Jūs esate čia: Pradžia » Visos temos » Mokslas » Fizika

Geriausi šios savaitės portalo įrašai

1.
(2) 2019-08-11 129
Tai – problema, su kuria susiduria net patys brangiausi fotoobjektyvai, gaminami net pagal pačius griežčiausius reikalavimus: pats lęšio centras sugeba išgauti tarsi skustuvas aštrų vaizdą, o štai pakraščiuose to aštrumo nebelieka. Ir ši problema būdinga visiems optiniams įrenginiams, kurie naudojami jau tūkstančius metų. Ilgą laiką buvo manyta, kad ji yra neįveikiama. Kol vienas Meksikos fizikas nesukūrė formulės, galinčios sukelti lęšių gamybos revoliuciją, rašo gizmodo.com.
2.
(0) 2019-06-07 94
Lietuva pelnytai gali vadintis lazerių valstybe. Prieš porą savaičių Lazerinių tyrimų centre Vengrijoje pradėjo veikti lietuvių pagaminta viena galingiausių pasaulyje lazerinių sistemų SYLOS.
3.
(2) 2019-02-06 84
Deimantai nėra vien tik prabangos prekė ir papuošalas. Mokslo tyrimuose deimantai yra naudingi ir naudojami optiniuose įrenginiuose. Tačiau visiems yra gerai žinoma, kad deimantai yra santykinai reti ir juos sunku išgauti. Dabar Šiaurės Karolinos valstijos universiteto mokslininkai pademonstravo naują būdą, kaip konvertuoti anglies nanopluoštą ir nanovamzdelius į deimantų pluoštą. Geriausia, kad, lyginant su kitomis technologijomis, tai yra pats paprasčiausias būdas pasigaminti deimantų.
4.
(14) 2019-02-27 71
1940-aisiais buvo sukurtas AA 7075 aliuminio lydinys, kuris yra beveik toks pat stiprus kaip plienas, tačiau sveria tris kartus mažiau. Deja, šio lydinio panaudojimas buvo gana ribotas, kadangi dalys, pagamintos iš šio lydinio, negalėjo būti tarpusavyje suvirintos. Tačiau mokslininkai skelbia radę šios problemos sprendimo būdą.
5.
(2) 2019-02-18 68
Mokslininkai panaudojo visiškai naują techniką ir įprastus metalus pavertė „metaline mediena“, pasižyminčia gerokai didesniu stiprumo ir svorio santykiu.
6.
(7) 2017-10-26 55
<em>CERN (Europos branduolinių tyrimų organizacijos) mokslininkų grupė atliko seriją eksperimentų, kurių rezultatai rodo, kad mūsų Visata turėtų neegzistuoti. Ji turėjo susinaikinti pači
7.
(1) 2019-08-06 51
Lietuvos lazerių fizikos ekspertai sukūrė ultratrumpų impulsų lazerį, kuris gali naikinti branduolines atliekas ir jų skilimo pusperiodį sumažinti nuo dešimčių tūkstančių metų iki kelių sekundžių, valandų ar mėnesių, priklausomai nuo veikiamos medžiagos, rašoma pranešime spaudai.
8.
(0) 2019-08-22 49
Neįtikėtinai plonas, lankstus, stiprus ir elektrai laidus grafenas gali kardinaliai pakeisti elektronikos ir medžiagų pasaulį. Tačiau viena iš pagrindinių kliūčių yra gana sudėtinga grafeno gamyba ir ypač masiniu būdu. Dabar Rochester’io universiteto mokslininkai pasitelkė bakterijas ir teigiama, jog toks grafeno gamybos metodas yra greitesnis bei pigesnis, lyginant su jau egzistuojančiais būdais. Plius, šiam metodui nereikia naudoti kenksmingų cheminių medžiagų.
9.
(9) 2018-10-04 49
Naujo metalo lydinio kūrėjai tikisi, kad puikiomis savybėmis pasižymintis „super“ magnis ras savo vietą tarp gerai žinomų medžiagų, kaip anglies pluošto ir aliuminio. Naujasis lydinys anksčiau buvo skirtas tik kariniams ir kosmoso pramonės įrenginiams, bet dabar jau matomos ir gerokai platesnės jo panaudojimo galimybės. Juolab, kad jis yra lengvesnis ir stipresnis nei aliuminis ir ne toks brangus, kaip anglies pluoštas.
10.
(1) 2018-11-15 47
Naujas tyrimas, susijęs su labai neįprastu ledo tipu, dar žinomu kaip „Ice VII“, parodė, kaip šis ledas gali formuotis didesniu nei 1000 mylių per valandą (1610 km/h) greičiu ir kaip tai gali būti susiję su kitais – nežemiškos kilmės pasauliais.
11.
(0) 2019-04-18 47
Prieš trejus metus pirmą kartą išgirdome, kaip Švedijos KHT Karališkojo technologijų instituto mokslininkai sukūrė skaidrią medieną. Ji galėtų tapti pigesne alternatyva silicio pagrindo stiklui, kuris plačiai naudojamas nuo pastatų langų iki saulės elementų. Dabar ši įdomi medžiaga atskleidė naujų savybių – pasirodo, kad ji gali kaupti, o vėliau išlaisvinti šilumą.
