Elektromagnetinės bangos (Fizika | Mokslas)

(2) 2019-03-08 10
Nuo pat kosminių skrydžių eros pradžios prieš daugiau nei 60 metų visos komunikacijos su kosminiais aparatais vykdomos radijo bangomis. Pradžioje tai buvo gera ir užtektina technologija, bet dabar duomenų perdavimo sparta tampa per maža.
(0) 2017-04-06 17
Vilniaus universiteto (VU) fizikai teoretikai atrado, kad šaltųjų atomų dujų debesėlyje dalelės gali judėti it veikiamos į visas puses iškart nukreipto magnetinio lauko. Tikimasi, kad ateityje šis atradimas prisidės prie naujų sukinių valdymo metodų kūrimo. Efektyvus sukinių perdavimas, valdymas ir nustatymas leistų kurti naujo tipo prietaisus, kurie galėtų būti efektyvesni ir greitesni už dabartinę elektroniką.
(13) 2016-06-17 57
<i>Fizikai publikavo naują darbą, kuris rodo, kad kontroversiškasis <i>EM drive</i> – arba elektromagnetinis varytuvas – iš tiesų gali veikti ir trečiojo Niutono dėsnio visgi nepažeidžia.
(0) 2016-06-14 4
Karštomis vasaros dienomis mus pasiekiantys saulės spinduliai gali padovanoti malonų įdegį ar padėti apsisaugoti nuo žvynelinės, tačiau perdegimas Saulėje neretai baigiasi pūslėmis ant odos ir nemaloniu perštėjimu, o ilgalaikis ultravioletinių spindulių poveikis gali būti ir vėžio priežastimi.
(19) 2016-02-22 -23
Senuosius karšto vandens skaitiklius keisti į modernius, turinčius nuotolinę duomenų nuskaitymo funkciją, yra didelė blogybė, kurią galima vadinti nusikaltimu, sako habilituotas fizikos mokslų daktaras Jonas Grigas. Anot jo, šitaip žmones prieš jų valią veiks spinduliuotė, kurios namuose visai neturėtų būti.
(0) 2015-07-28 35
Atvykęs į JAV Vakarų Virdžinijos Grin Banko miestelį šiuolaikinis žmogus pasijustų lyg seriale „Dingę“. Čia neveikia mobilieji telefonai, nėra jokių radijo ar televizijos transliacijų, o kartais tik įjungę mikrobangų krosnelę galite sulaukti specialių pareigūnų vizito.
(1) 2015-07-06 28
Šviesa vaidina svarbų vaidmenį žmonijos gyvenime, ja paremtos technologijos yra visur aplink mus, taigi iš pirmo žvilgsnio galėtų pasirodyti, kad mūsų supratimas apie šviesą yra pakankamai gilus. Tačiau mokslininkai visai neseniai atrado fundamentalią šviesos savybę, kuri pateikia naujų įžvalgų apie 150 metų senumo klasikinę elektromagnetizmo teoriją.
(5) 2015-05-11 9
Pastaruoju metu atliekama daug mokslinių tyrimų norint nustatyti, ar elektromagnetinės bangos, skleidžiamos mobiliųjų telefonų ir kitų prietaisų, yra kancerogenai, galintys sukelti vėžinius susirgimus.
(0) 2015-04-18 36
Kartais mūsų teleskopų aptikti radijo signalai byloja apie galimus mįslingus ateivių signalus arba kitus neaiškius astronominius fenomenus. O kartais tie signalai paprasčiausiai reiškia, jog mokslininkai šildosi kavą.
(10) 2014-08-05 42
Bene svarbiausi pasaulyje kosmoso užkariautojai ir kosmoso mokslo lyderiai – JAV kosmoso agentūra NASA – nepagrįstais pareiškimais nesišvaisto. Todėl šią savaitę agentūros viešai pateikti įrodymai, jog „neįmanomas“ mikrobangų variklis iš tiesų veikia, verčia susimąstyti: arba bandymų rezultatai yra klaidingi, arba NASA pasiekė neregėtą proveržį raketinių variklių srityje.
(0) 2014-05-29 7
Pilotas dėvi baltą kepurę, prijungtą prie daugybės laidelių. Jo žvilgsnis sukoncentruotas į vaizdą priešais jį. Staiga valdymo lazda pradeda judėti ir lėktuvas pasuka tiesiai į kilimo taką. Skrendant orlaivio padėtis ore reguliuojama vėl ir vėl, kol važiuoklė švelniai nutūpia ant žemės... Šio skrydžio metu pilotas nepaliečia nei pedalų, nei kitų valdymo įrenginių. Manote, tai scena iš mokslinės fantastikos filmo? Klystate.
(6) 2014-05-20 73
Londono Imperatoriškojo koledžo mokslininkai atrado būdą, kuriuo pasinaudojus šviesą galima paversti materija – tokiu būdu priartėta prie užduoties, teoriškai aprašytos dar prieš 80 metų, realizavimo.
(19) 2014-05-15 18
Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) mokslininkai kartu su žurnalistais atliko eksperimentą, kuris parodė, jog prie veikiančios mikrobangų krosnelės geriau nekišti nosies ir nežvilgčioti, kaip šyla jūsų pietūs. Priešingu atveju gausite trigubą mikrobangų dozę, kuri neigiamai veikia žmogaus sveikatą.
(2) 2014-05-13 50
Neurofiziologai suprato, kaip atsiranda sąmoningais vadinami sapnai, kai miegantis žmogus suvokia sapnuojantis. Tokio sapno metu miegantis žmogus kartais gali įsikišti į sapno siužetą ir netgi jį valdyti.