Elektromagnetinės bangos (Fizika | Mokslas)

(0) 2020-06-10 -12
5G ryšio technologijos ir nejonizuojančios elektromagnetinės spinduliuotės reikėtų baimintis tiek pat, kiek žmonės bijo marinuotų daržovių, raudonos mėsos, karštos kavos ar naktinių pamainų. Kaip Delfi teigia Vilniaus universiteto Telekomunikacijų mokslo centro vedėjas Kęstutis Svirskas, jei žmogus valgo raugintas daržoves, jis gali ramiai pirkti 5G ryšį turintį telefoną ir jį saugiai naudoti.
(2) 2020-03-06 -4
Lietuvoje taikomos elektromagnetinės spinduliuotės normos suvienodintos su rekomenduojamomis autoritetingų tarptautinių organizacijų, išlaikant svarų atsargos rodiklį. Iki šiol mūsų šalyje galiojusios ribinės vertės buvo vienos žemiausių Europoje.
(0) 2020-01-29 1
Paskelbus Lietuvos nacionalinio 5G technologijų plėtros plano detales išaiškėjo, kad vienas iš šio plano punktų yra Lietuvos elektromagnetinės spinduliuotės normų suvienodinimas su didžiąja Europos Sąjungos dalimi. Tai reiškia, kad ilgą laiką taikytos konservatyviosios taršos normos mobiliajam ryšiui naudojamame bangų ruože bus didinamos apie 10 kartų.
(0) 2019-12-04 0
Paplitus mikrobangų krosnelėms, atsirado ir aibė mitų apie jų naudojamų elektromagnetinių bangų žalą. Vienas keisčiausių tokių mitų: žiūrėjimas į veikiančią mikrobangų krosnelę kenkia jūsų smegenims ir akims. Tad visai nenuostabu, kad atsiradus mobiliesiems telefonams, o dabar 5G ryšiui, visuomenėje yra pilna gąsdinančių mitų. Kaip teigia FTMC Mikrobangų laboratorijos vyresnysis mokslo darbuotojas dr. Paulius Ragulis, žmonės kai kuriuos naudojamus terminus tapatina su radiacija.
(2) 2019-03-08 11
Nuo pat kosminių skrydžių eros pradžios prieš daugiau nei 60 metų visos komunikacijos su kosminiais aparatais vykdomos radijo bangomis. Pradžioje tai buvo gera ir užtektina technologija, bet dabar duomenų perdavimo sparta tampa per maža.
(0) 2017-04-06 17
Vilniaus universiteto (VU) fizikai teoretikai atrado, kad šaltųjų atomų dujų debesėlyje dalelės gali judėti it veikiamos į visas puses iškart nukreipto magnetinio lauko. Tikimasi, kad ateityje šis atradimas prisidės prie naujų sukinių valdymo metodų kūrimo. Efektyvus sukinių perdavimas, valdymas ir nustatymas leistų kurti naujo tipo prietaisus, kurie galėtų būti efektyvesni ir greitesni už dabartinę elektroniką.
(13) 2016-06-17 57
<i>Fizikai publikavo naują darbą, kuris rodo, kad kontroversiškasis <i>EM drive</i> – arba elektromagnetinis varytuvas – iš tiesų gali veikti ir trečiojo Niutono dėsnio visgi nepažeidžia.
(0) 2016-06-14 4
Karštomis vasaros dienomis mus pasiekiantys saulės spinduliai gali padovanoti malonų įdegį ar padėti apsisaugoti nuo žvynelinės, tačiau perdegimas Saulėje neretai baigiasi pūslėmis ant odos ir nemaloniu perštėjimu, o ilgalaikis ultravioletinių spindulių poveikis gali būti ir vėžio priežastimi.
(19) 2016-02-22 -22
Senuosius karšto vandens skaitiklius keisti į modernius, turinčius nuotolinę duomenų nuskaitymo funkciją, yra didelė blogybė, kurią galima vadinti nusikaltimu, sako habilituotas fizikos mokslų daktaras Jonas Grigas. Anot jo, šitaip žmones prieš jų valią veiks spinduliuotė, kurios namuose visai neturėtų būti.
(0) 2015-07-28 35
Atvykęs į JAV Vakarų Virdžinijos Grin Banko miestelį šiuolaikinis žmogus pasijustų lyg seriale „Dingę“. Čia neveikia mobilieji telefonai, nėra jokių radijo ar televizijos transliacijų, o kartais tik įjungę mikrobangų krosnelę galite sulaukti specialių pareigūnų vizito.
(1) 2015-07-06 28
Šviesa vaidina svarbų vaidmenį žmonijos gyvenime, ja paremtos technologijos yra visur aplink mus, taigi iš pirmo žvilgsnio galėtų pasirodyti, kad mūsų supratimas apie šviesą yra pakankamai gilus. Tačiau mokslininkai visai neseniai atrado fundamentalią šviesos savybę, kuri pateikia naujų įžvalgų apie 150 metų senumo klasikinę elektromagnetizmo teoriją.
(5) 2015-05-11 9
Pastaruoju metu atliekama daug mokslinių tyrimų norint nustatyti, ar elektromagnetinės bangos, skleidžiamos mobiliųjų telefonų ir kitų prietaisų, yra kancerogenai, galintys sukelti vėžinius susirgimus.
(0) 2015-04-18 36
Kartais mūsų teleskopų aptikti radijo signalai byloja apie galimus mįslingus ateivių signalus arba kitus neaiškius astronominius fenomenus. O kartais tie signalai paprasčiausiai reiškia, jog mokslininkai šildosi kavą.
(10) 2014-08-05 42
Bene svarbiausi pasaulyje kosmoso užkariautojai ir kosmoso mokslo lyderiai – JAV kosmoso agentūra NASA – nepagrįstais pareiškimais nesišvaisto. Todėl šią savaitę agentūros viešai pateikti įrodymai, jog „neįmanomas“ mikrobangų variklis iš tiesų veikia, verčia susimąstyti: arba bandymų rezultatai yra klaidingi, arba NASA pasiekė neregėtą proveržį raketinių variklių srityje.