Dalelių energetinės savybės ir susidūrimo efektai (Fizika | Mokslas)

(23) 2017-03-08 21
Didysis hadronų priešpriešinių srautų greitintuvas šiuo metu yra didžiausias dalelių greitintuvas pasaulyje. Jis veikia jau beveik devyneris metus ir jau pateikė gausybę stulbinančių atradimų. Higso bozono atradimas, įrodymai paneigiantys supersimetriją ir dar daugybė mažesnių ar didesnių eksperimentų šį didžiulį įrenginį daro unikaliu ir fiziką į priekį stumiančiu kūriniu. Bet ar žinojote, kad didysis hadronų greitintuvas paneigė vaiduoklių egzistavimą?
(0) 2017-01-14 19
Galaktikų spiečiuose dažnai aptinkami didžiuliai radijo bangų šaltiniai, vadinami radijo reliktais. Manoma, kad radijo bangas skleidžia labai energingi elektronai, sąveikaujantys su magnetiniais laukais. Bet iki šiol niekas nežinojo, kaip tie elektronai ten atsiranda.
(0) 2016-03-22 27
Pasaulį vis dažniau pradžiugina naujienos apie fizikų atrastas naujas daleles ir turbūt daugelis žino, jog šie mokslo laimėjimai yra pasiekiami dalelių greitintuvais. Tačiau šie aparatai labai gremėzdiški ir brangūs, todėl fizikai visame pasaulyje intensyviai ieško šiems gigantams alternatyvų.
(0) 2015-12-17 50
Dvi nepriklausomai Didžiąjame hadronų greitintuve (DHD) CERN tyrimų centre dirbančios fizikų komandos antradienį pranešė atradusios galimai naujos fundamentalios dalelės pėdsakų, skelbia Nytimes.com.
(0) 2015-11-27 35
Mokslininkai įtaria, kad egzistuoja naujos dalelės, vadinamos antro tipo (type 2) Weylio fermionais. Nauja dalelė labai susijusi su šįmet atrastais Weylio fermionais, kurie nuspėti prieš 85 metus. Tačiau niekas nesitikėjo, kad dalelė turi pusseserę, o jos atradimas prieštarauja kai kuriems iki šiol žinomiems dėsniams, rašo Sciencealert.com.
(1) 2015-11-03 30
Svajojate studijuoti dalelių fiziką? Padėti pasaulio mokslininkams suprasti visas visatos paslaptis? Nustebsite, tačiau ypatingos žinios ar sudėtinga įranga tam visai nereikalinga – pakaks ir asmeninio kompiuterio!
(2) 2015-07-20 58
Tarptautinė mokslininkų grupė, vadovaujama tyrėjų iš Prinstono universiteto, atrado Weylio fermionus – silpnas masės neturinčias daleles, kurių egzistavimas įtartas dar prieš 85 metus.
(0) 2014-11-25 20
Praėjusią savaitę pradėjo veikti Europos dalelių fizikos laboratorijos CERN svetainė „Open Data Portal“, kuriame publikuojami realūs moksliniai duomenys iš protonų srautų susidūrimų Didžiajame hadronų greitintuve (LHC).
(2) 2014-11-24 19
Didžiausias eksperimentas žmonijos istorijoje, kurio baigties su nerimu laukė visas pasaulis. Vieni tikėdami, kad būtent jis taps mūsų planetos apokalipsės priežastimi, kiti – vildamiesi, jog tai pagaliau atskleis Visatos susikūrimo paslaptis. Vis dėlto, mažai grupelei žmonių šis vienas vienintelis įvykis reiškė kur kas daugiau – nuo šio eksperimento priklausė jų visas gyvenimas.
(2) 2014-10-14 56
Didžiausias žmonijos istorijoje mokslo įrankis – Didysis hadronų greitintuvas (LHC) – po dvejus metus trukusios pertraukos netrukus vėl grįš į darbą. Ir jis pastiprintas tiek, kad padės mokslininkams peržengti fizikos Standartinio modelio ribas.
(0) 2014-08-12 5
Tai pluši, higsai? Retos rūšies dalelių sąveika Didžiajame hadronų priešpriešinių srautų greitintuve (LHC) leido pirmą kartą pamatyti, ką veikia Higso bozonas.
(0) 2014-03-31 2
Beveik visą informaciją apie mus supantį pasaulį gauname stebėdami šviesą, tirdami įvairių diapazonų elektromagnetinę spinduliuotę. Iki šiol tiesiogiai „pačiupinėti“ mokslininkai galėjo tik Mėnulį, Marsą ir Venerą. Informacija apie kitas planetas ir žvaigždes, pradedant Saule ir baigiant tolimiausių galaktikų žvaigždėmis, gaunama tik stebint jų skleidžiamą spinduliuotę, kurios didžiąją dalį sudaro atskirų atomų ir jų jonų spektrai.
(0) 2013-09-26 1
Eksperimentuodami su fotonais, Harvardo universiteto ir Masačiusetso technologijų instituto (MIT) mokslininkai sukūrė molekulę, kuri nepanaši į jokią kitą žinomą medžiagos (materijos) formą, skelbia "Phys.org". O savo savybėmis ji labiausiai panaši į šviesos kardo spindulį iš "Žvaigždžių karų". Atradimas aprašytas leidinio "Nature" rugsėjo 25 d. numeryje.
(0) 2013-04-02 0
Italijos Alpėse veikiančiu neutrinų detektoriumi OPERA dirbantys fizikai užfiksavo ypatingai retą įvykį – miuoninio neutrino virsmą į tau-neutriną. Toks virsmas leidžia paaiškinti antimedžiagos išnykimą visatoje, agentūrai „RIA Novosti“ pranešė viena iš eksperimento vykdytojų, Lebedevo fizinių mokslų instituto Elementariųjų dalelių laboratorijos vedėja Natalija Poluchina.
(34) 2012-12-30 9
Tai buvo vienas iš tų vakarų. Na, žinote: po sekinančios darbo dienos tesinori ištiesti kojas prieš televizorių. Ir mažiausiai tikiesi atlikti proveržį, galintį pakeisti dabartinę fiziką.

Portalo rubrikos