Įdomūs fizikos mokslininkų eksperimentai (Fizika | Mokslas)

(0) 2017-08-04 34
IBM tyrėjams ir Sony pavyko sukurti prototipą magnetinės juostos technologijos, potencialiai galinčios išsaugoti 330 terabaitų nesuspaustų duomenų nedidelėje kasetėje. Planuojama, kad šios rekordinės talpos technologijos laikmenų dydis ateityje dar mažės.
(1) 2017-07-04 25
Lozanos politechnikos instituto (EPFL) tyrėjai meta iššūkį fundamentaliam dėsniui – jie atrado, kad bangolaidinėse sistemose gali būti saugoma daugiau elektromagnetinės energijos, nei manyta anksčiau. Šis atradimas galės būti panaudotas telekomunikacijoje.
(1) 2017-06-01 3
Tarptautinė mokslininkų grupė išsiaiškino, kad apšvitinus organines molekules intensyviais rentgeno spinduliais, randasi mikroskopiniai juodųjų bedugnių analogai. Šis atradimas padės tiksliau išsiaiškinti sudėtingų molekulių ir biologinių medžiagų struktūrą. Tyrimas publikuotas žurnale Nature.
(0) 2016-12-21 6
Masačiusetso technologijų instituto inžinieriai sukūrė mikroelektromechaninę platformą, kurios vienintelė judama dalis – vandens ar bet kokio kito skysčio lašas. Elektros įtampa lašų aukštį galima keisti 1/10 000 mm tikslumu. Mokslininkai pabrėžia, kad įrenginyje nėra dylančių nuo trinties dalių, kaip tradicinėse MEMS (mikroelektromechaninėse sistemose). Platformą galima būtų naudoti mikroskopų fokusavimui, ar optinių sistemų veidrodžių tiksliam reguliavimui. Apie tyrimą pranešė instituto spaudos tarnyba, straipsnis priimtas publikavimui Applied Physics Letters.
(0) 2016-11-25 34
Fizikai iš Austrijos, JAV, Vokietijos ir Kinijos, atlikdami rekordinio masto eksperimentą, aptiko mūsų pasaulio lokalaus realizmо pažeidimą. Kaip vieną iš eksperimento elementų fizikai panaudojo nutolusių žvaigždžių šviesą — ji pakeitė įprastai naudojamą atsitiktinių skaičių generatorių. Pasak darbo autorių, taip buvo pašalinta viena iš spragų, egzistuojančių tradiciniuose lokalumo patikrinimuose — galimybė atsirasti slaptoms koreliacijoms sistemos praeityje. Tyrimo išankstinė publikacija paskelbta arXiv.org svetainėje.
(0) 2016-11-04 14
Ką??? Skamba kaip kažkokia abrakadabra, tačiau tai – ne kliedesiai. Tai – gryna eksperimentinė fizika.
(0) 2016-10-21 11
Žaibas – vienas destruktyviausių gamtos reiškinių. Bet nepaisant to, kad jis jau tūkstantmečius aprašinėjamas folklore, iš tiesų apie jį žinome stebėtinai mažai – pavyzdžiui, nežinome net tokio dalyko, kaip elektros srovė, tekanti per žaibo žybsnį, yra susijusi su temperatūra žybsnio vietoje.
(12) 2016-06-09 54
Šviesos greitis yra neginčijama fizikos konstanta. Jo pralenkti negali niekas, tačiau žaismingi mokslininkai nusprendė imituoti tokį neįtikėtiną scenarijų ir čia prasidėjo tikrosios linksmybės.
(15) 2016-05-31 25
Ne tai kad sutraiškyti – objekto nepavyko net įlenkti ar įskelti! Nors jį gniuždė net 620 atmosferų slėgis! O visų nuostabiausia tai, kad negailestingiems hidraulinio preso gniaužtams taip pasipriešinti sugebėjo viena trapiausių medžiagų.
(5) 2016-05-18 46
Mokslininkai sukūrė dirbtinio intelekto sistemą, kuri 2001-aisiais fizikos Nobelio premijos laimėtojų eksperimentą sugebėjo atkurti per valandą, rašo „Forbes“.
(4) 2016-05-03 44
Tyrėjai ką tik sužinojo nuostabų faktą apie skystą vandenį Marse. Jis ne tik teka; jis ir verda. Ir šis atradimas pateikia atsakymą į vieną iš didžiausių Raudonosios planetos mįslių.
(14) 2016-04-24 28
Ar žinojote, jog atitinkamo dydžio elektros srovė gali netgi išlydyti plieną?
(6) 2016-02-12 7
„Sniego gniūžtės šansas pragare“. Taip savo netikėtą eksperimentą pavadino General Electrics (GE) inžinieriai. Netikėtą, nes, atrodytų, apie kokius ten sniego gniūžtės šansus skystame pliene gali būti kalba? Juk sniego gniūžtė turėtų sublimacijos būdu peršokti tirpsmo stadiją ir akimirksniu virsti garais! Nieko panašaus. Nieko. Panašaus.
(5) 2016-02-05 36
Norvegijos fizikas Andreas Wahlas praėjusią savaitę pasaulį sudrebino eksperimentu, atliktu vandens baseine.
(2) 2016-01-29 34
Nenukentėjęs nuo automato šūvio į save, norvegų fizikas toliau bando savo laimę…
Tiksliau, – fizikos dėsnius.

Portalo rubrikos