Pagrindinės sąveikos jėgos fizikoje (Fizika | Mokslas)

(2) 2018-09-23 28
Mums pažįstamos trys erdvės ir viena laiko dimensija galbūt nėra visas Visatą sudarančių dimensijų rinkinys. Egzistuoja ne vienas teorinis modelis, turintis papildomų matmenų, padedančių paaiškinti vieną ar kitą stebimą Visatos savybę.
(0) 2018-05-18 11
Fizikai atliko kaip niekada tikslius silpnosios sąveikos – vienos iš keturių fundamentalių gamtos jėgų – matavimus, rašo livescience.com.
(0) 2018-02-26 11
Dažnai teigiama, kad mūsų Visata yra ypatingai tiksliai tinkama gyvybei. Daugybės fizikinių konstantų vertės yra tokios, kokios yra, ir tik dėl to Visatoje gali egzistuoti žvaigždės ir susiformuoti sudėtingos struktūros ar netgi cheminiai elementai, be kurių gyvybės nebūtų. Net mažytis kone kiekvienos konstantos pokytis šį balansą sugriautų negrįžtamai.
(0) 2017-11-21 11
<em>Iš karto po Didžiojo Sprogimo (DS) tebuvo viena jėga. Visatai auštant, ši jėga išsiskyrė į dvi, paskui – tris ir galiausiai į keturias dabartinę visatą valdančias žinomas sąveikas
(1) 2017-07-04 26
Lozanos politechnikos instituto (EPFL) tyrėjai meta iššūkį fundamentaliam dėsniui – jie atrado, kad bangolaidinėse sistemose gali būti saugoma daugiau elektromagnetinės energijos, nei manyta anksčiau. Šis atradimas galės būti panaudotas telekomunikacijoje.
(1) 2017-04-25 12
<em>Nors iš pirmo žvilgsnio elektros spragsėjimas ir neregima magnetinė trauka atrodo kaip skirtingi dalykai, jau maždaug 150 metų mokslininkai sutaria, kad abu šie dalykai iš esmės yra to pa
(0) 2016-08-16 25
<i>Kad jau <a href="http://www.technologijos.lt/n/mokslas/fizika/S-56348/">naujos dalelės atradimas nepasitvirtino</a>, tai gal nauja fundamentalioji jėga paguos fizikos teoretikus ir penktoji sąve
(0) 2016-08-16 23
<i>Magnetai turi du polius. Vienodi stumia, priešingi – traukia. To moko jau gamtos pažinimo pamokose. Aišku, akivaizdu, patikrinama. Tačiau lazda turi du galus (sic).</i>
(0) 2016-05-27 2
Mes, žmonės, dažniausiai prisigalvojame neigiamų dalykų, kurie apsunkina mūsų gyvenimą: klimato kaita, nauji virusai, mirę pagrindiniai serialo herojai, - taip, tai liūdina, tačiau svarbu atminti, jog gyvename Visatoje, kurios dydį net sunku suvokti, ir ji yra visiškai paprasta.
(0) 2016-05-27 44
Fizika kartais gali būti itin paini ir sudėtinga, tačiau vienas iš akivaizdžiausių jos aspektų – kad viską mūsų Visatoje valdo keturios fundamentalios jėgos – gravitacija, elektromagnetizmas ir silpnoji bei stiprioji sąveikos.
(0) 2016-01-19 57
<i>Fizikų bendruomenėje bręsta prieštaringa ir kontroversiška idėja – jau pasiekėme mus supančio pasaulio supratimo per mokslą ribą, rašo businessinsider.com.</i>
(7) 2015-10-19 45
Suprasti mus supančią Visatą gali atrodyti neįgyvendinamas iššūkis. Iki šiol jau sužinota labai daug – kaip planetos sukasi aplink Saulę, kodėl obuolys nuo obels krenta tik žemyn ir kodėl dangus atrodo mėlynas. Tačiau kaskart mokslininkai atranda naujų iššūkių, kuriuos reikia įminti.
(2) 2015-06-02 32