Medžiagų savybės dideliame slėgyje (Fizika | Mokslas)

(0) 2016-09-20 63
<i>Numanomos metalinio vandenilio formos suteikiamos galimybės jaudina ne vieną mokslininką. Jų komandos lenktyniauja, siekdamos panaudoti ją kaip superlaidininką bei kaip būdą geriau pažinti
(2) 2018-02-09 56
Mediena yra medžiaga, kurią žmonės naudoja ištisus tūkstantmečius. Ir šiandien ji yra labai naudinga daugelyje sričių - statyboje, baldų gamyboje, mene, virtuvės įrankių kūrime ir taip toliau. Visgi, mediena yra nepakankamai stipri, kad pramonėje galėtų varžytis su metalais. Tačiau dabar mokslininkai ir Merilando universiteto užsimojo tai pakeisti. Kaip jiems pavyko sukurti net 12 kartų stipresnę medieną ir kodėl jai vis tiek lemta žlugti?
(3) 2017-03-20 39
Mokyklose mokėmės, kad medžiagos esti kietos, skystos arba dujinės. Teisingumo dėlei, dar egzistuoja plazminė agregatinė būsena, kuri dažnai pamirštama. Tačiau ir tai dar ne viskas. Panašu, kad mokslininkai atrado naują – penktąjį medžiagos būvį.
(0) 2018-04-30 37
Slegiamos medžiagos elgiasi šiek tiek kitaip, nei neslegiamos – šitą dėsnį žinome gerai, tačiau detalius pokyčius nagrinėti dažnai yra sudėtinga, ypač kai kalbama apie milžiniškus slėgius. Pavyzdžiui tokius, kokie būna planetų branduoliuose.
(2) 2019-05-29 36
Mokslininkams prisireikė vienų galingiausių lazerių planetoje, tačiau jiems pavyko tai padaryti. Įrodyta, kad „egzistuoja karštas ledas, kuris gali išlikti kietos būsenos net esant tūkstančiams laipsnių karščiui.“
(7) 2018-11-05 33
Mokslininkai eksperimentais patvirtino, kad egzistuoja nauji ir keisti urano junginiai. Ir jau prognozuojama, kad kai kurie naujieji junginiai netgi galėtų demonstruoti superlaidumo savybes esant kambario temperatūrai.
(1) 2016-07-29 32
<i>Prieš 40 metų sukurta teorija pasitvirtino praktikoje, o paprasčiausia medžiaga, iš vieno protono ir vieno neutrono pateikia vis naujų staigmenų.</i>
(6) 2016-07-11 27
<i>Pirmą kartą mokslininkams pavyko pasiekti vandenilio būseną tarp metalo ir dujų – vadinamojo „tamsiojo vandenilio“, – kuri, pasak jų, gali egzistuoti natūraliai dujiniuose gigantuose
(0) 2019-05-06 26
Medžiaga gali būti įvairios būsenos, bet mes visi geriausiai žinome tris: kietą, skystą ir dujinę būseną. Dabar, pirmą kartą mokslininkams pavyko pasiekti, kad vienu metu medžiaga būtų dviejose iš šių būsenų.
(2) 2012-11-29 24
Skysto deimanto okeanai, kuriuose plūduriuoja kieto deimanto ledkalniai – toks peizažas gali būti visai realus Neptūno ir Urano planetose, cituodamas žurnalą „Nature Physics“ skelbia portalas „Discovery.com“.
(0) 2018-02-08 21
<em>Praėjus trims dešimtmečiams nuo teorinio numatymo, eksperimentiniu būdu gautas superjoninis ledas. Tai ne vien patenkintas mokslinis smalsumas, bet ir pagalba tyrinėjant ledines Saulės siste
(2) 2016-12-13 19
<i>Australijos mokslininkai pirmą kartą sintezavo grynus lonsdeilito kristalus – anglies mineralo, galinčio pjauti netgi deimantą.</i>
(0) 2020-01-16 14
Dažniausiai Visatoje pasitaikantis elementas gali būti ir pats keisčiausias. Dvi skirtingos mokslininkų grupės teigia šią medžiagą sukūrusios, bet ar kuri nors gali tokius teiginius pagrįst
(0) 2014-07-17 12
<emp>Deimantas buvo atiduotas į didžiausio pasaulyje lazerio gniaužtus, kurie akmenį suspaudė labiau, nei jis kada nors buvo suspaustas Žemėje. Rezultatai pateikia užuominų apie paslaptingas
(0) 2019-09-23 5
Šampanas - tai prabangus putojantis vynas iš Šampanės regiono Prancūzijoje. Todėl turbūt nieko keisto, kad būtent Prancūzų mokslininkai nustatė šį tą įdomaus apie šį gėrimą - pasirodo, jis turi šį tą bendro su viršgarsiniais naikintuvais.