Eksperimentinė fizika (Fizika | Mokslas)

(2) 2021-05-06 30
„YouTube“ kanalo „The Action Lab“ kūrėjas parodė, kaip feromagnetiniame skystyje mirkytas magnetas kybo ore.
(0) 2021-04-23 15
Fizikų komanda iš Vermonto ir Voterlo universitetų atrado sferą, sudarytą iš šalto helio atomų, kuri paklūsta keistiems fizikos dėsniams, dar vadinamiems susipynusio paviršiaus dėsniams, kurie taip pat pastebimi juodosiose skylėse. Šis atradimas buvo paskelbtas 2017 metų kovo 13 dienos mokslinio žurnalo „Nature Physics“ numeryje.
(0) 2021-04-20 9
Tyrėjai sukūrė lengviausią kada nors gautą urano atomų versiją. Juose yra vos 122 neutronai, kai tuo tarpu daugiau nei 99 procentus sudarančio natūralaus urano izotopo ²³⁸U branduoliuose
(0) 2021-04-06 35
Tyrėjai ką tik paskelbė apie pirmą kartą lazeriu pagrįstą antimaterijos manipuliavimą mėginant ją atvėsinti beveik iki absoliutaus nulio, rašoma žurnale „Nature“ paskelbtame naujame tyrime.
(0) 2021-03-11 6
Per tas ilgas keliones vaikystėje, dar ilgai, kol neišmokote visų tų fizikos pamokų, jūs tikriausiai pagalvojote apie visus iš pažiūros įprastus dalykus, kurie vyksta aplink mus.
(0) 2021-03-04 12
Plazma yra viena iš keturių pagrindinių materijos būsenų, tačiau, skirtingai nei kitos, ji nėra mūsų kasdienio gyvenimo dalis, nes paprastai randama labai karštose vietose, tokiose kaip saulė ar žaibas. Yra daug klausimų, į kuriuos atsakius, leistų geriau suprasti apie švarią energiją, kosmoso orus ir astrofiziką. Dabar Raiso universiteto fizikai padarė atradimą, kuris tiesiog galėtų tai padaryti.
(2) 2021-02-17 10
Juodųjų skylių laboratorijoje sukurti kol kas neįmanoma. Tačiau galima sukurti jų analogus – vandens sūkurius. Hidrodinamines ir gravitacines sąveikas matematiškai galima aprašyti labai panašiomis lygtimis, todėl sūkurių sąveika su aplinkiniu vandeniu gali pasitarnauti kaip neblogas analogas sąveikai tarp juodosios skylės ir aplinkinės materijos.
(0) 2021-02-15 13
Tarptautinio radijo astronomijos tyrimų centro (ICRAR) ir Vakarų Australijos universiteto (UWA) mokslininkai pasiekė stabiliausio lazerio signalo perdavimo per atmosferą pasaulio rekordą.
(1) 2021-01-20 8
Žmonės, sužinoję, kad teoriškai pagal fizikos dėsnius tai įmanoma, bando virti ir kepti viščiukus per juos pliaukštelėdami.
(2) 2021-01-17 11
Dešimtmečius mokslininkai kovojo su sudėtinga fizikos paslaptimi: ar didžiulis energijos kiekis, teoriškai pagamintas sukantis juodajai skylei, gali būti išgautas žmogaus rankomis?
(0) 2021-01-17 24
Pagaliau sukūrėme kambario temperatūros superlaidininką, tad medžiagos, kuriomis elektra teka be nuostolių jau pasiekiamos ranka.
(0) 2020-11-20 9
JILA tyrėjai pažangiausiu atominiu laikrodžiu susiaurino efemeriškosios tamsiosios medžiagos paieškas – nuolatinis laikrodžių tobulinimas ne tik padeda nevėluoti.
(0) 2020-11-16 28
Tarptautinė tyrėjų grupė teigia, kad žaibo smūgiams valdyti galėtų būti naudojami maži lazeriai. Technologija veiktų panašiai kaip legendinis Toro kūjis Mjölnir.
(0) 2020-10-12 8
Ar prisimenate dvylikametį save? Ką veikėte būdamas tokio amžiaus? Galbūt važinėjote dviračiu miško takais. O galbūt daug laiko praleidote kompiuteriniuose žaidimuose. Žinome vieną - branduolių sintezių jūs nekūrėte.
(6) 2020-10-08 58