Nanotechnologija (Fizika | Mokslas) :: www.technologijos.lt

Nanotechnologija (Fizika | Mokslas)

(0) 2018-08-17 4
Ličio jonų baterijos yra ganėtinai efektyvios, tačiau gali būti kiek per brangios. Tad labai svarbu išlaikyti pusiausvyrą tarp naudojamų medžiagų bei jų efektyvumo ir, atrodo, kad suteikus senajai druskai „naujų galių“, ji gali duoti daugybę naudos. Mokslininkai iš Karaliaus Abdulaho mokslo ir technologijų universiteto (KAUST) atrado būdą, kaip „suardžius“ grafeną pagerinti natrio jonų bateriją.
(0) 2018-08-15 17
Kai kalba pasisuka apie naujas medžiagas, neabejotinai, jų plonumas yra viena iš ryškiausių savybių. Brazilijos mokslininkai skelbia sukūrę trijų atomų storio dvimatę medžiagą „hemateną“, kurią sudaro geležies rūdos plokštelės. Kaip ir dažnai būna su 2D medžiagomis, hematenas, atrodo, turi visai kitokių savybių, nei įprastai būtų galima tikėtis.
(0) 2018-07-27 38
Mokslininkai sukūrė mažytį rotorių, apsisukantį iki 60 milijardų kartų per minutę – tai greičiausias žmogaus sukurtas rotorius, 100 000 kartų greitesnis už vidutinį dantų grąžtą.
(0) 2018-07-27 19
Mažų namelių mada kažkuo yra visai žavinga. Žmonės kraustosi į itin mažo ploto būstus, dažnai įrengtus ant mobilių platformų. Tačiau jie turi vieną problemą - jie visi kažkokie dideli. Todėl mokslininkai nusprendė parodyti, kaip iš tikrųjų atrodo mažas namas.
(0) 2018-06-12 33
Dauguma baterijų yra pagamintos taip, kad vienoje jų pusėje yra anodas, o kitoje – katodas ir juos skiria separatorius. Dabar Kornelio universiteto inžinieriai sukūrė neįprastą ir naują struktūrą, kurios sudedamosios dalys persipynė ir, jų nuomone, tai leidžia bateriją įkrauti per keletą sekundžių.
(9) 2018-03-27 116
Atrodo, kad grafenas turi begalę puikių savybių. Dabar mokslininkai nustatė, kad suspaudžiant du grafeno sluoksnius ir juos sukant, tokia medžiaga tampa superlaidi.
(1) 2018-01-01 11
Viena iš didžiausių šių laikų medicinos mokslo problemų - antibiotikams atsparios bakterijos. Jau egzistuoja ligas sukeliančių bakterijų, kurios nebijo jokių mūsų turimų vaistų. Tai - ne tik evoliucijos įrodymas, bet ir tūkstančius mirčių galintis sukelti fenomenas. Visgi, mokslininkai jau ruošia atsakymą - bakterijas nuodys ne vaistais, o badys plieniniais nano-strypais.
(3) 2017-12-01 68
Dabartiniame pasaulyje visi esame priklausomi nuo prietaisų su baterijomis, geriausias pavyzdys yra išmanusis telefonas. Mokslininkai stengiasi pagerinti dabartines ličio baterijas, bet kol kas didelio proveržio nesulaukėme.
(0) 2017-08-25 9
Panašu, kad kelio duobės jau netolimoje ateityje gali likti tik slogus prisiminimas, tvirtina mokslininkai iš Šveicarijos. Akademikai užpatentavo nanotechnologiją, leidžiančią įtrūkimams kelio dangoje užsitraukti patiems.
(1) 2017-08-15 32
Fantastiniuose filmuose ne kartą matyta stebuklinga technologija, padedanti be operacijos užgydyti žmogaus kūne esančius pažeidimus galbūt jau greitai atsiras ir ligoninių operacinėse, rašoma mokslo naujienų svetainėje „Science Alert“.
(0) 2017-05-09 0
Automobilių sportas sudėtingas ir brangus, bet kelios mokslininkų komandos sugebėjo pakelti visą šį reikalą į naują lygmenį. Kelerius metus ruoštasi lenktynėms, kurių nė vienas plika akimi taip ir nepamatys: viskas vyko mikroskopo viduje ir bus matoma tik pasitelkus specialią įrangą. Tiesa, dar būtina paminėti, kad lenktynių trasa pagaminta iš aukso.
(2) 2017-04-07 79
Nuo pat 2004 metų, kai buvo atrastas grafenas, tūkstančiai mokslinininkų pradėjo intensyvias jo savybių ir panaudojimo galimybių studijas. Buvo prieita išvados, kad ši medžiaga galėtų tarnauti kaip puiki priemonė jūros vandeniui gėlinti. Vėliau sumanymas buvo sukritikuotas, o darbar aiškėja, kad skeptikai potencialiai praleido progą patylėti.
(0) 2017-03-27 18
<em>Balandžio 28 dieną mokslininkai pirmą kartą surengs molekulinių mašinų lenktynes. 100 nm važiavimas bus transliuojami tiesioginiame eteryje.</em>
(6) 2017-02-01 88
Mokslininkai jau prieš kelerius metus sukūrė juodžiausia pasaulyje laikomą medžiagą, sugeriančią daugiau nei 99 proc. šviesos. Tačiau naujoji jos versija tokia juoda, kad jos sugeriamos šviesos procentas praktiškai nebeišmatuojamas.
(1) 2017-01-30 25