Medžiagų struktūra (Fizika | Mokslas)

(9) 2018-03-27 119
Atrodo, kad grafenas turi begalę puikių savybių. Dabar mokslininkai nustatė, kad suspaudžiant du grafeno sluoksnius ir juos sukant, tokia medžiaga tampa superlaidi.
(5) 2018-05-22 59
Grafenas yra tiesiog stebuklingas: tai yra stipriausia žmogaus sukurta dirbtinė medžiaga. Dabar mokslininkai grafeną panaudojo kurdami naujo tipo betoną, kuris yra daug stipresnis, atsparesnis vandeniui ir gerokai ekologiškesnis nei tas, kuriuo iki šiol naudojamės.
(6) 2017-11-25 62
<em>Anglis – pragarai, be anglies negerai… ar kažkaip panašiai. Atrasta dar viena anglies alotropinės atmainos, grafeno, savybė, galinti padėti aprūpinti energija pačius mažiausius prietai
(0) 2016-12-12 22
Fizikai, ištyrę Chatyrkoje, Koriakų kalnyne (Rusija) 2011 m. nukritusio meteorito liekanas, jame rado itin retą kristalą, pasižymintį neįprasta simetrija. Tai – trečias toks atvejis, – rašo „Science Alert“. Ankstesni atvejai šiame regione aprašyti 2009 ir 2015 m.
(2) 2013-08-05 0
Amžina automobilinė alyva? Superatsparūs įvairių mechanizmų ir kitų įrenginių komponentai? Panašu, kad jau netrukus tai taps realybe. JAV chemikai išrado naują polimerų rūšį, kuri sugeba atkurti save jį pažeidus arba jam susidėvėjus. Atradimas pristatytas žurnale "Nature Chemistry".
(2) 2019-02-18 68
Mokslininkai panaudojo visiškai naują techniką ir įprastus metalus pavertė „metaline mediena“, pasižyminčia gerokai didesniu stiprumo ir svorio santykiu.
(0) 2019-10-10 35
„Tufts“ universiteto mokslininkai sukūrė ypatingą šilką - jis gali susiraukšlėti, sukurdamas sudėtingus raštus, o tada vėl išsitiesti. Šis ciklas gali būti kartojamas vėl ir vėl. Tai - nemenkas pasiekimas, tik kam toks šilkas galėtų būti panaudotas?
(0) 2014-02-02 0
Normalu, kad numetus stiklinę ant žemės, ji sudūžta. Tačiau „McGill“ mechaninės inžinerijos departamento sukurtos technikos dėka, ateityje nukritus stikliniam daiktui, jis tiesiog įlinks vietoje to, kad sudužtų.
(7) 2019-04-12 40
Mokslininkai iš Beihang’o universiteto, Kinijos, sukūrė skystą metalą, kuris gali keisti savo formą, būti tempiamas ir traukiamas įvairiomis kryptimis. Jo elgesys labai primena tai, ką matėme fantastiniame filme „Terminatorius“. Belieka tikėtis, kad metalo panaudojimo scenarijus bus kitoks, nei matėme tame pačiame filme.
(2) 2019-04-10 46
Tarptautinė mokslininkų komanda sugebėjo užfiksuoti „nepagaunamą“ medžiagos būseną tiesiog kambario temperatūroje ir ją išlaikyti stabilią. Ši būsena vadinama „super kristaline“ ir viskas ko reikėjo, panaudoti už akies mirktelėjimą trumpesnius lazerio impulsus. Na gerai, ne viskas jau buvo taip paprasta.
(0) 2017-02-02 34
<i>Tai nebe vien teorija. Dvi nepriklausomos fizikų komandos sukūrė pirmąsias paslaptingosios materijos formos – laiko kristalų – versijas.</i>
(0) 2018-06-05 31
Vorų šilkas ilgai išlaikė stipriausios natūralios biologinės medžiagos titulą. Mokslininkai daugelį metų įvairiais būdais jį bandė panaudoti, stengėsi sukurti kažką naujo ir net pagerinti jo savybes. Panašu, kad dabar „KHT Karališkojo technologijų instituto“ mokslininkams pavyko pasiekti akivaizdų progresą. Jie skelbia, kad sukūrė naują biologinę medžiagą iš medžio nanovamzdelių, kurie pagerina vorų šilko rekordą.
(0) 2018-07-03 13
Vos prieš gerą mėnesį mes sužinojome, kaip mokslininkams pavyko pridedant grafeno į betoną, jį padaryti stipresniu ir ekologiškesniu. Dabar Britanijos Lankasterio universiteto mokslininkai praneša, kad pasiekė dar geresnių rezultatų ir tam panaudojo gerokai pigesnes medžiagas.
(0) 2014-06-05 46
Mokslininkai atrado naują medžiagą, kuri turi tokias pat nepaprastas elektronų savybes kaip grafenas, tačiau yra tvirtos erdvinės formos. Manoma, kad ją bus kur kas lengviau panaudoti elektroninių įrenginių gamyboje, tokių kaip greiti tranzistoriai, davikliai ar permatomi elektrodai.
(11) 2019-07-15 36
Kai kalbama apie saulės energetika, dažniausiai girdime apie saulės elementus arba fotovoltinius skydelius, bet saulės kolektoriai taip pat yra labai naudingi. Jie tiesiogiai konvertuoja Saulės energiją į šilumą, kurią galima panaudoti namų šildymui ar karšto vandens paruošimui. Dabar MIT mokslininkai skelbia sukūrę naują medžiagą, kuri padėtų šiuos saulės kolektorius atpiginti ir jie taptų dar efektyvesni.