Mobili versija | Apie | Visos naujienos | RSS | Kontaktai | Paslaugos
 
 
 

Energijos akumuliatoriai (Fizika | Mokslas)

Rodomi įrašai iš
visi straipsniai video
Archyvo rikiavimo ir rūšiavimo funkcijos
komentuojami skaitomiausi rekomenduojami naujausi
 
 
(0) 2018-08-06 15
Srautinės baterijos (angl. flow baterries) gali padėti išsaugoti didelį energijos kiekį ir būti ypač naudingos vystant atsinaujinančią energetiką, tačiau vis dar reikia išspręsti keletą svarbių klausimų. Stanfordo inžinieriai sukūrė naujo tipo srautinę bateriją, kuri gali būti kintamo dydžio, saugi, efektyvi, nebrangi ir naudojanti metalo mišinį, kuris išlieka skysto pavidalo ir kambario temperatūroje.
(6) 2018-08-01 40
Jau kuris laikas automobilių gamintojai įdėmiai stebi kieto būvio baterijų technologijų vystymąsi. Ir ne tik stebi, bet ir intensyviai prisideda prie šios naujos elektrinių transporto priemonių baterijų technologijos pavertino realybe.
Prie šios technologijos dirba daug skirtingų vystytojų ir jie nurodo ganėtinai skirtingus laikus kada tokios baterijos galėtų ateiti į rinką. Tačiau dabar prie šios greitėjančios kieto būvio baterijų kūrimo ir komercializavimo karuselės prisijungia ir puikiai žinoma „Hyundai“ kompanija, kuri investuodama į kieto būvio baterijų technologiją paskelbė, kad „reikalauja komercializacijos proveržio“.
(11) 2018-07-18 62
Daugelį metų mokslininkai silicį laikė labai perspektyvia ličio jonų baterijų medžiaga. Pagrindinė tokio mąstymo priežastis yra tai, kad naudojant silicinio anodą, baterijos talpa, lyginant su esamomis baterijomis, turėtų padidėti 10 kartų. Visgi, tai tėra teorija, kadangi realybėje vykstant įkrovimo ciklams silicis gana lengvai skyla.
Tačiau viskas gali pasikeisti. Norvegijos Energetikos technologijų instituto mokslininkai teigia, kad jiems pavyko išspręsti šią problemą ir jie sukūrė naują medžiagą, kurią pavadino „SilicisX“ (angl. SiliconX).
(1) 2018-07-16 20
Žema temperatūra, su kuria susiduria daugelio šalių vairuotojai, tarp jų ir lietuviai, sulėtina įprastų ličio jonų baterijų įkrovimo greitį. Tai reiškia, kad vairuotojai ilgiau užtrunka kol įkrauna elektromobilių baterijas, kad patenkintų savo kasdienius vairavimo poreikius. Pasak mokslininkų, baterijų įkrovimas esant žemesnei kaip 10 laipsnių pagal Celsijų temperatūrai gali pagreitinti baterijos degradaciją. Tačiau Pensilvanijos valstijos universiteto (JAV) mokslininkai teigia radę išeitį iš šios problemos – skelbiama apie save sušildančios baterijos sukūrimą.
(4) 2018-07-12 57
John‘as Goodenough‘as išrado ličio jonų bateriją, tačiau tada jo moksliniai bendradarbiai pasisavino jo atradimą ir pabėgo į Japoniją. Nors mokslininkų bendruomenė viešai pripažįsta, kad išradimo autorystė priklauso John‘ui, tačiau jis už tai negavo nė cento. Jis niekada nelaimėjo Nobelio premijos už tai, kad pastatė šios technologijos pamatus, kurie pasaulį pagaliau išlaisvins nuo iškastinio kuro.
(2) 2018-07-09 4
Niekam ne paslaptis, kad naujų baterijų tyrimai yra sunkus užsiėmimas. Fizikai gali teoriškai numatyti, kurie periodinėje elementų lentelėje esantys elementai dirbs kartu ir bus pagaminti geri katodai bei anodai, bet juk galiausiai kažkas turi eiti į laboratoriją ir tokius teorinius skaičiavimus paversti realybe. Deja, bet yra daugybė kintamųjų – ilgaamžiškumas, įkrovimo/iškrovimo ciklų skaičius, perdirbimas, toksiškumas, gamybos paprastumas ir taip toliau – ir į kiekvieną iš jų turi būti atsižvelgta. Tai labai sudėtingas procesas. Nenuostabu, kad baterijų vystymo tempai yra tokie skausmingai lėti.
