Dalelių fizika (Fizika | Mokslas)

(0) 2018-01-18 22
Remiantis Jungtinės Karalystės atominės energijos agentūros (UKAEA) branduolių sintezės mokslinių tyrimų programa, bus sukurti Oksforde esančiame Culhamo mokslo centre du „kompetencijų centrai“.
(0) 2018-01-17 35
Neišvaizdieji neutronai gali slėpti gilią, tamsią paslaptį. 20 metų du neutronų gyvavimo laiką matuojantys eksperimentai prieštaravo vienas kitam. Dabar aiškėja, kad šis neatitikimas gali kilti dėl to, kad neutronai retkarčiais skyla į tamsiosios materijos daleles, kurios, kaip manoma, sudaro didžiąją visatos neregimosios masės dalį.
(4) 2018-01-16 58
Jau praėjo dešimtmečiai kaip branduolių sintezės energija atrodo neįmanomas mūsų energetinių problemų sprendimas. Energijos kūrimas naudojant branduolių sintezę atrodė neįmanomas be radioaktyvių atliekų, bet tik iki šiol. Naujojo Pietų Velso universiteto teorinės fizikos prof. Heinrich Hora su tarptautine mokslininkų grupe sukūrė lazeriais pagrįstą techniką, sukuriančia branduolių sintezę be jokių radioaktyvių atliekų.
(0) 2018-01-08 21
Kai mokslininkai paskelbia apie pasiektą proveržį, jie dažniausiai žada, kad šių atradimų poveikis – nuo geresnio Visatos supratimo iki vaistų panaudojimo pacientams – pasijus po maždaug penkerių metų. Neseniai palydėję 2017-uosius, galime peržvelgti didžiausius 2012 metų mokslo pasiekimus, ir jų padėtį.
(0) 2017-12-30 34
Apie vakuumo struktūrą, itin aukštos pikinės galios lazerius ir gama spinduliavimo panaudojimą
(0) 2017-12-04 25
Nepaisant skeptiškų nuotaikų, tamsiosios materijos paieškos tęsiamos, dalyvaujant ir Kinijos tamsiosios materijos dalelių tyrėjui (Dark Matter Particle Explorer (DAMPE). Ir šis zondas savo instrumentais užfiksavo užuominas to, kas gali būti artinimosi prie didžiojo atradimo ženklas.
(5) 2017-11-17 17
Tik skaičiavimais ir teorinėmis išvadomis pagrįsto tamsiosios materijos egzistavimo fizikams niekaip nepavyksta įrodyti eksperimentiškai – paieškos taip užsitęsė, kad jų bendruomenėje jau kaupiasi susierzinimas ir vis dažniau žvalgomasi į alternatyvias teorijas, rašo nature.com.
(1) 2017-11-07 38
Pora fizikų atrado naują tarp kvarkų vykstančios sintezės reakciją – ir jos galia sukėlė jiems tokį nerimą, kad jie dvejojo, ar išvis reikia publikuoti tokius rezultatus.
(7) 2017-10-26 51
CERN (Europos branduolinių tyrimų organizacijos) mokslininkų grupė atliko seriją eksperimentų, kurių rezultatai rodo, kad mūsų Visata turėtų neegzistuoti. Ji turėjo susinaikinti pačioje savo egzistavimo pradžioje dėl susidariusio vienodo materijos ir antimaterijos kiekio. Tyrimo rezultatai publikuoti Nature žurnale. Straipsnio apžvalgą parengė leidinys Cosmos.
(0) 2017-10-10 33
Pagaliau aptiktos trūkstamos gijos tarp galaktikų. Tai pirmasis maždaug pusės mūsų visatos normalios materijos – protonų, neutronų ir elektronų – aptikimas, į kurią nebuvo atsižvelgta, stebint žvaigždes, galaktikas ir kitus šviesius kosminius objektus.
(0) 2017-10-07 15
Dabar tyrėjai pirmą kartą gali aprašyti elektronų dujų elgesį šiltoje tankioje aplinkoje. Taip bus galima geriau suprasti sintezės procesus, vykstančius žvaigždžių gelmėse ir neribotą švarią energiją tiekiančiuose termobranduolinės sintezės reaktoriuose.
(2) 2017-09-25 42
Manėme, kad elektronas ir du paslaptingieji jo giminaičiai yra fundamentaliosios dalelės. Dabar randasi užuominų, kad norint suprasti materiją, reikia dar didesnio vaizdo
(2) 2017-09-10 15
Kvantiniai kompiuteriai, kurių veikimas pagrįstas judančių dalelių trajektorijų supynimu kol kas egzistavo tik teorijoje – gal tokių dalelių netgi visai nėra.
Bet laiduose atradus elektronų „verpetus“, būtent tokiems kvantiniams įrenginiams reikalingų dalelių medžioklė baigėsi. Dabar galima imtis šių teorinių kompiuterių įgyvendinimo realybėje.

(9) 2017-08-28 61
Daugelį amžių žmonės įsivaizdavo, kad auksas yra viena brangiausių medžiagų pasaulyje. Deja, tai yra visiškai netiesa. Portalas BrideSide.me atrinko 16 pačių brangiausių medžiagų. Daugelis žmonių nustemba sužinoję, kas yra pirmoje vietoje - tai ne metalas, ne prieskonis ir ne narkotinė medžiaga.
(1) 2017-08-19 28