Atomo sandara (Fizika | Mokslas)

(0) 2016-01-29 76
Tarptautinė fizikų komanda ketina patikrinti „šventvagišką“ hipotezę apie protonus – vieną iš esminių Visatos sudedamųjų elementų. Tyrimų rezultatai gali priversti perrašyti branduolinės fizikos vadovėlius, skelbia sciencealert.com.
(4) 2017-03-06 68
Chemikas Džonas Daltonas dar prieš du šimtmečius pasiūlė teoriją, teigiančią, kad kiekvienas elementas sudarytas iš mažų dalelių – atomų. Per tą laiką žinios apie atomus prasiplėtė. Buvo įrodyta tai, ką dabar žinome visi – kad kiekvienas atomas sudarytas iš nepaprastai mažo branduolio ir dar mažesnių elektronų, skriejančių aplink jį.
(5) 2015-06-12 66
<em>Dau­žy­da­mi pro­to­nus, kad žvilg­te­lė­tu­me, kas jų vi­du­je, ga­li­me su­ži­no­ti, iš kur ma­te­ri­ja gau­na masę, ko­dėl esa­me mes – ir gal net kaip pa­si­g
(4) 2014-06-02 57
Praėjusio amžiaus pradžioje žmonija galutinai perprato atomų branduolių sandarą ir atvėrė duris į atominį amžių. Deja, žmoguje esantis kūrėjas pasidavė griovimo aistrai ir šį atradimą pirmiausiai pavertė mirtį sėjančiu ginklu bei sukėlė globalią paranoją, trukusią pusę amžiaus – Šaltąjį karą. Ir tik vėliau atsigręžėme į branduolinės energijos teikiamą naudą – šiandien apie penktadalis visos pagaminamos energijos yra branduolinė. Pažvelkime, kaip mokslas pagaliau padarė tai, apie ką šimtmečius svajojo alchemikai ir kas iš to gavosi.
(2) 2015-07-15 51
Mokslininkai, dirbantys CERN laboratorijoje bei atliekantys eksperimentus su Didžiuoju dalelių greitintuvu, paskelbė, jog jiems pavyko atrasti visiškai naują dalelę, pavadintą pentakvarku.
(0) 2016-05-27 44
Fizika kartais gali būti itin paini ir sudėtinga, tačiau vienas iš akivaizdžiausių jos aspektų – kad viską mūsų Visatoje valdo keturios fundamentalios jėgos – gravitacija, elektromagnetizmas ir silpnoji bei stiprioji sąveikos.
(6) 2016-02-19 43
Šiame branduolyje nėra vietos protonams…</br><i>„Tetraneutrono“ egzistavimas kirstųsi su teoriniais spėjimais</i>
(0) 2015-07-31 43
Futuristinei fizikos „supersimetrijos“ teorijai, kuri aiškina bazinę Visatos prigimtį, suduotas dar vienas smūgis.
(0) 2016-06-07 41
<i>Šia­me straips­ny­je pri­sta­ty­si­me spin­tro­ni­ką – su­ki­nių elek­tro­ni­ką. Tai vie­na iš svar­biau­sių da­bar at­gims­tan­čių tai­ko­mo­sios fi­zi­kos sri
(0) 2014-11-21 37
Naudodami tą patį masyvų akceleratorių, kuris įrodė nepagaunamojo Higso bozono egzistavimą, CERN fizikai atrado dvi naujas „sunkiasvores“ subatomines daleles.
(0) 2016-05-26 34
Žaibai nėra retas reiškinys – kiekvieną sekundę žaibas į Žemę trenkia maždaug šimtą kartų, tačiau žaibų galia yra nepaprasta. Kiekviename žaibe gali būti iki milijardo voltų elektros įtampos, kuri kartais neaplenkia ir žmonių.
(0) 2016-06-27 33
„Science Alert“ straipsnyje skelbiama, jog fizikai patvirtino apie naujos formos atominių branduolių egzistavimą, o faktas, kad jie nėra simetriški, gali įnešti nemažai painiavos paaiškinant Visatos paslaptis.
(0) 2018-05-19 32
<a href="https://www.jlab.org/div_dept/dir_off/personnel/bios/Bio-VBurkert.html">Volkeris Burkertas</a> su kolegomis Thomaso Jeffersono nacionalinėje greitintuvo laboratorijoje Newport News, (VA) p
(0) 2016-07-13 32
<i>Tačiau tai ne taip blogai, kaip gali pasirodyti, nes atradimas gali padėti mokslininkams išspręsti vieną iš didžiausių teorinės fizikos mįslių – <a href="http://www.sciencealert.com/ho
(0) 2015-07-29 30
Iškelta nauja teorija, teigianti, kad tamsioji medžiaga elgiasi stebėtinai panašiai į subatomines daleles, kurios mokslui žinomos jau nuo praėjusio amžiaus ketvirto dešimtmečio.