(0) 2018-06-12 34
Dauguma baterijų yra pagamintos taip, kad vienoje jų pusėje yra anodas, o kitoje – katodas ir juos skiria separatorius. Dabar Kornelio universiteto inžinieriai sukūrė neįprastą ir naują struktūrą, kurios sudedamosios dalys persipynė ir, jų nuomone, tai leidžia bateriją įkrauti per keletą sekundžių.
(2) 2018-05-29 46
Dabartiniame energetikos pasaulyje vienas iš itin svarbių dalykų yra kaina. Ir daugelis suvokia, kad energijos saugojimo technologijos gali leisti atsinaujinančią energetiką žymiai plačiau naudoti ne tik asmeniniams poreikiams tenkinti, bet ir pramoniniu būdu. Tai yra ypač aktualu saulės ir vėjo energetikos sektoriuose, kurie tiesiogine to žodžio prasme priklauso nuo oro sąlygų. Tad norint maksimaliai išnaudoti šį potencialą ir pagamintos energijos kiekį paskirstyti pagal poreikį paros laikotarpyje yra būtinos efektyvios ir ekonomiškai konkurencingos energijos saugojimo sistemos. Deja, bet tokių įrengimų kaina vis dar yra ganėtinai aukšta ir tai stabdo šios energetikos srities plėtra. Visgi, Stanfordo tyrėjai gali šią situaciją gerokai išjudinti.
(9) 2016-05-31 -31
1882 metais amerikiečių išradėjas Tomas Edisonas sukūrė pirmąją pasaulyje vandens garais varomą elektrinę. Nuo to laiko elektra pasaulyje pradėta plačiai taikyti visose gyvenimo srityse.
(6) 2016-05-07 42
<i>Pasaulyje išgaunamo metalo gali nepakakti elektromobilių ir akumuliatorių gamybai</i>
(10) 2015-10-10 58
Genialumas slypi paprastume. Taip būtų galima apibendrinti naujo mokslininkų darbo, publikuoto „Electrochimica Acta“ žurnale, rezultatus. Tyrimo metu buvo atskleista, jog paprasčiausi žvakių suodžiai galėtų būti panaudoti gaminant ličio jonų baterijas, skirtas elektromobiliams.
(4) 2015-08-20 64
Kol nebus atrasta kokia nors fundamentaliai nauja pamaina ličio jonų akumuliatoriams, mokslininkai be paliovos ieškos būdų į tą patį tūrį sutalpinti kuo daugiau energijos ir padidinti įkrovimo/iškrovimo ciklų skaičių. O dviem mokslininkams, panašu, pavyko labai reikšmingai išplėsti tokių akumuliatorių tarnavimo laiką – visiškai atsitiktinai, rašo geek.com.
(7) 2015-07-31 25
Mes apie jas pagalvojame tik tada, kai jos išsikrauna. Tuomet ikonos užsidega raudonai ir mirksi įspėjamieji signalai. Tai yra neišvengiamas kasdieninis erzinimas. Ir jis siekia kur kas daugiau nei tik išmaniuosius telefonus ar kompiuterius, rašo „New Scientist“.
(2) 2014-08-15 23
Mokslininkai išsiaiškino, kad kanapių pluoštas savo gebėjimu kaupti elektros energiją nenusileidžia grafenui, todėl buvo pasiūlyta ateities superkondensatorius gaminti būtent iš šio augalo. Naujos technologijos prezentacija įvyks 248-ojoje Amerikos chemijos bendruomenės konferencijoje.
(7) 2014-01-15 0
Mokslininkai panaudojo rabarbarų organinius junginius sukurti aukštos kokybės srautines baterijas, lyderiaujančias atsinaujinančios energijos atsargų kaupimo elektros tinkluose srityje. Jeigu baterijos prototipą bus įmanoma sumažinti, jis galės tiekti atsinaujinančią elektros energiją, net jeigu nepučia vėjas ar nešviečia saulė.