Medžiagų savybės dideliame slėgyje (Fizika | Mokslas)

(3) 2017-03-20 39
Mokyklose mokėmės, kad medžiagos esti kietos, skystos arba dujinės. Teisingumo dėlei, dar egzistuoja plazminė agregatinė būsena, kuri dažnai pamirštama. Tačiau ir tai dar ne viskas. Panašu, kad mokslininkai atrado naują – penktąjį medžiagos būvį.
(0) 2016-09-20 63
<i>Numanomos metalinio vandenilio formos suteikiamos galimybės jaudina ne vieną mokslininką. Jų komandos lenktyniauja, siekdamos panaudoti ją kaip superlaidininką bei kaip būdą geriau pažinti
(12) 2012-10-25 0
Mokslininkai pagamino deimantinius spaustuvus, kuriais laboratorijoje galima sukurti slėgį, mažiausiai 1,5 karto didesnį už Žemės branduolio viduje veikiantį slėgį. Tokiame slėgyje galima sukurti unikalių junginių, o medžiagos keičia savo chemines ir fizikines savybes.
(2) 2018-02-09 55
Mediena yra medžiaga, kurią žmonės naudoja ištisus tūkstantmečius. Ir šiandien ji yra labai naudinga daugelyje sričių - statyboje, baldų gamyboje, mene, virtuvės įrankių kūrime ir taip toliau. Visgi, mediena yra nepakankamai stipri, kad pramonėje galėtų varžytis su metalais. Tačiau dabar mokslininkai ir Merilando universiteto užsimojo tai pakeisti. Kaip jiems pavyko sukurti net 12 kartų stipresnę medieną ir kodėl jai vis tiek lemta žlugti?
(3) 2011-01-20 1
Iš pažiūros litis turėtų būti niekuo neišsiskirianti atominė sistema, gebanti formuoti paprastus kristalinius darinius. Tai lengviausias kietasis elementas periodinėje cheminių elementų lentelėje, turintis vos tris elektronus. Vis dėlto tarptautinė mokslininkų komanda išsiaiškino, jog esant dideliam slėgiui ličiui kur kas labiau patinka skystoji būsena, be to, jis yra metalas, pasižymintis itin žemu lydymosi tašku.
(0) 2011-02-13 0
Lorenco Livermoro nacionalinės laboratorijos (JAV) tyrėjai, bendradarbiaudami su kolegomis iš Prancūzijos, išsiaiškino, jog cerio kristalai, veikiami aukšto slėgio, ima elgtis labai neįprastai. Pravartu priminti, kad cheminis elementas ceris yra įdomus tuo, jog gali būti naudojamas kaip katalizatorius ir kuro priedas.
(2) 2012-11-29 24
Skysto deimanto okeanai, kuriuose plūduriuoja kieto deimanto ledkalniai – toks peizažas gali būti visai realus Neptūno ir Urano planetose, cituodamas žurnalą „Nature Physics“ skelbia portalas „Discovery.com“.
(9) 2011-08-07 0
Umea universiteto (Švedija) fizikams eksperimento metu pavyko didelio slėgio sąlygomis priversti tekėti vandenį –130 laipsnių pagal Celsijų temperatūroje, pranešė „Alphagalileo.org".
(0) 2014-07-17 12
<emp>Deimantas buvo atiduotas į didžiausio pasaulyje lazerio gniaužtus, kurie akmenį suspaudė labiau, nei jis kada nors buvo suspaustas Žemėje. Rezultatai pateikia užuominų apie paslaptingas
(12) 2011-02-28 0
Neutroninių žvaigždžių branduoliai yra tankiausia stebimos materijos forma Visatoje. Arbatinis šaukštelis neutroninės žvaigždės branduolio medžiagos svertų 6 mlrd. tonų. NASA rentgeno spindulių teleskopu „Chandra“ pavyko padaryti įdomų atradimą – aptikti pirmų tiesioginių požymių, jog neutroninių žvaigždžių branduoliai gali būti superskystos agregatinės būsenos.
(7) 2018-11-05 33
Mokslininkai eksperimentais patvirtino, kad egzistuoja nauji ir keisti urano junginiai. Ir jau prognozuojama, kad kai kurie naujieji junginiai netgi galėtų demonstruoti superlaidumo savybes esant kambario temperatūrai.
(1) 2011-01-21 0
Didžiąją mums pažįstamos Visatos dalį sudaro vandenilio atomai, labai dažnai veikiami itin didelio slėgio – kartais dešimtis milijonų kartų viršijančio įprastinį atmosferos slėgį Žemėje. Pasak Tošijakio Itakos (Toshiaki Iitaka), dirbančio RIKEN Pažangiųjų mokslų institute (Japonija), jeigu pajėgsime pažinti tokioje ekstremalioje aplinkoje vykstančius fizikinius procesus, nekyla abejonių, jog kur kas geriau suprasime, kaip susiformuoja planetos arba kas lemia auk...
(1) 2016-07-29 32
<i>Prieš 40 metų sukurta teorija pasitvirtino praktikoje, o paprasčiausia medžiaga, iš vieno protono ir vieno neutrono pateikia vis naujų staigmenų.</i>
(0) 2019-05-06 26
Medžiaga gali būti įvairios būsenos, bet mes visi geriausiai žinome tris: kietą, skystą ir dujinę būseną. Dabar, pirmą kartą mokslininkams pavyko pasiekti, kad vienu metu medžiaga būtų dviejose iš šių būsenų.
(0) 2018-04-30 38
Slegiamos medžiagos elgiasi šiek tiek kitaip, nei neslegiamos – šitą dėsnį žinome gerai, tačiau detalius pokyčius nagrinėti dažnai yra sudėtinga, ypač kai kalbama apie milžiniškus slėgius. Pavyzdžiui tokius, kokie būna planetų branduoliuose.