Nanotechnologija (Fizika | Mokslas)

(9) 2018-03-27 110
Atrodo, kad grafenas turi begalę puikių savybių. Dabar mokslininkai nustatė, kad suspaudžiant du grafeno sluoksnius ir juos sukant, tokia medžiaga tampa superlaidi.
(1) 2018-01-01 11
Viena iš didžiausių šių laikų medicinos mokslo problemų - antibiotikams atsparios bakterijos. Jau egzistuoja ligas sukeliančių bakterijų, kurios nebijo jokių mūsų turimų vaistų. Tai - ne tik evoliucijos įrodymas, bet ir tūkstančius mirčių galintis sukelti fenomenas. Visgi, mokslininkai jau ruošia atsakymą - bakterijas nuodys ne vaistais, o badys plieniniais nano-strypais.
(3) 2017-12-01 68
Dabartiniame pasaulyje visi esame priklausomi nuo prietaisų su baterijomis, geriausias pavyzdys yra išmanusis telefonas. Mokslininkai stengiasi pagerinti dabartines ličio baterijas, bet kol kas didelio proveržio nesulaukėme.
(0) 2017-08-25 9
Panašu, kad kelio duobės jau netolimoje ateityje gali likti tik slogus prisiminimas, tvirtina mokslininkai iš Šveicarijos. Akademikai užpatentavo nanotechnologiją, leidžiančią įtrūkimams kelio dangoje užsitraukti patiems.
(1) 2017-08-15 31
Fantastiniuose filmuose ne kartą matyta stebuklinga technologija, padedanti be operacijos užgydyti žmogaus kūne esančius pažeidimus galbūt jau greitai atsiras ir ligoninių operacinėse, rašoma mokslo naujienų svetainėje „Science Alert“.
(0) 2017-05-09 0
Automobilių sportas sudėtingas ir brangus, bet kelios mokslininkų komandos sugebėjo pakelti visą šį reikalą į naują lygmenį. Kelerius metus ruoštasi lenktynėms, kurių nė vienas plika akimi taip ir nepamatys: viskas vyko mikroskopo viduje ir bus matoma tik pasitelkus specialią įrangą. Tiesa, dar būtina paminėti, kad lenktynių trasa pagaminta iš aukso.
(2) 2017-04-07 79
Nuo pat 2004 metų, kai buvo atrastas grafenas, tūkstančiai mokslinininkų pradėjo intensyvias jo savybių ir panaudojimo galimybių studijas. Buvo prieita išvados, kad ši medžiaga galėtų tarnauti kaip puiki priemonė jūros vandeniui gėlinti. Vėliau sumanymas buvo sukritikuotas, o darbar aiškėja, kad skeptikai potencialiai praleido progą patylėti.
(0) 2017-03-27 18
<em>Balandžio 28 dieną mokslininkai pirmą kartą surengs molekulinių mašinų lenktynes. 100 nm važiavimas bus transliuojami tiesioginiame eteryje.</em>
(6) 2017-02-01 88
Mokslininkai jau prieš kelerius metus sukūrė juodžiausia pasaulyje laikomą medžiagą, sugeriančią daugiau nei 99 proc. šviesos. Tačiau naujoji jos versija tokia juoda, kad jos sugeriamos šviesos procentas praktiškai nebeišmatuojamas.
(1) 2017-01-30 25
<em>Pamirškite chemikalus, katalizatorius ir brangią įrangą — Kanzaso valstijos universiteto fizikų komanda atrado grafeno masinės gamybos būdą, kuriam tereikia trijų ingredientų: angliava
(4) 2017-01-17 42
Ilgus metus mokslininkai žinojo, jog anglis, kurios atomai išdėstyti tam tikra tvarka, gali būti neįtikėtinai tvirta. Vienas tokių atvejų – grafenas, kuris ilgą laiką buvo laikomas pačia tvirčiausia žmogui žinoma medžiaga.
(0) 2017-01-17 3
Nanotechnologijos – tai sąvoka, kuri jau seniai nebegąsdina plačiosios visuomenės, tačiau tuo pačiu ne visi ir ne visada žinome, kur šios technologijos yra arba gali būti pritaikomos. Tikriausiai ne visi esate girdėję ir apie magnetines nanodaleles, o apie jų panaudojimą žinių turite dar mažiau. Nepaisant to, jų pritaikymas yra platus, o ko gero įdomiausia dalis – tai jų panaudojimas medicinoje.
(0) 2016-12-05 10
Baterijų autonomija ir tarnavimo trukmė nuolat susilaukia vartotojų kritikos. Padėti išspręsti šią problemą gali mokslas, kuriantis naujas technologijas ir apie vieną iš jų sužinojome šiandien.
(3) 2016-11-29 24