenime būna situacijų, kai atrodo telieka paklausti, „koks velnias traukė už liežuvio tai pasakyti?“. Beprotiškos idėjos mokslininkų galvose gali pavirsti labai įdomiais išradimais. Dėl vieno tokio dabar teks pasukti galvą suomiams, jų mokslininkai išmokė plastiką vaikščioti pagal šviesą.
(0) 2019-11-19 33
23 m. britė gavo tarptautinį dizaino apdovanojimą už sukurtą organinį produktą. Ji tikisi, kad vieną dieną jis pakeis vienkartinį plastiką.
(0) 2019-10-24 9
Bisfenolis A (BPA) - tai sintetinis junginys, kuris yra naudojamas įvairaus plastiko gamybai. BPA yra pagarsėjęs, kaip toksiškas chemikalas, todėl žmonės stengiasi rinktis jo neturinčius gaminius. Bet dabar mokslininkai turi jus nuliūdinti - BPA neturintis plastikas gali turėti kitų chemikalų, kurie skatina uždegiminius procesus ir nutukimą.
(5) 2019-09-25 23
Mokslininkai ieško, kuo pakeisti plastiką. Idealiu atveju, tai turėtų būti lengvai gaminama, pigi, bet kartu ir aplinkai draugiška medžiaga. Tai kodėl jos nesukūrus iš toje aplinkoje aptinkamų medžiagų? Aalto universiteto mokslininkai ketina panaudoti medieną ir vorų šilką.
(0) 2019-08-28 5
Po didelio visuomenės pasipiktinimo Donaldo Trumpo administracija panaikino savo sprendimą vėl leisti prieštaringai vertinamų cianido spąstų naudojimą. Šiais, nuodų pripildytais spąstais naikinami laukiniai gyvūnai, kaip kojotai, lapės, grizliai ir kt.
(1) 2019-08-06 9
Tiek iš televizijos ekranų, tiek ir internetinėje erdvėje mus pasiekia informacija, kad įvairiuose Lietuvos rajonuose geriamajame vandenyje nustatomas padidėjęs arseno kiekis.
(0) 2019-08-01 6
Gyvybės Žemėje atsiradimo klausimas lieka daugybę mokslininkų kamuojančia paslaptimi. Nepaisant visko, ką mokslininkai sužinojo iš iškasenų ir geologijos istorijos, vis dar nežinoma, kaip prieš milijardus metų neorganinių elementų proceso, vadinamo abiogeneze, metu susiformavo organinė gyvybė, rašo sciencealert.com.