Stygų teorija (Fizika | Mokslas)

(2) 2018-04-01 20
Seriale „Didžiojo Sprogimo teorija“ Sheldonas Cooperis sakė, kad stygų teorija — tai visko teorija. Ką jis turėjo omenyje? Šiame kontekste, nors ir nerimtai, norėta pasakyti, kad stygų t
(3) 2017-11-01 27
<em>Plokščias pasaulis, daugybė matmenų, banguojanti erdvė… Kokių tik keistenybių nesugalvoja mokslininkai, aiškindami pasaulio dėsnius. </em>
(0) 2017-01-12 45
Ar kada nors jums atėjo mintis, kad esame ne vienintelė apgyvendinta planeta, o gal net kažkur yra tikslios mūsų kopijos? Ar kada nors kėlėte sau klausimą „kas būtų, jeigu...?“ ir norėjote pamatyti, kaip gi išsirutuliotų įvykiai, jeigu pasielgtumėte kitaip? O gal tarp jūsų yra tokių, kuriems kažkoks veiksmas ar reginys realybėje atrodo anksčiau matytas? Šaunu! Šis straipsnis kaip tik jums, nes čia aptarsiu ir paaiškinsiu pačią labiausiai kontroversišką multivisatos (kitaip - paralelinių visatų) teoriją.
(4) 2016-10-11 37
Paprastas žmonos klausimas, ar remiantis fizikos dėsniais iš tiesų žmogus gali keliauti laiku, paskatino fiziką Richardą Mullerį imtis pamatinio klausimo, kuris nedavė jam ramybės per visą jo karjerą: „Kodėl laiko strėlė nenumaldomai juda link ateities nuolat sukurdama naujus „dabar“?
(0) 2016-04-05 28
Bendroji reliatyvumo teorija – viena iš geriausių idėjų žmonijos istorijoje. Kartu su kvantine mechanika jos yra kertiniai šiuolaikinės fizikos akmenys. Deja, reliatyvumas ir kvantinė mechanika tarpusavyje ne itin „sutaria“. Dėl šios priežasties, fizikai ieško naujų būdų, kaip šias dvi sritis suvienyti.
(9) 2016-02-12 52
<i>Rašydamas šituos žodžius, dar nežinau, ar šiandien* bus paskelbta apie gravitacinių bangų atradimą, bet visos gandų mašinos sako, kad bus. Neabejoju, kad apie atradimą bus rašoma visur
(0) 2016-02-10 40
<i>Erdvėlaikio raibulių atradimas patvirtintų Einšteino spėjimus — tačiau jie gali padaryti daug daugiau.</i>
(0) 2016-01-19 57
<i>Fizikų bendruomenėje bręsta prieštaringa ir kontroversiška idėja – jau pasiekėme mus supančio pasaulio supratimo per mokslą ribą, rašo businessinsider.com.</i>
(2) 2015-12-30 25
Kai kalbama apie painias fizikos problemas ir iššūkius, fizikų akys dažnai nukrypsta į Stygų teoriją. Tačiau apie dešimtį Visatos matmenų kalbanti Stygų teorija vis dar yra tik matematinė teorija, kurios keliamų hipotezių kol kas paaiškinti negalime, rašo Forbes.com.
(19) 2015-11-26 28
Alberto Einsteino bendroji reliatyvumo teorija, paskelbta prieš 100 metų, buvo revoliuciją moksle sukėlusi hipotezė, kuri sėkmingai atlaikė laiko išbandymą, nors daugybė ekspertų stengėsi atrasti jos trūkumų.
(0) 2015-06-18 38
Ohajo valstijos universiteto (JAV) fizikos profesorius mano, jog neseniai iškelta idėja, kad juodosios bedugnės turi „ugniasienes“, sunaikinančias viską, prie ko prisiliečia, turi silpnų vietų.
(0) 2015-05-16 44
<em>Per labai trumpą laiką labai daug supratome apie mūsų pasaulio veikimą. Bet kas nutiks, kai kosmosą suprasime visiškai?</em>
(7) 2015-04-22 104
<em>Ar esa­te kada pa­gal­vo­ję, kad Vi­sa­ta pa­na­ši į vio­lon­če­lę? Tei­sin­gai – ­ne­sa­te. Nes ­Vi­sa­ta į vio­lon­če­lę ne­pa­na­ši. Ta­čiau tai ne­reiš
(3) 2015-04-14 10
Mokslininkė Katie Silver „BBC Earth“ išpublikavo straipsnį, kuriame aprašė idėją suformuluoti „visko teoriją“. Pritaikius jos principus būtų galima apibūdinti pačią Visatos idėją.
(5) 2015-01-07 36