Fizikinė chemija (Chemija | Mokslas)

(1) 2019-05-28 16
Mokslininkai išvystė naują dirbtinės fotosintezės metodą, kurios metu iš šiltnamio dujų – anglies dvideginio – bus gaminami aukštos energetinės vertės angliavandenių grandinės. O viso proceso branduolys – katalizatoriaus vaidmenį atliksiančios aukso nanodalelės, rašo „Science Alert“.
(3) 2018-11-29 27
Mokslininkai sukūrė specialų katalizatorių, kuris gali anglies dioksidą – pagrindinę pasaulinio atšilimo priežastį – paversti plastiku, audiniais bei kitais naudingais produktais.
(0) 2018-06-15 40
Šis blizgus, spalvotas ir įspūdingai atrodantis metalo gabalas yra bismutas. Jis yra naudojamas labai plačiai – nuo šaunamųjų ginklų iki kosmetikos reikmenų. O dabar Delavero universiteto tyrėjai nustatė specializuotą šio metalo savybę, vadinama „kataliziniu plastiškumu“, kurią galima panaudoti konvertuojant anglies dioksidą į skystą kurą ir pramonines chemines medžiagas.
(5) 2017-11-23 46
<em>Kuo toliau, tuo labiau <a href=\"http://www.technologijos.lt/n/technologijos/energija_ir_energetika/S-65136/\">pasaulis linksta prie vandenilio energetikos</a> – degdamas ar tiesiog jungdamasis
(3) 2017-11-10 31
<em>Chemikai iš vario oksido ir cinko oksido sukūrė fotokatalizatorių, kuriuo anglies dvideginį galima versti metanu, naudojant Saulės šviesą, be to, naudojant tokį katalizatorių visiškai n
(0) 2016-09-08 19
<i>Mokslininkai tvirtina, kad paslaptingas naujo katalizatoriaus veikimas galėtų padėti gaminti kurą iš vandens ir patobulinti kuro elementus.</i>
(6) 2016-07-01 31
Atradimai paprastai gimsta netyčia. Kartais netgi be tų žmonių, kurie juos vykdo, žinios. Taip nutiko ir tik studijas pabaigusiam studentui Oregone.
(1) 2016-03-10 30
Atrodytų, ar gali būti nekaltesnis veiksmas už druskos bėrimą į vandenį ir abiejų medžiagų maišymą? Pasirodo, tam tikromis aplinkybėmis toks nekaltas veiksmas gali baigtis galingu sprogimu.
(1) 2015-10-19 7
<i>Nors mokslininkai deguonį ilgai laikė tikru gyvybės egzistavimo ženklu, naujas tyrimas rodo, kad šis elementas gali rastis ir be jos.</i>
(0) 2015-10-13 32
Tai – antra medžiaga pagal gausumą Visatoje. Ji tirpina daugiau medžiagų nei bet kuris kitas tirpiklis. Joje telpa neįtikėtinas energijos kiekis. Be jos būtų neįmanoma gyvybė mums įprastu pavidalu. Ir nors ji dengia daugiau nei 70 proc. mūsų planetos paviršiaus, kai kuriose Žemės vietose jos katastrofiškai trūksta. Kas tai?
(2) 2015-09-17 42
Išvalyti užterštą vandenį yra sudėtinga ir brangu. Gyvenantys skurdžiose šalyse beveik neturi galimybių į tai investuoti, todėl naujas itin pigus vandens valymo būdas jiems atrodo itin daug žadantis, rašo Sciencealert.com.
(4) 2015-07-28 13
Ar jau žinote atsakymą į pavadinime pateiktą klausimą? Ne? Atsakymas - ganėtinai paprastas.
(1) 2015-07-21 58
Kauno technologijos universiteto (KTU) Organinės chemijos katedros laboratorijose susintetinta medžiaga siūlo kelis kartus pigesnę alternatyvą už dabar naudojamą hibridiniuose saulės elementuose.
(0) 2015-03-20 57
Itin seno meteorito viduje mokslininkai aptiko kristalą, kurio atomai išsidėstę labai neįprastu būdu. Meteoritas, susidaręs prieš maždaug 4,5 mlrd. metų, prieš tūkstančius metų nukrito dabartinės Rusijos šiaurės rytinėje dalyje.
(6) 2014-10-17 15