LHC (Fizika | Mokslas)

(9) 2019-03-25 28
Pirmą kartą su didžiausiu pasaulyje atomų greitintuvu dirbantys mokslininkai užfiksavo bazinių materijos statybinių blokų, turinčių žavųjį kvarką dalelių ir antidalelių, skilimo skirtu
(0) 2019-01-18 15
Mokslininkai, dalyvaujantys didžiausio pasaulyje dalelių greitintuvo projekte, pristatė dar didesnio komplekso viziją ir išreiškė viltį, jog šis milijardus eurų galintis kainuoti kompleksas per ateinančius dešimtmečius padės atskleisti dar daugiau medžiagos ir visatos paslapčių.
(0) 2018-10-20 43
Pamirškite Higgsą: teoretikai atrado trūkstamą jungtį, paaiškinančią tamsiąją materiją, kas nutiko per Didįjį Sprogimą ir dar daugiau. Belieka šią dalelę surasti.
(0) 2018-10-01 37
Fizikai tiksliai nežino, kas tai yra. Bet aišku, kad tai kažkokie kosminiai spinduliai — didelės energijos dalelė, iš kosmoso atskriejusi į Žemę šią perskrodusi ir nė nesustodama – tol
(0) 2018-07-02 18
Europos branduolinių mokslinių tyrimų organizacija (CERN) pradėjo ruoštis naujam materijos sandaros fundamentaliųjų tyrimų etapui. Birželio 15 d. CERN iškilmingai pažymėjo didelio šviesumo Didžiojo hadronų greitintuvo (High Luminosity Large Hadron Collider – HL-LHC) statymo pradžią. Šis įvykis užbaigė CERN Tarybos ir komitetų posėdžių savaitę, kurioje dalyvavo ir Vilniaus universiteto Fizikos fakulteto mokslininkai – prof. Leonas Valkūnas ir dr. Andrius Juodagalvis, rašoma pranešime spaudai.
(0) 2018-01-08 23
<em>Kai mokslininkai paskelbia apie pasiektą proveržį, jie dažniausiai žada, kad šių atradimų poveikis &ndash; nuo geresnio Visatos supratimo iki vaistų panaudojimo pacientams &ndash; pasijus
(2) 2017-09-25 45
<em>Manėme, kad elektronas ir du paslaptingieji jo giminaičiai yra fundamentaliosios dalelės. Dabar randasi užuominų, kad norint suprasti materiją, reikia dar didesnio vaizdo</em>
(0) 2017-08-17 24
<em>CERN vykdomo ATLAS eksperimento fizikai aptiko pirmuosius tiesioginius duomenis apie didelės šviesos sklaidymą šviesa, itin retą procesą, kai du fotonai – šviesos dalelės – sąveikauja
(6) 2017-08-01 17
<em>Vienas iš geriausių CERN mokslininkų buvo areštuotas po to, kai jam vadovaujant, CERN LHC buvo atliekami „itin pavojingi veiksmai“.</em>
(0) 2017-07-09 14
<em>Didžiojo hadronų greitintuvo LHCb eksperimento fizikai pranešė apie pirmojo dukart žavingojo bariono — &Xi; <sub>cc</sub><sup>++</sup> – atradimą. Šią dalelę sudaro du sunkūs žaving
(0) 2017-03-20 19
<em>LHCb eksperimento fizikai pranešė viename skilimo kanale aptikę iš karto penkias naujas kvarkų būsenas — skirtingas žaviojo omega bariono sužadinimo būsenas. Mokslininkai pažymi tokio
(23) 2017-03-08 17
Didysis hadronų priešpriešinių srautų greitintuvas šiuo metu yra didžiausias dalelių greitintuvas pasaulyje. Jis veikia jau beveik devyneris metus ir jau pateikė gausybę stulbinančių atradimų. Higso bozono atradimas, įrodymai paneigiantys supersimetriją ir dar daugybė mažesnių ar didesnių eksperimentų šį didžiulį įrenginį daro unikaliu ir fiziką į priekį stumiančiu kūriniu. Bet ar žinojote, kad didysis hadronų greitintuvas paneigė vaiduoklių egzistavimą?
(0) 2016-08-06 12