Atomo sandara (Fizika | Mokslas)

(26) 2011-01-19 1
Prancūzų tyrėjas Gastonas Plantė į fizikos istoriją įsirašė dar 1859 metais išradęs švino rūgšties bateriją – ir beveik 50 metų aplenkęs Albertą Einšteiną, sukūrusį specialiąją reliatyvumo teoriją. Kas sieja šiuos iš pažiūros nesusijusius fizikus? Visai neseniai skandinavų mokslininkai išsiaiškino, jog švino rūgšties baterijos, paprastai automobiliuose vadinamos akumuliatoriais, smarkiai priklauso nuo reliatyvistinių reiškinių. Jeigu tiksliau, pavyko ap...
(13) 2011-04-26 0
Mokslininkai iš atomo struktūros išskirtą protoną „įkalbėjo“ pademonstruoti savo magnetinius sugebėjimus – savybes, kurios atvertų platesnes galimybes tyrinėjant antimedžiagos ypatumus.
(12) 2011-03-25 1
Fizikų naujai sukurta antimedžiagos forma yra sunkiausias ir sudėtingiausias iki šiol regėtas antidalykas. Reliatyvistiniame sunkiųjų jonų priešpriešinių srautų greitintuve (angl. Relativistic Heavy Ion Collider, RHIC) Niujorke sukurti antihelio branduoliai, kurių kiekviename yra du antiprotonai ir antineutronai, rašo NewScientist.com.
(10) 2011-02-08 0
Sparčiai vėstantis neutroninės žvaigždės branduolys pateikia pirmuosius tiesioginius įrodymus, kad tokios žvaigždės gali sukurti supertakią neutronų medžiagą. Šios medžiagos būsenos Žemės laboratorijose sukurti neįmanoma, rašo NewScientist.com.
(7) 2011-02-27 0
Tokie elektroniniai įtaisai kaip išmanieji telefonai, kompiuteriai ar MP3 grotuvai tapo neatsiejama kasdienio gyvenimo dalimi, o vartotojai jau seniausiai įprato kiekvienąkart sulaukti naujų, patobulintų modelių pristatymo. Tačiau norint, kad vieną gražią dieną ši tendencija nenutrūktų, būtina ieškoti naujų technologijų.
(7) 2011-03-29 8
Nūdienos gamtos moksluose žinomi keturi medžiagų būviai arba agregatinės būsenos – kieta, skysta, dujinė ir plazminė. Tačiau tyrinėdami įkaitintas superlaidžias medžiagas mokslininkai galbūt atrado naują – penktąją – medžiagos agregatinę būseną, kuri yra nei kieta, nei skysta, nei dujinė, nei plazminė. Pasirodo, prieš medžiagai įgyjant superlaidumo savybes, elektronai joje netikėtai išsidėlioja iki šiol nežinota, tačiau labai aiškia ir tvarkinga strukt...
(6) 2011-02-07 0
„Mokslininkams pavyko „apmulkinti“ vandenilio atomus taip, kad šie saviškiu palaikė helio atomą!“ Tai – ne trumpas anekdotas iš chemikų tinklaraščio, o gana alchemiška nūdienos chemijos mokslo realybė. Pasirodo, „užmaskuotas“ helio atomas chemiškai elgiasi taip, tarsi tai būtų įprastas vandenilio atomas, nors už tokį yra sunkesnis net 4 sykius. Tokia helio maskuotė provokuoja „skyrybas“ vandenilio molekulėse.
(3) 2011-05-31 0
Imperatoriškojo Londono koledžo (Jungtinė Karalystė) mokslininkai skelbiasi atlikę kol kas pačius tiksliausius elektrono formos matavimus. Gauti rezultatai, publikuoti prestižiniame žurnale „Nature“, rodo, jog elektronas yra beveik ideali sfera.
(2) 2011-08-20 0
Neutronai yra dalelės, kartu su protonais slypinčios atomų branduoliuose, tačiau manoma, jog jie egzistuoja ne tik Žemėje, bet ir gerokai už mūsų gimtosios planetos ribų – po Visatos tolius išsimėčiusiose neutroninėse žvaigždėse, kurios ženklina žvaigždės evoliucijos pabaigą.
(1) 2011-04-22 0
Kvantinės mechanikos metodai dabar gali būti naudojami gravitacijos tyrimams. Gravitacijos matavimo metodas buvo pasiūlytas Vienos technologijos universitete (Vienna University of Technology). Jis įgalina atlikti fundamentinių fizikos teorijų bandymus.
(0) 2011-02-24 0
Dviejuose naujuose eksperimentiniuose įrenginiuose ketinama atkurti galingiausius kosmose vykstančius sprogimus.
(0) 2011-01-11 0
Japonijos tyrėjai atskleidė, kodėl stroncio iridžio oksidas Sr2IrO4, iki tol laikytas kuo tikriausiu laidininku, iš tikrųjų yra izoliatorius. Manoma, kad įdomios šio pereinamojo metalo oksido elektrinės savybės gali padėti pamatus naujoviškų elektroninių prietaisų arba superlaidininkų sukūrimui.
(0) 2011-02-13 0
Moderniųjų technologijų plėtojimas labai priklauso nuo to, kaip gerai mes sugebame suprasti pernašos reiškinius. Elektroninių prietaisų ir kompiuterių veikimas iš esmės yra pagrįstas galimybe sukelti ir valdyti elektronų sroves.
(0) 2011-08-26 0
Mokslininkai iš Bristolio universiteto stebėjo vieno seniausių empirinių fizikos dėsnių pažeidimą. Atliktas eksperimentas su purpurine bronza, kuri yra metalas su unikaliomis vienmatėmis elektroninėmis savybėmis. Gauti rezultatai parodė, kad Vydemano-Franco (Wiedemann-Franz) dėsnis nebegalioja. Darbas atspausdintas „Nature” žurnale.
(0) 2011-04-07 0