Atomo sandara (Fizika | Mokslas)

(0) 2011-03-11 0
Surištųjų protonų ir neutronų tyrimas, atliktas Energijos departamento Tomo Džefersono nacionalinėje greitintuvų laboratorijoje (JAV), pirmąkart mokslininkams leido išgauti informaciją apie vidinę laisvųjų neutronų sandarą nederinant teorinio modelio su eksperimentinėmis priemonėmis. Gauti rezultatai aprašyti vasario 4 d. žurnalo „Physical Review Letters“ numeryje.
(0) 2013-04-09 0
Oukridžo nacionalinės laboratorijos (Oak Ridge National Laboratory, JAV) mokslininkams pavyko tiesiogiai stebėti silicio atomų, išdėstytų vieno atomo storio anglies lakšte - medžiagoje, vadinamoje grafenu - judėjimą.
(0) 2015-07-31 43
Futuristinei fizikos „supersimetrijos“ teorijai, kuri aiškina bazinę Visatos prigimtį, suduotas dar vienas smūgis.
(0) 2011-03-09 0
Fizikai iš Jungtinio kvantinio instituto (Joint Quantum Institute) bendradarbiaudami su Nacionaliniu standartų ir technologijų institutu bei Maryland-College Park universitetu pirmą kartą pademonstravo svarbų kvantinį efektą, žinomą sukinio orbitos sąveikos pavadinimu, ultrašaltų dujų atomuose. Jų atradimas atveria naujas galimybes tiriant bei stengiantis geriau suprasti fundamentinius fizikos dėsnius bei naujus kelius kuriant kvantinius kompiuterius, naujos kartos spintroniko...
(0) 2012-04-17 0
Mokslininkų grupė, vadovaujama profesoriaus Dr. Wilfried Nortershäuser, pirmoji sugebėjo išmatuoti krūvio pasiskirstymą egzotinio izotopo berilio-12 branduolyje. Gauti rezultatai parodė, kad taip vadinamas branduolio krūvio spindulys padidėja palyginus su berilio-11 izotopu, nors medžiagos pasiskirstymo spindulys branduolyje buvo žymiai mažesnis. Šie stebėjimai prieštarauja branduolio fizikoje paplitusiam sluoksniniam modeliui, pagal kurį branduolio krūvio spindulys taip pat...
(0) 2011-01-19 0
Elektrono sukinį galima įsivaizduoti kaip kompaso rodyklę, rodančią arba šiaurės, arba pietų kryptimi. Dar galima sakyti, jog elektronai yra orientuoti į viršų arba į apačią. Kai kurių elektronų sukiniai užpildytame sluoksnyje būna nukreipti viena, tarkim, viršaus kryptimi, – toks jų išsidėstymas panaikina lygiai to paties skaičiaus žemyn orientuotų elektronų kuriamą elektromagnetinį poveikį.
(0) 2016-07-13 32
<i>Tačiau tai ne taip blogai, kaip gali pasirodyti, nes atradimas gali padėti mokslininkams išspręsti vieną iš didžiausių teorinės fizikos mįslių – <a href="http://www.sciencealert.com/ho
(0) 2015-07-29 30
Iškelta nauja teorija, teigianti, kad tamsioji medžiaga elgiasi stebėtinai panašiai į subatomines daleles, kurios mokslui žinomos jau nuo praėjusio amžiaus ketvirto dešimtmečio.
(0) 2011-02-24 0
Dviejuose naujuose eksperimentiniuose įrenginiuose ketinama atkurti galingiausius kosmose vykstančius sprogimus.
(0) 2011-01-11 0
Japonijos tyrėjai atskleidė, kodėl stroncio iridžio oksidas Sr2IrO4, iki tol laikytas kuo tikriausiu laidininku, iš tikrųjų yra izoliatorius. Manoma, kad įdomios šio pereinamojo metalo oksido elektrinės savybės gali padėti pamatus naujoviškų elektroninių prietaisų arba superlaidininkų sukūrimui.
(0) 2016-06-27 33
„Science Alert“ straipsnyje skelbiama, jog fizikai patvirtino apie naujos formos atominių branduolių egzistavimą, o faktas, kad jie nėra simetriški, gali įnešti nemažai painiavos paaiškinant Visatos paslaptis.
(0) 2011-02-13 0
Moderniųjų technologijų plėtojimas labai priklauso nuo to, kaip gerai mes sugebame suprasti pernašos reiškinius. Elektroninių prietaisų ir kompiuterių veikimas iš esmės yra pagrįstas galimybe sukelti ir valdyti elektronų sroves.
(0) 2011-08-26 0
Mokslininkai iš Bristolio universiteto stebėjo vieno seniausių empirinių fizikos dėsnių pažeidimą. Atliktas eksperimentas su purpurine bronza, kuri yra metalas su unikaliomis vienmatėmis elektroninėmis savybėmis. Gauti rezultatai parodė, kad Vydemano-Franco (Wiedemann-Franz) dėsnis nebegalioja. Darbas atspausdintas „Nature” žurnale.
(0) 2013-08-28 1
Mokslininkai tvirtina, kad jiems pavyko susintetinti saujelę atomų nepagaunamo cheminio elemento Nr. 115 iš mįslingo periodinės cheminių elementų lentelės regiono. Tyrėjai puoselėja viltį, kad tokių supersunkių, gamtoje natūraliai neegzistuojančių elementų sintetinimas padės jiems atrasti teorinę „stabilumo salą“ – dar neatrastą Mendelejevo lentelės sritį, kurioje karaliauja stabilūs supersunkūs elementai, pasižymintys neįsivaizduojamomis charakteristikomis ir panaudojimo galimybėmis.
(0) 2016-06-07 41