Fizikos konstantos (Fizika | Mokslas)

(4) 2018-05-16 33
100 tūkstančių savanorių padėjo mokslininkams išspręsti šimtą metų trunkantį kvantinio susietumo fizikų ginčą
(2) 2018-05-06 45
Visata tapo dar menkiau suprantama. <a href="http://www.technologijos.lt/n/mokslas/astronomija_ir_kosmonautika/S-68187/" target="_blank">Buvo paskelbtas didžiausias 3D galaktikų žemėlapis</a>, sud
(6) 2018-03-07 42
Dauguma galaktikų nuo mūsų tolsta, o jų judėjimo greitis proporcingas atstumui iki jų. Šis sąryšis, vadinamas Hablo dėsniu, prieš šimtą metų padėjo suprasti, jog Visata plečiasi.
(0) 2018-02-26 11
Dažnai teigiama, kad mūsų Visata yra ypatingai tiksliai tinkama gyvybei. Daugybės fizikinių konstantų vertės yra tokios, kokios yra, ir tik dėl to Visatoje gali egzistuoti žvaigždės ir susiformuoti sudėtingos struktūros ar netgi cheminiai elementai, be kurių gyvybės nebūtų. Net mažytis kone kiekvienos konstantos pokytis šį balansą sugriautų negrįžtamai.
(19) 2018-01-29 61
Šį tekstą norėjau pavadinti „Apie ką jums melavo fizikos pamokose“, bet nusprendžiau, kad visgi tai ne visai atitinka temą, ir šiaip būtų negražu fizikos mokytojų atžvilgiu. Tai, kad mokykloje fizika aiškinama gana supaprastintai, nėra savaime kažkas blogo – apie visas detales tikrai neįmanoma papasakoti. Bet toks aiškinimas nulemia, kad mokiniai įgyja kai kuriuos negerus supratimus, o vėliau jie plinta visuomenėje ir populiariojoje kultūroje. Čia kai kuriuos tokius klaidingus įsitikinimus pasistengsiu išsklaidyti.
(3) 2017-10-22 36
<em>Remdamiesi vos trijų LIGO eksperimentų rezultatais, mokslininkai nustatė, kad gravitacinių bangų sklidimo greitis yra <nobr>0,55&thinsp;c – 1,42&thinsp;c</nobr> intervale. Straipsnis <a hre
(2) 2017-08-08 18
Saulės šviesa atsiranda iš branduolinių reakcijų Saulės branduolyje. Iš pradžių ji atsiranda kaip energetiniai gama spinduliai, o po milijardų susidūrimų su materija, ši radiacija ištrūksta į Saulės paviršių ir pasiekia kosmoso platybes. Tad kyla klausimas – per kiek laiko šie spinduliai pasiekia Saulės paviršių?
(1) 2017-06-21 -2
<em>Mums, paprastiems mirtingiesiems, šviesos greitis atrodo labai didelis – paspaudi jungiklį ir kambarys apšviestas, nespėjus nė mirktelėti. Net apie apie Žemę šviesa per sekundę spėja
(4) 2017-03-23 26
<em>Tiksliausi laikrodžiai tikrina pagrindinį Einšteino reliatyvumo teorijos principą: laikas nėra absoliutus. Bet koks šio principo pažeidimas galėtų reikšti ilgai ieškomą teoriją, <a hr
(0) 2017-02-06 13
Visatos plėtimosi spartą nurodo Hablo parametras – dydis, lygus greičiui, kuriuo nuo mūsų tolsta tam tikru atstumu esantis objektas.
(9) 2016-11-24 15
<i>Nors turėtų būti fundamentaliausia fizikos konstanta, bet <a href=\"https://www.newscientist.com/article/dn6092-speed-of-light-may-have-changed-recently/\">šviesos greitis galėjo ne visada bū
(6) 2016-10-25 25
<i>Astronomai iš Danijos, Italijos ir Didžiosios Britanijos atliko Visatos plėtimosi spartos tyrimą, naudodami didžiausią Ia tipo supernovų imtį. Mokslininkų surinkti duomenys rodo, kad Visat
(12) 2016-06-09 55
Šviesos greitis yra neginčijama fizikos konstanta. Jo pralenkti negali niekas, tačiau žaismingi mokslininkai nusprendė imituoti tokį neįtikėtiną scenarijų ir čia prasidėjo tikrosios linksmybės.
(2) 2016-06-01 19
<i>Fizikai <a href="http://www.nature.com/articles/srep26842">atrado būdą</a> sulėtinti šviesą, jos neliesdami ir netrikdydami, paprasčiausiai priversdami ją „kraipytis“.</i>
(5) 2016-05-19 42
Fizikai ką tik atrado naują šviesos formą, kuri nepaklūsta egzistuojantiems judesio kiekio momento dėsniams ir gali supurtyti mūsų supratimą apie elektromagnetinį spinduliavimą. Šis atradimas taip pat gali pasitarnauti greitesniam ir saugesniam optiniam ryšiui.