12.
(2) 2019-04-10 46
Tarptautinė mokslininkų komanda sugebėjo užfiksuoti „nepagaunamą“ medžiagos būseną tiesiog kambario temperatūroje ir ją išlaikyti stabilią. Ši būsena vadinama „super kristaline“ ir viskas ko reikėjo, panaudoti už akies mirktelėjimą trumpesnius lazerio impulsus. Na gerai, ne viskas jau buvo taip paprasta.
13.
(1) 2019-07-12 44
Anglies dioksidas dažniausiai minimas neigiamame kontekste ir laikomas pagrindiniu klimato kaitą sukeliančiu teršalu. Vis dažniau pasigirsta kalbų, kad jau reikia ne tik drastiškai mažinti į atmosferą išmetamų šių teršalų kiekį, bet ir pradėti juos iš tos pačios atmosferos rinkti. Tad Karlsruhe’ės technologijų instituto (KIT, Vokietija) mokslininkų sukurtas paprastas būdas, leidžiantis šias dujas paversti „stebuklingų“ savybių turinčiu grafenu, gali leisti vienu metu „nušauti kelis zuikius“.
14.
(0) 2019-05-12 41
Vilniuje dirba apie 1000 lazerininkų ir toks skaičius daro įspūdį net galingiausioms pasaulio valstybėms.
15.
(7) 2019-04-12 40
Mokslininkai iš Beihang’o universiteto, Kinijos, sukūrė skystą metalą, kuris gali keisti savo formą, būti tempiamas ir traukiamas įvairiomis kryptimis. Jo elgesys labai primena tai, ką matėme fantastiniame filme „Terminatorius“. Belieka tikėtis, kad metalo panaudojimo scenarijus bus kitoks, nei matėme tame pačiame filme.
16.
(2) 2017-09-29 40
Aliuminis pasižymi daugybe naudingų savybių – jis yra laidus elektrai, lydosi žemoje temperatūroje, sudaro labai tvirtus lydinius, nerūdija ir, svarbiausia, yra labai lengvas, rašo sciencealert.com.
17.
(0) 2018-04-11 38
Mokslininkai iš Masačiusetso technologijų instituto (MIT), Harvardo universiteto ir Lorenco Berklio nacionalinės laboratorijos paskelbė, kad sukūrė egzotišką ir visiškai naują medžiagą – „kagome“ metalą.
18.
(3) 2017-10-22 38
<em>Remdamiesi vos trijų LIGO eksperimentų rezultatais, mokslininkai nustatė, kad gravitacinių bangų sklidimo greitis yra <nobr>0,55&thinsp;c – 1,42&thinsp;c</nobr> intervale. Straipsnis <a hre
19.
(5) 2018-05-16 38
100 tūkstančių savanorių padėjo mokslininkams išspręsti šimtą metų trunkantį kvantinio susietumo fizikų ginčą
20.
(7) 2017-10-24 37
Mokslo visuomenė ruošiasi naujų matavimo vienetų apibrėžimų pristatymui – tai bus pats svarbiausias tarptautinės SI vienetų sistemos atnaujinimas nuo jos atsiradimo 1960 metais, rašo nature.com.
21.
(3) 2019-05-29 35
Mokslininkams prisireikė vienų galingiausių lazerių planetoje, tačiau jiems pavyko tai padaryti. Įrodyta, kad „egzistuoja karštas ledas, kuris gali išlikti kietos būsenos net esant tūkstančiams laipsnių karščiui.“
22.
(0) 2019-05-10 35
Dešimtadalio Žemę iš Saulės pasiekiančios energijos galios lazeris oficialiai debiutavo kovą, kai tyrėjai iš Rumunijos atliko pirmąjį sėkmingą 10 petavatų (PW) bandymą. Šis lazeris –
23.
(0) 2017-12-17 35
<em>Floridos valstijos universitete įkurta Nacionalinė Stipraus magnetinio lauko laboratorija pasiekė naują rekordą, išbandydama 32 teslų magnetą — 33 procentais stipresnį už galingiausi
24.
(0) 2019-04-09 35
Tai yra tikra problema, su kuria susiduria dažnas automobilio vairuotojas – mažesni ir didesni automobilio įbrėžimai. Ir kuo jie didesni, tuo tokie įbrėžimai labiau gadina automobilio išvaizdą. Visgi, Vokietijos mokslininkai turi sprendimą, kaip išspręsti tokią problemą.
25.
(1) 2017-12-14 30
To dar negalima vadinti pilnaverte kelione laiku, tačiau panašu, kad mokslininkams pavyko apgręžti laiko strėlę kvantinėse sistemose. „Laiko strėlė“ – tai sąvoka, nurodanti, kad visi natūralūs procesai vyksta tik viena kryptimi, bet jokiu būdu ne priešinga, rašo „Big Think“.