Eksperimentinė fizika (Fizika | Mokslas)

(39) 2017-09-17 79
Kinų inžinieriai pagamino ir sėkmingai išbandė mums žinomos fizikos principams prieštaraujantį elektromagnetinį variklį. Tai gali tapti didžiųjų kosminių atradimų ir Saulės sistemos kolonizavimo epochos pradžia, apie kurią taip ilgai svajojo viso pasaulio astronomai.
(0) 2017-08-04 34
IBM tyrėjams ir Sony pavyko sukurti prototipą magnetinės juostos technologijos, potencialiai galinčios išsaugoti 330 terabaitų nesuspaustų duomenų nedidelėje kasetėje. Planuojama, kad šios rekordinės talpos technologijos laikmenų dydis ateityje dar mažės.
(1) 2017-07-04 25
Lozanos politechnikos instituto (EPFL) tyrėjai meta iššūkį fundamentaliam dėsniui – jie atrado, kad bangolaidinėse sistemose gali būti saugoma daugiau elektromagnetinės energijos, nei manyta anksčiau. Šis atradimas galės būti panaudotas telekomunikacijoje.
(1) 2017-06-01 3
Tarptautinė mokslininkų grupė išsiaiškino, kad apšvitinus organines molekules intensyviais rentgeno spinduliais, randasi mikroskopiniai juodųjų bedugnių analogai. Šis atradimas padės tiksliau išsiaiškinti sudėtingų molekulių ir biologinių medžiagų struktūrą. Tyrimas publikuotas žurnale Nature.
(1) 2017-05-05 18
Mėtinių saldainių daužymas garaže plaktuku neskamba kaip smagiausio vaizdo apibūdinimas, bet jis gali tapti kiečiausiu šiandien regėtu.
(1) 2017-04-19 2
Internete įvairūs namų sąlygomis atliekami eksperimentai yra gana populiarūs. Kai kurie entuziastai namuose atlieka ir gana sudėtingus bandymus, o kiti tenori pagaminti ką nors smagaus. Pavyzdžiui, vienas vyras pademonstravo, kaip mažas „Coca-Cola“ butelis gali virsti galinga raketa. Nors šio eksperimento namie kartoti nereikėtų, jis yra labai įdomus, o vaizdo įrašas - gana įspūdingas.
(1) 2017-02-16 32
Fizinių ir technologijos mokslų centro (FTMC) mokslininkai sukūrė unikalų būdą didesne sparta gauti atominių jėgų mikroskopo vaizdus. Dabar mikroskopu skenuojamus vaizdus galima gauti net 4 kartus greičiau, nei bet kam anksčiau yra pavykę ir bent 100 kartų greičiau, nei gali įprastiniai komerciniai atominių jėgų mikroskopai.
(1) 2017-02-10 14
Kas nutinka iki raudonumo įkaitusį plieno svarmenį padėjus ant suledėjusio ežero aiškinasi pasaulinio garso „Hydraulic Press“ kanalo atstovai su nauju projektu „Beyond the Press“.
(0) 2017-01-25 15
Šviesos greičiu vykstančių procesų fiksavimui reikia dar spartesnių kamerų. Nauja kamera pirmą kartą nufilmuotas fotoninis Macho kūgis – iš esmės, šviesos „garso smūgis“ – realiu laiku.
(7) 2016-12-21 85
Pranešama, kad kinų mokslininkai sėkmingai išbandė darbinį „neįmanomojo“ EmDrive variantą kosminiame aparate „Tiangong-2“. Variklio veikimo principo mokslo bendruomenė kol kas negali paaiškinti.
(0) 2016-12-21 6
Masačiusetso technologijų instituto inžinieriai sukūrė mikroelektromechaninę platformą, kurios vienintelė judama dalis – vandens ar bet kokio kito skysčio lašas. Elektros įtampa lašų aukštį galima keisti 1/10 000 mm tikslumu. Mokslininkai pabrėžia, kad įrenginyje nėra dylančių nuo trinties dalių, kaip tradicinėse MEMS (mikroelektromechaninėse sistemose). Platformą galima būtų naudoti mikroskopų fokusavimui, ar optinių sistemų veidrodžių tiksliam reguliavimui. Apie tyrimą pranešė instituto spaudos tarnyba, straipsnis priimtas publikavimui Applied Physics Letters.
(0) 2016-11-25 34
Fizikai iš Austrijos, JAV, Vokietijos ir Kinijos, atlikdami rekordinio masto eksperimentą, aptiko mūsų pasaulio lokalaus realizmо pažeidimą. Kaip vieną iš eksperimento elementų fizikai panaudojo nutolusių žvaigždžių šviesą — ji pakeitė įprastai naudojamą atsitiktinių skaičių generatorių. Pasak darbo autorių, taip buvo pašalinta viena iš spragų, egzistuojančių tradiciniuose lokalumo patikrinimuose — galimybė atsirasti slaptoms koreliacijoms sistemos praeityje. Tyrimo išankstinė publikacija paskelbta arXiv.org svetainėje.
(4) 2016-11-21 102
Kelis pastaruosius metus vienas iš daugiausiai bangų fizikos pasaulyje sukeliančių klausimų yra kuro nenaudojančio variklio, vadinamo „EM Drive“, veikimas (arba neveikimas). Iš pirmo žvilgsnio „EM Drive“ variklis prieštarauja fundamentaliems fizikos dėsniams – jis (kol kas daugiau ar mažiau teoriškai) generuoja stūmą neišmetant jokių degimo produktų. Bet dabar variklio veikimas buvo patikrintas, aprašytas ir išanalizuotas recenzentų.
(11) 2016-11-07 73
NASA atliktų „neįmanomojo“ EM Drive bandymų rezultatai buvo nutekinti, ir jie atskleidžia, kad kontroversiškoji stūmos sistema iš tiesų veikia, ir vakuume gali sukurti įstabią stūmą, netgi atmetus galimas paklaidas.
(0) 2016-11-04 14
Ką??? Skamba kaip kažkokia abrakadabra, tačiau tai – ne kliedesiai. Tai – gryna eksperimentinė fizika.

Portalo rubrikos