Fizikos konstantos (Fizika | Mokslas)

(3) 2017-10-22 35
Remdamiesi vos trijų LIGO eksperimentų rezultatais, mokslininkai nustatė, kad gravitacinių bangų sklidimo greitis yra 0,55 c – 1,42 c intervale. Straipsnis publikuotas Physical Review Letters.
(2) 2017-08-08 18
Saulės šviesa atsiranda iš branduolinių reakcijų Saulės branduolyje. Iš pradžių ji atsiranda kaip energetiniai gama spinduliai, o po milijardų susidūrimų su materija, ši radiacija ištrūksta į Saulės paviršių ir pasiekia kosmoso platybes. Tad kyla klausimas – per kiek laiko šie spinduliai pasiekia Saulės paviršių?
(1) 2017-06-21 -2
Mums, paprastiems mirtingiesiems, šviesos greitis atrodo labai didelis – paspaudi jungiklį ir kambarys apšviestas, nespėjus nė mirktelėti. Net apie apie Žemę šviesa per sekundę spėja beveik aštuonis kartus apskrieti. O ir Einšteinas kažką užsiminęs apie šviesos greitį yra. Bet mums gi vis negana. Kas būtų, jeigu šviesa būtų greitesnė?
(4) 2017-03-23 25
Tiksliausi laikrodžiai tikrina pagrindinį Einšteino reliatyvumo teorijos principą: laikas nėra absoliutus. Bet koks šio principo pažeidimas galėtų reikšti ilgai ieškomą teoriją, apjungiančią Einšteino idėjas su kvantų mechanika.
(0) 2017-02-06 13
Visatos plėtimosi spartą nurodo Hablo parametras – dydis, lygus greičiui, kuriuo nuo mūsų tolsta tam tikru atstumu esantis objektas.
(9) 2016-11-24 15
Nors turėtų būti fundamentaliausia fizikos konstanta, bet šviesos greitis galėjo ne visada būti toks pat. Tokia kontroversiška idėja galėtų apversti įprastą kosmologijos supratimą.

1998 metais João Magueijo iš ICL universiteto, spręsdamas kosmologų vadinamą horizonto problemą, iškėlė idėją, kad šviesos greitis gali kisti.

(6) 2016-10-25 25
Astronomai iš Danijos, Italijos ir Didžiosios Britanijos atliko Visatos plėtimosi spartos tyrimą, naudodami didžiausią Ia tipo supernovų imtį. Mokslininkų surinkti duomenys rodo, kad Visatos plėtimosi spartėjimas gali būti ne taip stipriai išreikštas, kaip pademonstravo Nobelio premijos laureatai S. Perlmutteris, B. Schmidtas ir A. Riessas. Negana to, naujieji duomenys statistiškai tinka ir nuliniam plėtimosi spartėjimui, kuriam tamsiosios energijos nereikia. Tyrimas publikuotas Scientific Reports žurnale, trumpai jis aptariamas Oxfordo universiteto pranešime spaudai.
(12) 2016-06-09 54
Šviesos greitis yra neginčijama fizikos konstanta. Jo pralenkti negali niekas, tačiau žaismingi mokslininkai nusprendė imituoti tokį neįtikėtiną scenarijų ir čia prasidėjo tikrosios linksmybės.
(2) 2016-06-01 19
Fizikai atrado būdą sulėtinti šviesą, jos neliesdami ir netrikdydami, paprasčiausiai priversdami ją „kraipytis“.
(5) 2016-05-19 42
Fizikai ką tik atrado naują šviesos formą, kuri nepaklūsta egzistuojantiems judesio kiekio momento dėsniams ir gali supurtyti mūsų supratimą apie elektromagnetinį spinduliavimą. Šis atradimas taip pat gali pasitarnauti greitesniam ir saugesniam optiniam ryšiui.
(10) 2016-05-11 57
2011-ųjų rugsėjį fizikas Antonio Ereditato šokiravo pasaulį. Jo vadovaujamos 160 mokslininkų grupės OPERA projekto duomenys žadėjo visiškai pakeisti mūsų supratimą apie Visatą. Duomenys rodė, kad dalelės – neutrinai, judėjo greičiau už šviesą, rašo BBC.
(10) 2016-04-12 27
Kai 1933 metais nacių partija neleido Vokietijos žydui Maksui Bornui dėstyti kvantinės fizikos Getingeno universitete, pavadinusi ją žydų mokslu, jis laikinai dirbo Kembridžo universitete, po to žymus indų fizikas Ramanas (Chandrasekhara Venkata Raman) pakvietė jį padirbėti Indijos mokslo institute Bangalore.
(1) 2016-04-11 22
Didžioji medžiagos dalis Visatoje yra nematoma – šios tamsiosios materijos egzistavimą pastebime tik per jos gravitaciją.
(3) 2016-03-23 46
Mums patinka skirstyti laiką į atskirus intervalus, todėl turime sekundes, valandas, metus. Tai padaryti visiškai nesunku, tačiau tik ne kvantų mechanikoje… Čia laikas yra sudarytas ne iš nuolatinio srauto, o atskirų intervalų, kurių mažiausias yra vadinamas Planko laiku ir jis trunka 10-43 sekundės.
(13) 2016-01-26 83
Kai Albertas Einsteinas pirmą kartą pasiūlė idėją, kad šviesa vienodu greičiu sklinda visoje Visatoje, jis nustatė limitą – 299 792 kilometrai per sekundę. Tai pakankamas greitis, kad šviesa Žemės rutulį per sekundę apskrietų aštuonis kartus. Tačiau tai dar ne viska istorija, rašo businessinsider.com.

Portalo rubrikos