Medžiagų struktūra (Chemija | Mokslas)

(3) 2019-10-07 25
Ingredientų sąrašas sviesto recepte yra nepaprastai mažas - jį sudaro tik riebi grietinėlė. Grietinėlės ir sviesto skonis nėra identiškas, tačiau kažkaip šiuos produktus skiria tik mechaninis apdorojimas. Kaip tai įmanoma? Kas iš tiesų vyksta molekuliniame lygmenyje?
(5) 2019-09-25 25
Mokslininkai ieško, kuo pakeisti plastiką. Idealiu atveju, tai turėtų būti lengvai gaminama, pigi, bet kartu ir aplinkai draugiška medžiaga. Tai kodėl jos nesukūrus iš toje aplinkoje aptinkamų medžiagų? Aalto universiteto mokslininkai ketina panaudoti medieną ir vorų šilką.
(0) 2019-09-25 20
Visiems gali atrodyti, kad deimantai yra tobuli – tačiau detaliau pasižiūrėjus, jų paviršiuje pamatytume daugybę nelygumų ir trūkumų. Tiesa, šie nelygumui yra matomi tik su padidinamuoju stiklu ir savyje saugo informaciją apie senovines chemines reakcijas, kurios Žemėje vyko prie milijardus metų.
(0) 2019-08-12 15
Vienas kristalas, na, jis bent jau atrodo kaip kristalas, į Žemę atkeliavo kartu su itin retu meteoritu, nukritusiu rytinėje Sibiro dalyje. Nors per ilgus šimtmečius mokslininkai ir sukaupė daugybę žinių apie kosmosą ir Visatą – šis kristalas juos privertė gerai palaužyti galvą.
(0) 2019-07-16 25
Galingų magnetų yra visur, nuo medicinos įrangos iki dalelių greitintuvų ir fizikos laboratorijų. Mokslininkai jau seniai stengiasi sukurti vis stipresnius magnetus ir dabar naujas superlaidus m
(4) 2019-04-30 31
Kartais pakėlę mažesnio investicinio aukso gabalėlį, nugarinėje jo pusėje pamatysite įvairiaspalvį raštą. Tikriausiai lengvai suprasite, kam jis skirtas. Tačiau juk auksas yra vienspalvis, o įvairūs priedai būtų tik svorį didinančios priemaišos. Tai kas ten iš tiesų žėri?
(1) 2019-02-22 47
Gali nuskambėti neįtikėtinai, bet Hokaido universiteto mokslininkai rado būdą, kaip sukurti tokią medžiagą, kuri kuo daugiau naudojama, tuo labiau stiprėja. Juos įkvėpė gana paprastas dalykas - žmogaus raumuo, kuris treniruojamas tampa vis stipresnis. Tad iškilo klausimas: o kodėl toks principas negalėtų veikti ir su medžiagomis? Jian Ping Gong’as su komanda nusprendė pabandyti sukurti tokią „treniruojamą“ medžiagą ir panašu, jog jiems iš tiesų pavyko.
(0) 2019-01-25 79
Dan’as Shechtman’as yra Nobelio premijos laureatas, kuris apdovanotas už „nesąmonę“. Bent jau taip manė kai kurie mokslininkai. Dan’ui prireikė beveik 40 metų, kad jis pagaliau įtikintų chemikų bendruomenę savo atradimu, kuris, kaip manoma, yra tiesiog neįmanomas. Kalbame apie naują medžiagą – kvazikristalus. Ir pagaliau nuo teorijos mokslininkai perėjo prie praktikos – skelbiama, kad pirmą kartą pavyko pastebėti visiškai naują šių „neįmanomų“ medžiagų įvairovę.
(1) 2018-11-05 10
Kai įsipilate vandens į stiklinę, tikriausiai galvojate, kad tai paprasčiausias, niekuo neišsiskiriantis vanduo – tačiau kiekvienoje stiklinėje galima rasti dvi H2O rūšis. Be to, mokslininkai išsiaiškino, kad šios dvi vandens rūšys turi gan skirtingas chemines savybes.
(0) 2018-09-07 12
Sudėtis visais laikais buvo lengviausia užduotis matematikos pamokose. Jei pažįsti skaičius, tikriausiai mokėsi juos sudėti mintinai. Tačiau tada ateini į chemijos laboratoriją ir mokytojas turi matyti tavo nustebusį veidą, kai prie 250 pridėjęs 250 gauni 480. Aišku, kalbame apie mililitrus.
(4) 2018-06-08 13
Kiekvienoje jūsų išgeriamo vandens stiklinėje esama dviejų rūšių H₂O molekulių. Ir mokslininkai neseniai įrodė, kad skirtingos molekulėmis pasižymi reikšmingai skirtingomis cheminėmis savybėmis, rašo „Live Science“.
(0) 2018-04-01 30
Susipažinkite su tyrėju, kuris pasipiktinęs esama padėtimi savo srityje nenuleido rankų ir ėmėsi veiksmų. Šiandien jis darbuojasi Vilniaus universiteto Gyvybės mokslų centre. Tai – profesorius Saulius Gražulis. Mokslininkas su komanda kuria pasaulinę atvirą kristalografinę duomenų bazę.
(0) 2017-11-30 23
<em>Sukurtas naujas kietas elektrolitas iš borovandenilio, skirtas natrio jonų akumuliatoriams. Jį panaudoję, mokslininkai iš Šveicarijos sukūrė itin stabilų kietą 3V įtampos akumuliatori
(5) 2017-04-11 57
Sauso ir karšto klimato dykumos dengia apie 20 mln. km² žemės paviršiaus. Iš pirmo žvilgsnio dykuma tėra plynė, nieko verta žemė. Sunku ir sugalvoti, ar apskritai ką nors naudingoje joje galima nuveikti. Tačiau Vokietijos išradėjui Marcus’ui Kayser’iui atrodo kitaip.
(4) 2017-01-17 21
Namuose arba darbe turite organinės chemijos žinynų arba vadovėlių? Perkelkite juos į jiems tinkamesnę vietą – šiukšliadėžę. Mat visuose juose be išimties parašyta, kad anglies atomai organiniuose junginiuose gali sudaryti ryšius ne daugiau nei su keturiais kitais atomais, rašo newscientist.com.