Cheminiai junginiai ir medžiagos (Chemija | Mokslas)

(0) 2019-12-15 7
Žmonijai stengiantis mažinti atliekų kiekį, mokslininkai trečiadienį paskelbė sugalvoję aplinkai nekenkiantį metodą, kaip pasitelkiant dirbtinę saulės šviesą paversti plastiką cheminėmis medžiagomis, iš kurių galima išgauti energijos.
(0) 2019-12-09 30
Gyvenime būna situacijų, kai atrodo telieka paklausti, „koks velnias traukė už liežuvio tai pasakyti?“. Beprotiškos idėjos mokslininkų galvose gali pavirsti labai įdomiais išradimais. Dėl vieno tokio dabar teks pasukti galvą suomiams, jų mokslininkai išmokė plastiką vaikščioti pagal šviesą.
(0) 2019-11-19 33
23 m. britė gavo tarptautinį dizaino apdovanojimą už sukurtą organinį produktą. Ji tikisi, kad vieną dieną jis pakeis vienkartinį plastiką.
(0) 2019-10-24 9
Bisfenolis A (BPA) - tai sintetinis junginys, kuris yra naudojamas įvairaus plastiko gamybai. BPA yra pagarsėjęs, kaip toksiškas chemikalas, todėl žmonės stengiasi rinktis jo neturinčius gaminius. Bet dabar mokslininkai turi jus nuliūdinti - BPA neturintis plastikas gali turėti kitų chemikalų, kurie skatina uždegiminius procesus ir nutukimą.
(5) 2019-09-25 25
Mokslininkai ieško, kuo pakeisti plastiką. Idealiu atveju, tai turėtų būti lengvai gaminama, pigi, bet kartu ir aplinkai draugiška medžiaga. Tai kodėl jos nesukūrus iš toje aplinkoje aptinkamų medžiagų? Aalto universiteto mokslininkai ketina panaudoti medieną ir vorų šilką.
(0) 2019-08-28 4
Po didelio visuomenės pasipiktinimo Donaldo Trumpo administracija panaikino savo sprendimą vėl leisti prieštaringai vertinamų cianido spąstų naudojimą. Šiais, nuodų pripildytais spąstais naikinami laukiniai gyvūnai, kaip kojotai, lapės, grizliai ir kt.
(1) 2019-08-06 9
Tiek iš televizijos ekranų, tiek ir internetinėje erdvėje mus pasiekia informacija, kad įvairiuose Lietuvos rajonuose geriamajame vandenyje nustatomas padidėjęs arseno kiekis.
(0) 2019-08-01 6
Gyvybės Žemėje atsiradimo klausimas lieka daugybę mokslininkų kamuojančia paslaptimi. Nepaisant visko, ką mokslininkai sužinojo iš iškasenų ir geologijos istorijos, vis dar nežinoma, kaip prieš milijardus metų neorganinių elementų proceso, vadinamo abiogeneze, metu susiformavo organinė gyvybė, rašo sciencealert.com.
(11) 2019-07-15 36
Kai kalbama apie saulės energetika, dažniausiai girdime apie saulės elementus arba fotovoltinius skydelius, bet saulės kolektoriai taip pat yra labai naudingi. Jie tiesiogiai konvertuoja Saulės energiją į šilumą, kurią galima panaudoti namų šildymui ar karšto vandens paruošimui. Dabar MIT mokslininkai skelbia sukūrę naują medžiagą, kuri padėtų šiuos saulės kolektorius atpiginti ir jie taptų dar efektyvesni.
(0) 2019-07-03 2
Vis didėjant suvokimui, kad kiekvienas privalome rūpintis mus supančia aplinka, plastikinės pakuotės vis dar išlieka viena dažniausiai naudojamų pakuotės rūšių. Skaičiuojama, kad metinėmis plastiko atliekomis būtų galima net keturis kartus apjuosti Žemę. Net kelis šimtus metų yrančioms pakuotėms iš plastiko nuolat ieškoma alternatyvų, viena jų – biopakuotės.
(1) 2019-06-07 41
Keistasis Australijos žemynas patvirtina savo reputaciją. Ten atrasti keisti grybai, tirpdantys auksą ir jo nanodalelėmis dengiantys savo micelį.
(1) 2019-05-28 16
Mokslininkai išvystė naują dirbtinės fotosintezės metodą, kurios metu iš šiltnamio dujų – anglies dvideginio – bus gaminami aukštos energetinės vertės angliavandenių grandinės. O viso proceso branduolys – katalizatoriaus vaidmenį atliksiančios aukso nanodalelės, rašo „Science Alert“.
(0) 2019-05-21 12
Gintarą pažįstame visi – tai organinės kilmės mineralas, kuris susidaro sustingus spygliuočių augalų sakams. Savyje jis kartais sustingdo ir įvairius senovinius padarus, gyvenusius senoviniame miške.
(0) 2019-05-20 42
Kai kurie plastikai sunkiau perdirbami nei kiti ir didelė jų dalis atsiduria sąvartynuose. Mokslininkai jau dešimtmečius siekia sukurti tokį plastiką, kuris būtų perdirbamas neribotą skaičių kartų bei išspręsti atliekų problemą. Naujoji plastiko rūšis gali būti būtent tai, ko taip ilgai siekta.
(7) 2019-04-12 40
Mokslininkai iš Beihang’o universiteto, Kinijos, sukūrė skystą metalą, kuris gali keisti savo formą, būti tempiamas ir traukiamas įvairiomis kryptimis. Jo elgesys labai primena tai, ką matėme fantastiniame filme „Terminatorius“. Belieka tikėtis, kad metalo panaudojimo scenarijus bus kitoks, nei matėme tame pačiame filme.