Optika ir optoelektronika (Fizika | Mokslas)

(1) 2017-09-21 14
Sidnio universiteto mokslininkai sukūrė kompiuterio lustą, šviesos bangomis užkoduotą informaciją konvertuojantį į garso bangas – ir atvirkščiai. Šią technologiją tikimasi panaudoti optiniuose kompiuteriuose, kur informacijos pernešimui naudojami ne elektronai, o fotonai. Tyrimas publikuotas Nature Communications žurnale.
(0) 2017-09-03 18
Houstono universiteto inžinierių komandai pavyko pademonstruoti, kad lazeriais galima judinti skysčius. Šį reiškinį jie pavadino lazerio srovėmis. Tai gali labai praversti mikroskysčių, biochemijos ir mikrogamybos srityse.
(0) 2017-08-17 24
CERN vykdomo ATLAS eksperimento fizikai aptiko pirmuosius tiesioginius duomenis apie didelės šviesos sklaidymą šviesa, itin retą procesą, kai du fotonai – šviesos dalelės – sąveikauja ir pakeičia sklidimo kryptį. Nature Physics publikuoti duomenys patvirtina vieną iš seniausių kvantinės elektrodinamikos (QED) prognozių.
(0) 2017-08-03 14
Pirmą kartą žmonijos istorijoje holografinis vaizdo skambutis buvo atliktas šių metų balandžio 3 dieną. Proveržį telekomunikacijų srityje atliko Verizon (JAV) ir Korean Telecom (Pietų Korėja) kompanijų darbuotojai. Holografinis vaizdas į išmaniuosius telefonus buvo perduodamas tarp Pietų Korėjos Seulo ir Amerikos Nju Džersio. Demonstracijos metu holografinis Verizon darbuotojo vaizdas atsidūrė Korean Telecom būstinės monitoriuje.
(3) 2017-05-04 24
Greitaeigės kameros yra ypatingai naudingos bandant sulėtinti vaizdą. Be abejo, šie įrenginiai gali gerokai pasitarnauti ir mokslo srityje. Eliasas Kristenssonas ir Andreasas Ehnas, mokslininkai iš Švedijos Lundo universiteto, pademonstravo greičiausią pasaulio kamerą.
(0) 2017-03-03 15
Manote, kad daug žinote apie dažus? Juk tai – toks paprastas ir kasdienis dalykas. Tačiau net ir ekspertai dažnai nežino faktų apie dažus bei spalvas, kuriuos pateikiame žemiau.
(1) 2017-02-13 20
Trumpai:

• Princetono universiteto tyrėjai sukūrė pirmąjį pasaulyje integruotą silicio fotoninį neuromorfinį lustą, kuriame silicio puslaidininkio kristale įkomponuoti 49 uždari mazgai.

• Lustas matematines operacijas gali atlikti 1960× sparčiau, nei įprastas procesorius, ir tokia sparta idealiai tinka ateities neurotinklams.

(6) 2017-02-01 87
Mokslininkai jau prieš kelerius metus sukūrė juodžiausia pasaulyje laikomą medžiagą, sugeriančią daugiau nei 99 proc. šviesos. Tačiau naujoji jos versija tokia juoda, kad jos sugeriamos šviesos procentas praktiškai nebeišmatuojamas.
(0) 2017-01-25 15
Šviesos greičiu vykstančių procesų fiksavimui reikia dar spartesnių kamerų. Nauja kamera pirmą kartą nufilmuotas fotoninis Macho kūgis – iš esmės, šviesos „garso smūgis“ – realiu laiku.
(9) 2017-01-12 53
Ši maža – vos 20 µm pločio ir 100 nm storio – apskrita membrana buvo atšaldyta žemiau „kvantinės ribos“, t. y. labiau, nei manyta, kad įmanoma.
(0) 2016-12-12 -1
Nors Kalėdos laikomos šeimos švente, nemažai jaunimo net ir šiuo laikotarpiu lankosi naktiniuose klubuose. Jie nori išsiskirti iš minios, todėl puošiasi ryškiais rūbais ir makiažu. Kas gali būti išskirtinesnio nei ugnimi šviečianti šukuosena? Būtent tokią visai neseniai sukūrė garsus žvaigždžių plaukų stilistas Gayus Tangas.
(0) 2016-12-07 11

Nauja saulės elementų (SE) banga gali būti tikrąja to žodžio prasme žalia… Kvantų mechanika padeda kurti geresnius saulės elementus – ir tuo pačiu gali padėti suprasti, kodėl augalai žali.
(0) 2016-12-01 7
Technion tyrėjai pirmą kartą pademonstravo, kad lazerio emisija gali rastis iš vandens bangų ir šviesos sąveikos. Šis „vandens bangų lazeris“ galėtų būti naudojamas mažuose jutikliuose, kuriuose apjungiamos šviesos, garso ir vandens bangos, ar kaip nauja galimybė „laboratorijoms luste“, naudojamoms ląstelių biologijos ir naujų vaistų terapijos tyrimuose.
(0) 2016-11-23 17
Vienos universiteto tyrėjų grupė, eksperimentuodama su „susukta“ šviesa, vienu kartu pagerino du rekordus. Gauti rezultatai, publikuoti Proceedings of the National Academy of Sciences (pirmasis darbas skirtas duomenų perdavimo nuotoliui, antrasis – fotoninio spindulio susukimo laipsniui), įdomūs toli gražu ne vien akademinei visuomenei: jie parodo didžiulę tokios šviesos informacinę talpą ir praktinio naudojimo komunikacijose duomenų perdavimui atviroje vietovėje potencialą.
(6) 2016-11-23 18
Turite išmanųjį telefoną? Dažnai nerimaujate dėl aplink esančių nešvarumų ir bakterijų, kurios gali jus užkrėsti? Šiame vaizdo įraše paaiškinama, kaip savo išmanųjį telefoną galima padaryti tikru bakterijų detektoriumi.

Portalo rubrikos