Kvarkai (Fizika | Mokslas)

(9) 2019-03-25 28
Pirmą kartą su didžiausiu pasaulyje atomų greitintuvu dirbantys mokslininkai užfiksavo bazinių materijos statybinių blokų, turinčių žavųjį kvarką dalelių ir antidalelių, skilimo skirtu
(0) 2018-05-27 27
Per pastarąjį dešimtmetį aptikta kelios dešimtys greitų radijo žybsnių – labai trumpų energingų radijo bangų pliūpsnių, atsklindančių greičiausiai iš už Galaktikos ribų. Dažniausiai jie nepasikartoja, ir kol kas visiškai neaišku, kokie procesai juos sukelia; hipotezės apima viską nuo juodųjų skylių akrecijos keistumų iki pulsarų ar žvaigždžių sprogimų. Dabar pasiūlyta dar viena – tiesiogine to žodžio prasme keista – idėja.
(0) 2018-05-19 32
<a href="https://www.jlab.org/div_dept/dir_off/personnel/bios/Bio-VBurkert.html">Volkeris Burkertas</a> su kolegomis Thomaso Jeffersono nacionalinėje greitintuvo laboratorijoje Newport News, (VA) p
(1) 2017-11-07 38
<em>Pora fizikų atrado naują tarp kvarkų vykstančios sintezės reakciją – ir jos galia sukėlė jiems tokį nerimą, kad jie dvejojo, ar išvis reikia publikuoti tokius rezultatus.</em>
(0) 2017-07-09 14
<em>Didžiojo hadronų greitintuvo LHCb eksperimento fizikai pranešė apie pirmojo dukart žavingojo bariono — &Xi; <sub>cc</sub><sup>++</sup> – atradimą. Šią dalelę sudaro du sunkūs žaving
(0) 2017-03-20 19
<em>LHCb eksperimento fizikai pranešė viename skilimo kanale aptikę iš karto penkias naujas kvarkų būsenas — skirtingas žaviojo omega bariono sužadinimo būsenas. Mokslininkai pažymi tokio
(0) 2016-06-10 18
<i>Paslaptingąjį kosmoso plėtimąsi gali lemti vaiduokliškieji neutrinai.<br>Neatrasta, neaktyvi dalelė galėtų padėti išsiaiškinti, kodėl visata plečiasi sparčiau, nei turėtų – ir gal
(8) 2016-02-12 74
Alberto Einsteino gravitacinių bangų prognozė, numatyta bendrojoje reliatyvumo teorijoje, yra teisinga – ketvirtadienį mokslininkai patvirtino, kad jiems pavyko užfiksuoti šį reiškinį.
(0) 2016-01-29 76
Tarptautinė fizikų komanda ketina patikrinti „šventvagišką“ hipotezę apie protonus – vieną iš esminių Visatos sudedamųjų elementų. Tyrimų rezultatai gali priversti perrašyti branduolinės fizikos vadovėlius, skelbia sciencealert.com.
(0) 2015-12-31 47
<i>LHC, Di­džia­ja­me prieš­prie­ši­nių had­ro­nų srau­tų grei­tin­tu­ve, <a href="http://www.technologijos.lt/n/mokslas/fizika/S-51902/" target="_blank">vyk­sta</a> kei­ste­ny­b
(4) 2015-09-08 48
Vienoje JAV laboratorijoje mokslininkams pavyko sukurti medžiagos, kuri egzistavo tik pirmąsias keletą milisekundžių po Didžiojo sprogimo, fragmentų.
(2) 2015-07-15 51
Mokslininkai, dirbantys CERN laboratorijoje bei atliekantys eksperimentus su Didžiuoju dalelių greitintuvu, paskelbė, jog jiems pavyko atrasti visiškai naują dalelę, pavadintą pentakvarku.
(5) 2015-06-12 66
<em>Dau­žy­da­mi pro­to­nus, kad žvilg­te­lė­tu­me, kas jų vi­du­je, ga­li­me su­ži­no­ti, iš kur ma­te­ri­ja gau­na masę, ko­dėl esa­me mes – ir gal net kaip pa­si­g
(0) 2014-02-01 1
Materija sudaryta iš elementariųjų dalelių, kurios neturi vidinės struktūros, t.y. negali būti skaldomos, arba mokslui dar nežinoma, ar jas galima skaldyti į dar mažesnes. Apie mažiausias daleles, sudarančias medžiagas, buvo imta kalbėti dar senovės graikijoje. Filosofas Demokritas tvirtino, jog visa medžiaga susideda iš smulkių dalelių - atomų, besiskiriančių savo forma ir dydžiu, kurių nebeįmanoma dar labiau suskaidyti. Tiesą sakant graikų kalboje žodis atomas reiškia nedalus.